Monday, August 19, 2013

19 באוגוסט 2013
120 הרוגים בסוריה; 41 הרוגים במצרים;  20 הרוגים באפגניסטן; 10 הרוגים בפקיסטן; 9 הרוגים בעיראק; 5 הרוגים נוספים בלבנון; 5 הרוגים בניגריה; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקווקז; עיתונאי נהרג בסומליה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במצרים, בעיראק, בלבנון, בסוריה, בתימן, בסודאן, בניגריה, בסומליה, בטורקיה, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-18 באוגוסט 2013 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים מקומיים בסוריה מסרו על הריגתם של כ-100 בני-אדם בהתקפה יוזמה של הצבא הסורי על שטחים בהם שולטים כוחות האופוזיציה הערים אחדות ברחבי המדינה. כמו כן נסמר על הריגתם של כ-20 כורדים בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה שפעלו ליד הגבול הטורקי בתוך השטח הסורי. עוד נמסר על נפגעים רבים באזור לטקיה בהתקפה יזומה של הצבא הסורי שבמהלכה נכבשו 3 כפרים שהיו בידי המורדים. לאורך כל היממה האחרונה נרשמו מאות אירועים אלימים מאוד שכללו הפצצות של מטוסים, הפגזות, ירי של צלפים, הוצאות-להורג בידי כל הארגונים, ביזה ואונס של נשים סוריות בידי כל הארגונים הלוחמים בסוריה.
--
מצרים – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-18 באוגוסט 2013 על הריגתו של חייל מצרי בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור סיני. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים חמושים בחילופי-אש עם כוחות-הביטחון שפעלו באזור הדלתא בעיר שרקייה. לאורך כל היום נערכו התקפות של מוסלמים קיצונים על מתקנים ממשלתיים בכל רחבי מצרים. גורמים מקומיים במצרים מסרו כי ההתקפות נגד הקופטים ונגד כנסיות נוצריות נמשכו לאורך כל היממה האחרונה ב-11 מחוזות ברחבי מצרים. התקשורת המצרית פועלת להשתיק מקרי הרצח והאונס שהתבצעו בימים האחרונים בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בשם תנועת "האחים המוסלמים". ועם זאת, גורמים ביטחוניים במצרים מסרו כי בני-העדה זוכים להגנת כוחות הביטחון לאור האירועים האחרונים. לפחות 63 כנסיות נוצריות הותקפו בימים האחרונים בידי כנופיות של מוסלמים. מקור נוסף מסר לעיתון טורקי בשפה הגרמנית על כ-100 מוסדות נוצריים שהותקפו לאחרונה ועל מאות בתים של נוצרים שהועלו באש בידי אספסוף מוסלמי. גוף מחקרי עצמאי במצרים מסר ב-18 באוגוסט 2013, על הריגתם של 1,295 בני-אדם באירועים שהאלימים החלו ב-14 באוגוסט 2013. בין ההרוגים היו יותר מ-50 אנשי כוחות-הביטחון. בשעות הערב נמסר על הריגתם של 38 אסירים אסלאמיסטים בעת ניסיון בריחה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-18 באוגוסט 2013 על הריגתם של 20 בני-אדם בסדרה של התקפות טרור קשות שהתבצעו במהלך היממה האחרונה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-18 באוגוסט 2013 על הריגתם של 10 בני-אדם בהתקפות של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. בין ההרוגים הייתה שוטרת שנהרגה בביתה בידי טרוריסטים מוסלמים המתנגדים לשילובם של שנים בכוחות הביטחון של פקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-18 באוגוסט 2012 על הריגתם של 10 בני-אדם בשתי התקפות טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-18 באוגוסט 2013 על הריגתו של שדרן רדיו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר מוגדישו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-18 באוגוסט 2013 על הריגתם של 5 בני-אדם נוספים בהתקפות של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
לבנון – טרור: מקורות רשמיים בלבנון מסרו ב-18 באוגוסט 2013 על הריגתם של 5 בני-אדם נוספים בפיגוע שהיה ברובע השיעי בביירות ב-15 באוגוסט 2013. עד כה נהרגו בפיגוע 27 בני-אדם. בתוך כך, נמסר מפי גורמים צבאיים בלבנון על מכונית-תופת שהתגלתה באזור ביירות.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-18 באוגוסט 2013 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות עם כוחות-הביטחון הפועלים בצפון הקווקז.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: