Monday, August 12, 2013

150 הרוגים בסוריה; 100 הרוגים בדארפור; 19 אנשי כוחות-הביטחון נהרגו בניגריה; 15 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסיני; 14 הרוגים בפקיסטן; 5 חיילים נהרגו בעיראק; 5 הרוגים באפגניסטן; 5 חיילים נהרגו בתימן; טרוריסט מוסלמי נהרג בקווקז; הרוג בלבנון; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בתימן, בסומליה, בניגריה, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות נוספים מסרו ב-11 באוגוסט 2013 על הריגתם של יותר מ-150 בני-אדם בקרבות ובעימותים קשים מאוד שהיו במהלך היממה האחרונה בין כוחות הביטחון של סוריה לבין כוחות האופוזיציה וטרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של 40 טרוריסטים מוסלמים מארגון חיזבאללה וחיילים איראנים בקרבות עם המורדים הפועלים באזור דמשק. כמו כן נמסר על הריגתם של אזרחים אחדים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל באזור העיר חאלב. גורמים מקומיים מסרו על הריגתם של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה בקרבות עןם כוחות-הביטחון של סוריה שפעלו בארבעה אזורים במחוז דיר אל-זור. למרות הישגים רבים של הצבא הסורי, הוא אינו מצליח להחזיק מעמד באזורים רבים מול כוחות המורדים ומול ארגוני טרור אסלאמיים הפועלים להפלת המשטר העלווי.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-11 באוגוסט 2013 על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בסיני. כמו כן נמסר מפי מקורות צבאיים במצרים על התקפות של טרוריסטים מוסלמים על חיילים ומתקנים צבאיים במהלך היממה האחרונה באזור סיני.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו -11 באוגוסט 2013 על הריגתם של 5 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה. יום קודם לכן נהרגו בעיראק 91 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור.
--
לבנון – טרור: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-11 באוגוסט 2013 על הריגתו של אדם אחד מירי של טרוריסטים מוסלמים במהלך התקפה של שיירה רשמית שעברה ליד הגבול עם סוריה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-11 באוגוסט 2013 על הריגתם של 5 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. כל ההרוגים היו בני משפחה אחת.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-11 באוגוסט 2013 על הריגתם של 14 בני-אדם בשלושה אירועי טרור שהיו במהלך היממה האחרונה בפקיסטן. בין ההרוגים היו לפחות 8 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן שנהרגו בפעילות צבאית יזומה של הצבא הפקיסטני. במקרה נוסף נהרג בכיר בארגון הטליבאן מירי של חיילים שפעלו בצפון-מערב פקיסטן.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-11 באוגוסט 2013 על הריגתם של 5 חיילים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה. גורמים צבאיים נוספים מסרו כי החיילים נהרגו בשנתם.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בדארפור מסרו ב-11 באוגוסט 2013 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בקרבות בין מוסלמים לתושבים מקומיים בחבל דארפור. מקורות תקשורתיים בסודאן האסלאמית של עומר אל-באשיר מסרו כי העימותים היו על רקע אתני.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-11 באוגוסט 2013 על הריגתם של 12 חיילים ו-7 שוטרים במהלך התקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים ליד אזור הגבול עם קמרון. בעקבות האירועים הללו ובעקבות ההתקוממות של מוסלמים המתגוררים באזור, הצבא הניגרי הכריז על מצב חרום באזור כולו.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-11 באוגוסט 2013 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בהיתקלות עם כוחות הביטחון הפועלים בצפון הקווקז.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: