Saturday, August 17, 2013

110 הרוגם בסוריה; 100 הרוגים במצרים; 24 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 17 חיילים מצרים נהרגו בסיני; 8 הרוגים בפקיסטן; 7 הרוגים בעיראק; 6 הרוגים באלג'יריה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בעיראק, בסוריה, בלבנון, במצרים, בתימן, בסומליה, לוב, בסודאן, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-16 באוגוסט 2013 על הריגתם של יותר מ-110 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו בין הצבא הסורי לארגוני טרור אסלאמיים וכוחות האופוזיציה. מקורות מקומיים בסוריה מסרו על קרבות באזור העיר דמשק, חאמה, חאלב, חומס, אידליב ובצפון-מזרח סוריה באזורים בהם מתגוררים כורדים.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-16 באוגוסט 2013 על הריגתם של 17 חיילים נוספים ביומיים האחרונים בהתקפות של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה הפועלים באזור סיני. עוד נמסר על הריגתם של 100 בני-אדם בהפגנות בעימותים אלימים בין כוחות-הביטחון של מצרים לבין מוסלמים רדיקליים שיצאו להפגין נגד הדחתו של מוחמד מורסי במהלך היממה אחרונה.  כמו כן נמסר על הריסתם של 32 כנסיות קופטיות ובזיזתן בידי טרוריסטים מוסלמים חברי האחים המוסלמים הפועלים ברחבי מצרים. על-פי הערכות אחדות נהרגו לפחות 61 קופטים ביומיים האחרונים. מאות חנויות של קופטים נבזזו בימים האחרונים. סעודיה הביעה תמיכה במשטר הצבאי של מצרים ובפעילות נגד האחים המוסלמים.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-16 באוגוסט 2013 על הריגתם של 7 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-16 באוגוסט 2013 על הריגתם של 24 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד ארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-16 באוגוסט 2013 על הריגתם של 8 בני-אדם בארבע תקריות טרור שהתבצעו בפקיסטן במהלך היממה האחרונה.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות תקשורתיים באלג'יריה מסרו ב-16 באוגוסט 2013 על הריגתם של 6 בני-אדם בקרבות בין כוחות-הביטחון של אלג'יריה לבין טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: