Tuesday, August 13, 2013

100 הרוגים בסוריה; 56 הרוגים בניגריה; 30 הרוגים בעיראק;  10 הרוגים בפקיסטן;  3 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; הרוג בקשמיר הפקיסטנית; טיל נורה לעבר אילת; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בדרום-סודאן, בלוב, בפיליפינים, בלבנון, במצרים, בסוריה, בעיראק, בתימן, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית וממקורות נוספים בלבנון מסרו ב-12 באוגוסט 2013 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים מקומיים בסוריה מסרו על קרבות באזור דמשק, חומס, חאלב, דיר אל-זור, דרעא ובאידליב. מקורות נוספים מסרו על כ-60 חיילים סורים הרוגים בקרבות בדיר אל-זור בימים האחרונים. מקורות כורדיים מסרו על חטיפתם של כ-250 כורדים בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה הפועלים בצפון-מזרח סוריה. גורמים באו"ם מסרו על כ-3,000 משפחות שנמלטו מכפרים אחדים ליד העיר לטקיה בשל הקרבות בין המורדים לבין הצבא הסורי. שדה התעופה של העיר חאלב הותקף בידי המורדים. גורמים בינלאומיים מעריכים שמספר ההרוגים בסוריה הגיע לכדי כ-200,000 בני-אדם.
--
ישראל – טרור – מצרים: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-12 באוגוסט 2013 על ירי של טיל לעבר העיר אילת שנורה בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים מסיני. מערכת כיפת ברזל יירטה את הטיל. לא נגרם נזק.
--
ניגריה – טרור: מקורות רשמיים ניגריה מסרו ס-12 באוגוסט 2013 על הריגתם של 56 בני-אדם בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה. במקרה אחד נהרגו 50 מתפללים מוסלמים שנרצחו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפרצו למסגד מקומי וירו למות במתפללים. ארגון "בוקו חראם" פועל ברצחנות נגד כל ארגון או יישוב הפועל בשיתוף עם השלטונות הניגריים.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים בנאט"ו באפגניסטן מסרו ב-12 באוגוסט 2013 על הריגתם של 3 חיילי נאט"ו מפיצוץ של מטען חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-12 באוגוסט 2013 על הריגתם של 10 בני-אדם בשורה ארוכה של התקפות שנערכו בידי מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות בעיקר באזור העיר קראצ'י. גורמים נוספים בפקיסטן מסרו על מספר גדול יותר של הרוגים בעיר.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-12 באוגוסט 2013 על הריגתם של לפחות 30 בני-אדם בשורה ארוכה של פיגועי טרור שהתבצעה במהלך היממה האחרונה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
הודו – קשמיר – פקיסטן: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-12 באוגוסט 2013 על הריגתו של אזרח פקיסטני מירי של חיילים הודים הפועלים בחבל קשמיר.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: