Monday, August 26, 2013

120 הרוגים בסוריה; 47 הרוגים בעיראק; 22 הרוגים באפגניסטן; 12 חיילים נהרגו בתימן; 6 הרוגים בפקיסטן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלבנון, במצרים, בעיראק, בסוריה, בתימן, בסומליה, בסודאן, בפיליפינים, בקשמיר, בקווקז, באפגניסטן בפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-25 באוגוסט 2013 על הריגתם של לפחות 120 בני-אדם ביום נוסף של קרבות והעימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות נוספים מסרו על 10 הרוגים מפיצוץ של מכונית-תופת באזור העיר אל-חאמה – בין הרוגים היה מושל העיר. כמו כן נמסר מפי מקורות רשמיים בסוריה כי אם תתבצע תקיפה אמריקאית על סוריה, היא תבעיר את כל המזרח-התיכון. גורמים רשמיים באיראן מסרו הצהרה דומה. מקורות רשמיים בסוריה מסרו כי הם מסכימים שוועדת הבדיקה של האו"ם תערוך ביקור במקום בו נעשה שימוש בנשק כימי ליד דמשק. מקורות בארה"ב מסרו כי כמעט אין ספק שנעשה שימוש בנשק כימי בידי הצבא הסורי שגרם להריגתם של כ-2,000 בני-אדם – על-פי האומדן של האופוזיציה הסורית הפועלת מטורקיה. ארגון אל-קאעידה בסוריה מסר כי הוא ינקום בעדה העלווית של הטבח הכימי.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-25 באוגוסט 2013 על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוזות אחדים נגד הארגון. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 אזרחים בהתקפה אווירית של כוחות נאט"ו.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-25 באוגוסט 2013 על הריגתם של 4 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן על שיירה של נאט"ו שעשתה את דרכה מפקיסטן לאפגניסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה של הצבא הפקיסטני.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-25 באוגוסט 2013 על הריגתם של 47 בני-אדם (מהם לפחות 5 חיילים) בהתקפות טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בכל רחבי עיראק.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-25 באוגוסט 2013 על הריגתם של 12 חיילים ועל פציעתם של 30 נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע באזור העיר צנעא בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה. כל החיילים היו צוערים בחיל-האוויר התימני.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: