Wednesday, August 7, 2013

150 הרוגים בסוריה; 35 הרוגים בניגריה; 31 הרוגים בעיראק; 13 בני-אדם נהרגו בפקיסטן; 9 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 8 הרוגים בפיגוע בפיליפינים; 5 חיילים נהרגו בקשמיר ההודית; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; חייל נהרג בסודאן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלבנון, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בתימן, בסומליה, בניגריה, בלוב, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-6 באוגוסט 2013 על הריגתם של יותר מ-150 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות נוספים מסרו כי כוחות המורדים הצליחו לכבוש בסיס צבאי סורי של חיל-האוויר ליד העיר חאלב. מכונית-תופת שהופעלה באזור דמשק גרמה להריגתם של כ-18 בני-אדם. גרומים נוספים מסרו על הריגתם של כ-200 בני-אדם בימים האחרונים בקרבות הנערכים באזור העלווי במתקפה של גורמי טרור אסלאמיים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה. במהלך כל היממה האחרונה נרשמו מאות אירועים קטלניים שגרמו להרוגים ולפצועים נוספים בקרב האוכלוסייה האזרחית. מקורות אחדים בסוריה מסרו על הריגתם של כ-70 בני-אדם, בעוד שמקורות אחרים מסרו על מאות בני-אדם שנהרגו במהלך היומיים האחרונים.
--
עיראק – טרור: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-6 באוגוסט 2013 על הריגתם של 31 בני-אדם בסדרה של פיצוצים של מכוניות-תופת שהופעלו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-6 באוגוסט 2013 על הריגתם של 9 בני-אדם בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-6 באוגוסט 2013 על הריגתם של 13 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן שפעלו בצפון-מערב פקיסטן.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאיים: מקורות מודיעיניים בתימן מסרו ב-6 באוגוסט 2013 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום תימן. מקורות תקשורתיים בתימן מסרו על עשרות טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה שהגיעו לעיר צנעא במטרה לבצע פיגוע ענק נגד מוסדות זרים ומוסדות רשמיים.
--
סודאן – דרום-סודאן: מקורות צבאיים בסודאן מסרו ב-6 באוגוסט 2013 על הריגתו של חייל סודאני במהלך היתקלות עם חיילים מדרום-סודאן ליד הגבול המשותף בין שתי המדינות.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-6 באוגוסט 2013 על הריגתם של 35 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
הודו – קשמיר – פקיסטן: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-6 באוגוסט 2013 על הריגתם של 5 חיילים הודים בקרב שפרץ עם חיילים פקיסטנים הפועלים באזור חבל קשמיר הפקיסטנית. במהלך הימים האחרונים נהרגו עשרות בני-אדם בעימותים קטלניים על רקע המחלוקת בנוגע לחבל קשמיר.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בפיליפינים מסרו ב-5 באוגוסט 2013 על הריגתם של 8 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: