Thursday, August 22, 2013

1,300 הרוגים בסוריה מנשק כימי; 35 הרוגים בעיראק; 14 הרוגים באלג'יריה; 11 הרוגים בפקיסטן; 8 הרוגים באלג'יריה; 4 הרוגים בתימן; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקווקז; 3 הרוגים באפגניסטן; 3 שוטרים נהרגו בניגריה;  חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; חייל נהרג בסעודיה; חייל פקיסטני נהרג בקשמיר; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בתימן, בסומליה, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-21 באוגוסט 2013 על הריגתם של 1,300 בני-אדם בהתקפה כימית של המשטר העלווי של סוריה על אזרחים באזור דמשק. מקורות נוספים מסרו כי המספר מתקרב ל-1,500 הרוגים בהתקפה זו. האופוזיציה הסורית פרסמה סרטונים רבים על ההתקפה. מקורות רשמיים בסוריה הכחישו את הידיעה. מעבר לכך, צריך לשאול מדוע המשטר הסורי ביצע התקפה כימית בזמן שועדת-בדיקה של האו"ם עורכת בדיקה בדמשק בנוגע להתקפה כימית קודמת? במהלך היממה האחרונה נערכו התקפות צבאיות רבות על אזורים ליד דמשק שבמהלכן נהרגו עשרות אזרחים – אסד לא מצליח לסלק את המורדים מאזור דמשק. כ-40,000 כורדים מסוריה נמלטו לכורדיסטאן העיראקית במהלך השבוע האחרון – ארגוני טרור מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה מבצעים טיהור אתני בכל צפון-מזרח סוריה, אזור בו מתגוררים כורדים רבים.
--
מצרים – מובארק: מקורות משפטיים במצרים מסרו ב-21 באוגוסט 2013 על שחרורו של הנשיא המודח מובראק ממאסרו בהוראת הנשיא הזמני של מצרים. מובארק יישלח למעצר בית.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-21 באוגוסט 2013 על הריגתם של 3 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. כמו כן נמסר על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-21 באוגוסט 2013 על הריגתם של 11 בני-אדם בעימותים קטלניים בין שתי מליציות אסלאמיות חמושות הפועלות בפקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-21 באוגוסט 2013 על הריגתם של 35 בני-אדם ועל פציעתם של כ-150 נוספים בסדרה של פיצוצים וירי שהתבצעה בכל רחבי עיראק בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
תימן – טרור – סעודיה: מקורות צבאיים בסעודיה מסרו ב-21 באוגוסט 2013 על הריגתו של חייל סעודי בהיתקלות עם טרוריסטים מוסלמים שיעים הפועלים בצפון תימן. כמו כן נסמר על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון א-קאעידה בעימותים קטלניים שפרצו עם טרוריסטים מוסלמים שיעים הפועלים בצפון תימן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-21 באוגוסט 2013 על הריגתם של 3 שוטרים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" על תחנת משטרה.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות בתקשורתיים באלג'יריה מסרו ב-21 באוגוסט 2013 על הריגתם של 14 בני-אדם עימותים קטלניים בין טרוריסטים מוסלמים משבטי הטוארג לבין תושבים ערבים המתגוררים ליד הגבול בין אלג'יריה למאלי.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-21 באוגוסט 2013 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות שהייתה יום קודם לכם עם כוחות-הביטחון הפועלים בצפון הקווקז. בהיתקלות הזו נהרגו 9 טרוריסטים מוסלמים.
--
הודו – קשמיר – פקיסטן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-21 באוגוסט 2013 על הריגתו של חייל פקיסטני בהפגזה של הצבא ההודי על קשמיר הפקיסטנית.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: