Tuesday, August 20, 2013

100 הרוגים בסוריה; 25 שוטרים נהרגו בסיני; 13 מאנשי כוחות-הביטחון נהרגו באפגניסטן; 13 הרוגים בעיראק; 6 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים בדארפור; מנהיג ארגון "בוקו חראם" נהרג בניגריה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במצרים, בסוריה, בעיראק, בלבנון, בתימן, בלוב, בניגריה, בסומליה, בסודאן, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-19 באוגוסט 2013 על הריגתם של כ-100 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. הצבא הסורי ממשיך לכתוש את מרכזי הערים בהם נאחזים כוחות המורדים וקבוצות של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה. גורמים באו"ם מסרו על כ-20,000 פליטים סורים שברחו לעיראק ביום אחד.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-19 באוגוסט 2013 על הריגתם של 25 שוטרים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה שפעלו באזור רפיח שבסיני. מקורות נוספים במצרים מסרו כי השוטרים הוצאו-להרוג לאחר שהטרוריסטים הורו להם לשכב על הקרקע. לאורך כל היממה האחרונה נרשמו עשרות אירועים אלימים שפרצו בין כוחות-הביטחון לבין חברי תנועת "האחים המוסלמים". כמו כן נמסר על פגיעות נוספות בכנסיות של העדה הקופטית במקומות רבים ברחבי המצרים. גורמים קופטיים מחוץ למצרים מסרו כי העדה במצרים שרויה בחרדה גדולה לנוכח אוזלת-ידו של המשטר להגן על העדה מפני התקפות אלימות של גורמים אסלאמיים. במקרים אחדים נמסר כי המשטרה המקומית מתעלמת במכוון מקריאות לעזרה של בני-העדה במהלך התקפות של מוסלמים על כנסיות, בתים ומבני ציבור המזוהים עם העדה הקופטית. מקורות ערביים מסרו על הריגתו של עיתונאי מצרי מ"אל-אהרם" מירי של חיילים בשעת עוצר – כנראה הירי התבצע בטעות.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-19 באוגוסט 2013 על הריגתו, ככול הנראה, של מנהיג ארגון הטרור הרצחני "בוקו חראם" בקרב שנערך ב-30 ביוני 2013. לפני שבוע נמסר על הריגתו של מספר 2 בארגון בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד ראשי הארגון. ארגון הטרור "בוקו חראם" אחראי להריגתם של אלפי בני-אדם בשנים האחרונות. רבים מההרוגים היו נוצרים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו  ב-19 באוגוסט 2013 על הריגתם של 13 מאנשי כוחות-הביטחון במהלך התקפות של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן שנערכו במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-19 באוגוסט 2013 על הריגתם של 6 בני-אדם בסדרה של התקפות טרור שהתבצעה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים ברחבי פקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים עיראק מסרו ב-19 באוגוסט 2013 על הריגתם של 13 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים ברחבי עיראק.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בדרום דארפור מסרו ב-19 באוגוסט 2013 על הריגתם של 4 בני-אדם בהפצצה אווירית של הצבא הסודאני של ממשלת חרטום האסלאמית של עומר אל-באשיר.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: