Thursday, August 15, 2013

100 הרוגים בסוריה; 280 הרוגים במצרים; 16 הרוגים באפגניסטן; 7 הרוגים בפקיסטן; 6 הרוגים בעיראק; 6 הרוגים בסומליה; 3 חיילים נהרגו בתימן; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר; הרוג בלבנון; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסוריה, במצרים, בלבנון, בעיראק, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בלוב, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-14 באוגוסט 2013 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו בין כוחות-הביטחון של סוריה לבין המורדים וטרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה. מקורות נוספים מסרו כי מרבית ההרוגים במהלך היממה האחרונה היו מורדים שהופתעו במהלך התקפה צבאית מתכוננת היטב שנערכה באזור דמשק. מקורות אחרים מסרו על 62 מורדים הרוגים בהתקפה זו. כמו כן נמסר על נפגעים רבים באזור דיר-אל-זור, חומס, חאלב, אידליב ודרעא.
--
מצרים – מלחמת-אזרחים: מקורות שונים במצרים מסרו ב-14 באוגוסט 2013 על הריגתם של יותר מ-280 בני-אדם ועל פציעתם של כ-7,000 נוספים בקרבות קשים שנערכו בקהיר בין כוחות-הביטחון של מצרים לבין פעילים רדיקליים של "תנועת האחים המוסלמים" שערכו שביתת מחאה ממושכת נגד הדחתו של הנשיא לשעבר מוחמד מורסי. מקורות נוספים במצרים מסרו על הרס רב שנגרם למוסדות ציבור ולרכוש פרטי במהלך פינוי שני מחנות המחאה שהוקמו ביוזמת "תנועת האחים המוסלמים". גורמים מקומיים במצרים מסרו על הריגתם של 43 שוטרים וחיילים בידי מוסלמים חמושים בקהיר. לפחות 3 עיתונאים נהרגו באירועים של היממה האחרונה. גורמים רשמיים במצרים האשימו את "תנועת האחים המוסלמים" בטבח שהיה במהלך היממה אחרונה. במצרים נמצאת כרגע במשבר חמור מאוד העלול להעיב על המשך דרכה של הממשלה החדשה שהוקמה לאחר הפיכה צבאית. סגן-הנשיא, אל-בראדעי האופורטוניסט התפטר מתפקידו. הקרבות התפשטו לערים נוספות ברחבי מצרים. הגבול עם רצועת-עזה נסגר למעבר סחורות בידי השלטונות המצריים. גורמים נוספים מסרו על ביזה ואונס במהלך הלילה האחרון למרות העוצר שהוטל על 11 מחוזות ברחבי מצרים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-14 באוגוסט 2013 על הריגתם של 16 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מזרח אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-14 באוגוסט 2013 על הריגתם של 7 בני-אדם בשלוש תקריות טרור שהתבצעו במהלך היממה האחרונה בידי ארגוני טרור אסלאמיים הפועלים ברחבי פקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-14 באוגוסט 2013 על הריגתם של 6 בני-אדם (שלושה מהם היו שוטרים) מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה. במהלך היום היו עשרות נפגעים מפיגועים שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בכל רחבי עיראק.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-14 באוגוסט 2013 על הריגתם של 3 חיילים מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום תימן.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-14 באוגוסט 2013 על הריגתם של 6 בני-אדם בקרבות שפרצו בין כוחות-הביטחון של סומליה לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועל באזור דרום סומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-14 באוגוסט 2013 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" המהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון ניגריה.
--
לבנון – טרור: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-14 באוגוסט 2013 על הריגתו של אדם אחד מפיצוץ של מוקש ביישוב לבנוני השוכן ליד הגבול עם סוריה.
--
הודו – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-14 באוגוסט 2013 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים בחבל קשמיר.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: