Saturday, August 31, 2013

100 הרוגים בסוריה; 15 שוטרים ו-7 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 10 הרוגים בעיראק; 10 הרוגים בפקיסטן; 6 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר; 2 הרוגים במצרים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במצרים, בסוריה, בלבנון, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בלוב, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-30 באוגוסט 2013 על הריגתם של כ-100 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות מקומיים מסרו על הריגתם של 10 בני-אדם בהפצצה אווירית של פצצות נפלם על העיר חאלב. גם אזורים אחדים באזור דמשק הופצצו מהאוויר. כמו כן מקורות נוספים מקרו על קרבות קשים באזור צפון-מזרח סוריה בין כוחות האופוזיציה הכורדית לבין ארגוני טרור המזוהים עם ארגון אל-קאעידה. נמשכת יציאת הזרים מסוריה. הצבא הסורי עוסק בימים האחרונים בהסתרה של הנשק אסטרטגי שלו לקראת התקפה אמריקאית שתחל ביום ראשון בלילה ותימשך לפחות 48 שעות. מקורות באו"ם מסרו כי בשנתיים וחצי האחרונות נהרגו 7,000 ילדים במלחמת-האזרחים בסוריה. נאום קרי: כעת ידוע על 1,429 בני-אדם שנהרגו בהתקפה הכימית בסוריה – מהם היו 426 ילדים.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-30 באוגוסט 2013 על הריגתם של שוטר ואזרח התקפה של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם תנועת האחים המוסלמים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-30 באוגוסט 2013 על הריגתם של 15 שוטרים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. כמו כן נמסר על הריגתם של 7 אזרחים בפיגוע התאבדות שהתבצע במסגד בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. בין הרוגים היה מושל מחוזי.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-30 באוגוסט 2013 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה ארוכה של התקפות טרור שהתבצעו ברחבי פקיסטן בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-30 באוגוסט 2013 על הריגתם של 10 בני-אדם בשורה ארוכה של התקפות טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה. בימים האחרונים נהרגו בעיראק כ-200 בני-אדם בהתקפות טרור.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בתימן מסרו ב-30 באוגוסט 2013 על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה בחיסול-ממוקד אמריקאי שהתבצע בדרום תימן.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו -30 באוגוסט 2013 על הריגתם של 4 בני-אדם בקרבות שפרצו בין שתי מליציות חמושות מקומיות.
--
הודו – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-30 באוגוסט 2013 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות עם כוחות הביטחון של הודו הפועלים בחבל קשמיר.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Friday, August 30, 2013

50 הרוגים בסוריה; 25 הרוגים באפגניסטן; 24 הרוגים בעיראק; 7 הרוגים בפקיסטן; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסיני; 2 הרוגים בתאילנד בפיגוע טרור אסלאמי; קצין נהרג בסומליה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במצרים, בלבנון, בסוריה, בסומליה, בתימן, בפיליפינים, בקשמיר, בקווקז, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-29 באוגוסט 2013 על הריגתם של כ-50 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו ברוב הערבים המרכזיות של סוריה. מקורות מקומיים בסוריה מסרו על מתיחות גדולה בערים אחדות לאור הכוונה האמריקאית לתקוף מטרות צבאיות בסוריה. אזרחים עלווים החלו לזרום לאזור לטקיה לקראת ההתקפה האמריקאית. נמשכת הבריחה של אזרחים סורים לעבר לבנון.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-29 באוגוסט 2013 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית יזומה של הצבא הפועל בסיני.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים וצבאיים באפגניסטן מסרו ב-29 באוגוסט 2013 על הריגתם של 25 בני-אדם (שוטרים ואזרחים) בשורה ארוכה של התקפות טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-29 באוגוסט 2013 על הריגתם של 7 בני-אדם בהתקפות טרור של ארגוני טרור אסלאמיים הפועלים ברחבי פקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים עיראק מסרו ב-29 באוגוסט 2013 על הריגתם של 24 בני-אדם בהתקפות טרור של טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים ברחבי עיראק. ביממה הקודמת נהרגו לפחות 80 בני-אדם בהתקפות טרור רצחניות שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-29 באוגוסט 2013 על הריגתו של קצין מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר מוגדישו.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-29 באוגוסט 2013 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום תאילנד.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Thursday, August 29, 2013

100 הרוגים בסוריה; 80 הרוגים בעיראק; 60 הרוגים באפגניסטן; 24 הרוגים בניגריה; 12 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים בסומליה; 4 הרוגים בתימן; 4 חיילים נהרגו בקשמיר; 3 חיילים נהרגו באלג'יריה; 2 הרוגים במצרים; קצין בכיר נהרג בקווקז; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלבנון, במצרים, בסוריה, בעיראק, בתימן, בסומליה, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-28 באוגוסט 2013 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. כמו כן נמסר על הריגתם של לפחות 20 בני-אדם נוספים משימוש בנשק כימי באזור דמשק במהלך היממה הקודמת. כמו כן נמסר על זרם בלתי-פוסק של פליטים כורדים הבורחים בצפון-מזרח סוריה לכורדיסטן העיראקית. מקורות מקומיים בסוריה מסר כי הצבא הסורי פינה מפקדות צבאיות לקראת התקפה אמריקאית אפשרית על סוריה במהלך הימים הבאים. מרבית בכירי העדה העלווית מתרכזים באזור בעיר לטקיה לקראת ההתקפה האמריקאית. על-פי הערכות אחדות, ארה"ב תתקוף בעיקר בסיסי טילים ומרכזי פיקוד ובקרה של הצבא הסורי. תושבים בכל רחבי סוריה החלו לאגור מוצרי מזון ודלק. גיוס כללי באיראן ובארגון חיזבאללה לקראת ההתקפה האמריקאית. חיזבאללה יתקוף את ישראל על-פי הוראה מאיראן על-פי מידת הנזק שיגרם לסוריה בהתקפה האמריקאית. מקורות בלבנון מסרו על סורים אמידים שהגיעו ללבנון בשל החשש מהתקפה אמריקאית.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-28 באוגוסט 2013 על הריגתם של 36 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון. כמו כן נמסר על הריגתם של 10 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. במהלך ההתקפה נהרסו לפחות 40 טנקים של כוחות נאט"ו. עוד נמסר על הוצאתם-להורג של 14 בני-אדם בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-28 באוגוסט 2013 על הריגתם של 12 בני-אדם בסדרה ארוכה של התקפות טרור שהתבצעה במהלך היממה האחרונה בידי ארגוני טרור אסלאמיים.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-28 באוגוסט 2013 על הריגתם של 80 בני-אדם ועל פציעתם של 300 נוספים בסדרה ארוכה של פיגועי טרור שהתבצעה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בכל רחבי עיראק.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-28 באוגוסט 2013 על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-28 באוגוסט 2013 על הריגתם של 4 בני-אדם בשתי תקריות טרור שהתרחשו במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו 2 חיילים סומלים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים ותקשורתיים בניגריה מסרו ב-28 באוגוסט 2013 על הריגתם של 24 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-28 באוגוסט 2013 על הריגתם של 3 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-28 באוגוסט 2013 על הריגתם של 2 בני-אדם תומכי מורסי בעימותים קטלניים שפרצו עם כוחות הביטחון של מצרים שפעלו בדרום העיר קהיר.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-28 באוגוסט 2013 על הריגתו של קצין בכיר מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז.
--
הודו – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-28 באוגוסט 2013 על הריגתם של 4 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בחבל קשמיר.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Wednesday, August 28, 2013

140 הרוגים בסוריה; 20 הרוגים באפגניסטן; 14 הרוגים בניגריה; 12 הרוגים בעיראק; 11 הרוגים בלוב; 5 הרוגים בפקיסטן; 2 הרוגים בתימן; שוטר נהרג במצרים; שוטר נהרג בקשמיר; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלבנון, בעיראק, במצרים, בסוריה, בתימן, בסומליה, בקווקז, בלוב, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות בלבנון מסרו ב-27 באוגוסט 2013 על הריגתם של כ-140 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו על הריגתם של עשרות אנשי כנופיות "השביחה", הנאמנות למשטר העלווי של בשאר אל-אסד, בקרבות שנערכו ביומיים האחרונים באזור חאלב בעיקר. מקורות רשמיים בסוריה דחו את הטענה האמריקאית של שימוש מכוון בנשק כימי בהוראת המשטר נגד אזרחים שגרמו להריגתם של יותר מ-1,300 בני-אדם. סין ורוסיה מזהירות את ארה"ב מפני התקפה צבאית של סוריה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-27 באוגוסט 2013 על הריגתם של 9 בני-אדם בפיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים ברחבי עיראק.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-27 באוגוסט 2013 על הריגתם של 20 חיילים, אזרחים וטרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בשלוש תקריות קטלניות שהתרחשו במהלך היממה האחרונה. במקרה אחד נמסר על הריגתם של 7 אזרחים בהתקפה אווירית של כוחות נאט"ו הפועלים באפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-27 באוגוסט 2013 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון-מערב המדינה. כמו כן נמסר על הריגתו של אזרח מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
תימן טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-27 באוגוסט 2013 על הריגתו של קצין מודיעין בכיר ובנו מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-27 באוגוסט 2013 על הריגתם של 14 צעירים בהתקפה רצחנית של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
לוב – טרור: מקורות צבאיים בלוב מסרו ב-27 באוגוסט 2013 על הריגתם של 11 בני-אדם בהתקפה צבאית יזומה נגד חברי מיליציה אסלאמית חמושה המזוהה עם הנשיא הקדום מועמר אל-קדאפי שחוסל בידי המורדים.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים במסרו ב-27 באוגוסט 2013 על הריגתו של שוטר בהתקפה של מוסלמים קיצונים שתקפו תחנת משטרה באזור מנייה.
--
הודו – קשמיר: מקורות תקשורתיים בקשמיר מסרו ב-27 באוגוסט 2013 על הריגתו של שוטר מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור חבל קשמיר.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Tuesday, August 27, 2013

100 הרוגים בסוריה; 12 הרוגים בפקיסטן; 11 הרוגים בעיראק; 7 הרוגים בסומליה;  5 חיילים נהרגו באפגניסטן; 4 הרוגים בסודאן; 3 הרוגים בקלנדיה; 2 נשים נהרגו בקשמיר; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בתימן, בסומליה, בסודאן, בלוב, בפקיסטן, באפגניסטן ובצפון הקווקז;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-26 באוגוסט 2013 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בקרבות בין הצבא הסורי לבין ארגוני האופוזיציה וארגוני טרור אסלאמיים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה הפועלים בכל רחבי סוריה. מקורות מקומיים בסוריה מסרו כי הצבא הסורי ממשיך בהתקפה שלו באזורי דמשק, חומס ואל-חאמה. דוברי האופוזיציה הסורית מסרו כי הם הצליחו לנתק את קווי האספקה של הצבא הסורי לעיר חאלב. ירי של צלפים וירי של פצצות מרגמה נורו לעבר המשלחת של האו"ם הנמצאת בדמשק – עוד תרגיל של המשטר הסורי. טורקיה, צרפת ובריטניה הפחדניות דוחפות בכוח את אובמה להגיב נגד סוריה.
--
ישראל – טרור – הרשות הפלסטינית: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-26 באוגוסט 2013 על הריגתם של 3 תושבי קלנדיה במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה נגד טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור. מקורות נוספים מסרו על כ-1,500 תושבים מקומיים שניסו לתקוף חיילים במהלך הפעולה, וכתוצאה מכך נהרגו 3 חברי כנופיה ערבית שתקפו את החיילים. אחד מההרוגים הוא טרוריסט מוסלמי ששוחר בעסקת שליט.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-26 באוגוסט 2013 על הריגתם של 5 חיילים במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
הודו – קשמיר – פקיסטן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-26 באוגוסט 2013 על הריגתן של 2 נשים בהפגזה של הצבא ההודי הפועל בקשמיר במהלך ירי יזום לעבר קשמיר הפקיסטנית.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-26 באוגוסט 2013 על הריגתם של 12 בני-אדם בקרבות בין שתי מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות באזור העיר קראצ'י. מאז תחילת שנת 2013 נהרגו מאות בני-אדם בעימותים הללו.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-26 באוגוסט 2013 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים ברחבי עיראק. בארבעת החודשים האחרונים נהרגו בעיראק יותר מ-4,000 בני-אדם בפיגועי טרור.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-26 באוגוסט 2013 על הריגתו של ראש הועד האולימפי של סומליה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב". כמו כן נמסר על הריגתם של 6 בני-אדם בעימותים קטלניים שהיו בסומלילנד.
--
סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-26 באוגוסט 2013 על הריגתם של 4 בני-אדם בקרבות שפרצו בין כוחות הצבא לבין מורדים הפועלים במדינת הנילוס הכחול.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Monday, August 26, 2013

120 הרוגים בסוריה; 47 הרוגים בעיראק; 22 הרוגים באפגניסטן; 12 חיילים נהרגו בתימן; 6 הרוגים בפקיסטן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלבנון, במצרים, בעיראק, בסוריה, בתימן, בסומליה, בסודאן, בפיליפינים, בקשמיר, בקווקז, באפגניסטן בפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-25 באוגוסט 2013 על הריגתם של לפחות 120 בני-אדם ביום נוסף של קרבות והעימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות נוספים מסרו על 10 הרוגים מפיצוץ של מכונית-תופת באזור העיר אל-חאמה – בין הרוגים היה מושל העיר. כמו כן נמסר מפי מקורות רשמיים בסוריה כי אם תתבצע תקיפה אמריקאית על סוריה, היא תבעיר את כל המזרח-התיכון. גורמים רשמיים באיראן מסרו הצהרה דומה. מקורות רשמיים בסוריה מסרו כי הם מסכימים שוועדת הבדיקה של האו"ם תערוך ביקור במקום בו נעשה שימוש בנשק כימי ליד דמשק. מקורות בארה"ב מסרו כי כמעט אין ספק שנעשה שימוש בנשק כימי בידי הצבא הסורי שגרם להריגתם של כ-2,000 בני-אדם – על-פי האומדן של האופוזיציה הסורית הפועלת מטורקיה. ארגון אל-קאעידה בסוריה מסר כי הוא ינקום בעדה העלווית של הטבח הכימי.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-25 באוגוסט 2013 על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוזות אחדים נגד הארגון. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 אזרחים בהתקפה אווירית של כוחות נאט"ו.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-25 באוגוסט 2013 על הריגתם של 4 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן על שיירה של נאט"ו שעשתה את דרכה מפקיסטן לאפגניסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה של הצבא הפקיסטני.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-25 באוגוסט 2013 על הריגתם של 47 בני-אדם (מהם לפחות 5 חיילים) בהתקפות טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בכל רחבי עיראק.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-25 באוגוסט 2013 על הריגתם של 12 חיילים ועל פציעתם של 30 נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע באזור העיר צנעא בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה. כל החיילים היו צוערים בחיל-האוויר התימני.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Sunday, August 25, 2013

100 הרוגים בסוריה; 190 הרוגים בדארפור; 24 הרוגים בעיראק; 19 הרוגים בפקיסטן; 9 הרוגים בניגריה;  6 הרוגים במצרים;  5 הרוגים נוספים בלבנון; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקווקז; 3 הרוגים בתאילנד בפיגוע אסלאמי; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; קצין בכיר נהרג בלוב; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במצרים, בלבנון, בעיראק, בסוריה, בתימן, בסומליה, בסודאן, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות נוספים בלבנון מסרו ב-24 באוגוסט 2013 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו בעיקר באזור דמשק, חומס, חאלב ודיר אל-זור.
--
לבנון – טרור: מקורות רשמיים בלבנון מסרו ב-24 באוגוסט 2013 על הריגתם של 5 בני-אדם נוספים בפיגוע הכפול שהיה יום קודם לכן בעיר טריפולי. עד כה נהרגו 47 בני-אדם ונפצעו כ-400 נוספים.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-24 באוגוסט 2013 על הריגתם של 2 בני-אדם בהפגנות אלימות שהיו באזור העיר פורט סעיד ביממה הקודמת. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור העיר אל-עריש.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים בנאט"ו מסרו ב-24 באוגוסט 2013 על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-24 באוגוסט 2013 על הריגתם של 19 בני-אדם בקרבות שפרצו בין מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות באזורים שונים ברחבי פקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-24 באוגוסט 2013 על הריגתם של לפחות 24 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים ברחבי עיראק.
--
סודאן – דארפור: מקורות באו"ם מסרו ב-24 באוגוסט 2013 על הריגתם של 190 בני-אדם בקרבות שפרצו בין מליציות מוסלמיות חמושות למיליציות מקומיות הפועלות באזור חבל דארפור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-24 באוגוסט 2013 על הריגתם של 9 בני-אדם נוספים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
לוב – טרור: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-24 באוגוסט 2013 על הריגתו של קצין משטרה בכיר מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור העיר בנגאזי.
--
רוסיה – קווקז: מקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-24 באוגוסט 2013 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון הקווקז.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-24 באוגוסט 2013 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום תאילנד.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Saturday, August 24, 2013

150 הרוגים בסוריה; 78 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסיני; 42 הרוגים בלבנון; 36 הרוגים בעיראק; 35 הרוגים בניגריה; 20 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 15 טרוריסטים מוסלמים וילד נהרגו באפגניסטן; 3 הרוגים בפקיסטן; 2 חיילים נהרגו בתימן; 670 בני-אדם נהרגו בניגריה בהתקפות טרור אסלאמיות; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתאילנד, בעיראק, בסוריה, בלבנון, במצרים, בתימן, בניגריה, בסומליה, בלוב, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-23 באוגוסט 2013 על הריגתם של יותר מ-150 בני-אדם ביום של קרבות קשים שהיו באזור דמשק. גורמים נוספים מסרו על קרבות פיגועים באזור חאלב, חומס ואידליב. אלפי כורדים נוספים נמלטים מצפון-מזרח סוריה בעידוד ארגוני הטרור המזוהים עם ארגן אל-קאעידה. כ-50,000 כורדים הגיעו בשבוע האחרון לכורדיסטן העיראקית. גורמים באו"ם מסרו על כ-מיליון ילדים פליטים שנמלטו למדינות שכנות מאז שהחלה מלחמת-האזרחים בסוריה בחודש מרס 2011.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-23 באוגוסט 2013 על הריגתם של 78 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית יזומה שנערכה בסיני.
--
לבנון – טרור: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-23 באוגוסט 2013 על הריגתם של 42 בני-אדם ועל פציעתם של כ-400 נוספים בשני פיצוצים של מכוניות-תופת שהופעלו ליד שני מסגדים סונים בעיר טריפולי. נזק אדיר נגרם לסביבה. ארגון חיזבאללה אחראי לפיגוע בתגובה לפיגוע שהיה ברובע השיעי בביירות ב-15 באוגוסט 2013 שבו נהרגו 27 בני-אדם ונפצעו יותר מ-150 נוספים. חיזבאללה ביקש לאותת לכול הגורמים בלבנון שהוא יכול לבצע פיגועים ענקיים בתגובה לכול פגיעה באנשיו מצד גורמים סונים רדיקליים הפועלים בלבנון ובסוריה. זה לא מקרי שיומיים אחרי שנפוצו הידיעות על טבח כימי בסוריה, טילים נורים לעבר ישראל ופיגוע קטלני מתרחש בעיר טריפולי.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-23 באוגוסט 2013 על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתו של ילד מפיצוץ של מטען חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. עוד נמסר על הצתתן של 4 מיכליות דלק של נאט"ו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-23 באוגוסט 2013 על הריגתם של 2 חיילים מירי של חיילים הודים הפועלים בחבל קשמיר. כמו כן נמסר על הריגתו של אדם אחד מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-23 באוגוסט 2013 על הריגתם של לפחות 36 בני-אדם ועל פציעתם של 65 נוספים בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור שהתבצעה במהלך היממה האחרונה בכל רחבי עיראק בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה. בין ההרוגים היו לפחות 15 חיילים שנפגעו בהתקפה ישירה על בסיס צבאי.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-23 באוגוסט 2013 על הריגתם של 2 חיילים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום תימן.
--
קניה – טרור – סומליה: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-23 באוגוסט 2013 על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית יזומה של הצבא הקנייתי שפעל בדרום סומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: ועדה רשמית של האו"ם מסרה ב-23 באוגוסט 2013 על הריגתם של כ-670 בני-אדם (רובם נוצרים) בפיגועי טרור ישירים של ארגון הטרור האסלאמי "בוקו חראם" מאז ינואר 2012. כמו כן נמסר כי בתקופה הזו התבצעו 50 התקפות טרור על כנסיות של בני-העדה הנוצרית בניגריה. כמו כן נמר ממקורות רשמיים בניגריה על הריגתם של 35 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Friday, August 23, 2013

110 הרוגים בסוריה; 24 הרוגים בעיראק; 13 הרוגים בניגריה; 6 הרוגים באפגניסטן; 5 טרוריסטים מוסלמים ו-2 אזרחים נהרגו בפקיסטן; 3 הרוגים בלבנון; 2 הרוגים בסומליה; 2 חיילים מצרים נהרגו בסיני; הרוג בתאילנד בטרור אסלאמי; 4 טילים נורו מלבנון לישראל; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקווקז, בפיליפינים, בסוריה, בעיראק, בלבנון, במצרים, בסומליה, בלוב, בסודאן, בניגריה, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-22 באוגוסט 2013 על הריגתם של יותר מ-110 בני-אדם בהתקפה של הצבא הסורי על אזורים רבים בדמשק כיממה לאחר שהתבצעה התקפה כימית שבמהלכה נהרגו כ-1,729 בני-אדם – לפי דבריהם של גורמים בכירים באופוזיציה הסורית. אף גורם בינלאומי אינו מוכן להתערב בסוריה לאור ההתקפה הקטלנית הזו שהתבצעה על אזרחים. גורמים באופוזיציה הסורית מסרו במהלך היממה אחרונה שהם נתקלים בבתים מלאים בגופות של אזרחים שנפגעו בהתקפה הכימית. כמו כן נמסר על 10 הרוגים מפיצוץ של מכונית תופת שהופעלה באזור העיר חאלב.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-22 באוגוסט 2013 על הריגתם של 2 חיילים מצרים מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בסיני. כמו כן נמסר על מעצרם של חברי חוליית הטרור אסלאמית שרצחה בסיני 25 חיילים לפני ימים אחדים.
--
ישראל – טרור – לבנון: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-22 באוגוסט 2013 על ירי של 4 טילים לעבר ישראל שנורו בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו מדרום לבנון. לא היו נפגעים באירוע.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-22 באוגוסט 2013 על הריגתם של 2 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בהתקפה צבאית יזומה.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-22 באוגוסט 2013 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון הטליבאן בקרבות עם מיליציות מוסלמיות מקומיות. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 בני-אדם בעימותים אלימים שפרצו בין שתי מליציות אסלאמיות הפועלות באזור העיר קראצ'י.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-22 באוגוסט 2013 על הריגתם של 24 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפעולים בכל רחבי עיראק.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-22 באוגוסט 2013 על הריגתם של 2 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר מוגדישו. בין הפצועים בתקרית היה פוליטיקאי משוודיה.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-22 באוגוסט 2013 על הריגתם של 13 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
לבנון – טרור: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-22 באוגוסט 2013 על הריגתם של 3 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור העיר טריפולי. בין ההרוגים היה שוטר.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-22 באוגוסט 2013 על הריגתו של מורה מירי של טרוריסטים מוסלמים הפעולים בדרום תאילנד. עשרות מורים נהרגו בנשים האחרונות מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Thursday, August 22, 2013

1,300 הרוגים בסוריה מנשק כימי; 35 הרוגים בעיראק; 14 הרוגים באלג'יריה; 11 הרוגים בפקיסטן; 8 הרוגים באלג'יריה; 4 הרוגים בתימן; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקווקז; 3 הרוגים באפגניסטן; 3 שוטרים נהרגו בניגריה;  חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; חייל נהרג בסעודיה; חייל פקיסטני נהרג בקשמיר; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בתימן, בסומליה, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-21 באוגוסט 2013 על הריגתם של 1,300 בני-אדם בהתקפה כימית של המשטר העלווי של סוריה על אזרחים באזור דמשק. מקורות נוספים מסרו כי המספר מתקרב ל-1,500 הרוגים בהתקפה זו. האופוזיציה הסורית פרסמה סרטונים רבים על ההתקפה. מקורות רשמיים בסוריה הכחישו את הידיעה. מעבר לכך, צריך לשאול מדוע המשטר הסורי ביצע התקפה כימית בזמן שועדת-בדיקה של האו"ם עורכת בדיקה בדמשק בנוגע להתקפה כימית קודמת? במהלך היממה האחרונה נערכו התקפות צבאיות רבות על אזורים ליד דמשק שבמהלכן נהרגו עשרות אזרחים – אסד לא מצליח לסלק את המורדים מאזור דמשק. כ-40,000 כורדים מסוריה נמלטו לכורדיסטאן העיראקית במהלך השבוע האחרון – ארגוני טרור מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה מבצעים טיהור אתני בכל צפון-מזרח סוריה, אזור בו מתגוררים כורדים רבים.
--
מצרים – מובארק: מקורות משפטיים במצרים מסרו ב-21 באוגוסט 2013 על שחרורו של הנשיא המודח מובראק ממאסרו בהוראת הנשיא הזמני של מצרים. מובארק יישלח למעצר בית.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-21 באוגוסט 2013 על הריגתם של 3 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. כמו כן נמסר על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-21 באוגוסט 2013 על הריגתם של 11 בני-אדם בעימותים קטלניים בין שתי מליציות אסלאמיות חמושות הפועלות בפקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-21 באוגוסט 2013 על הריגתם של 35 בני-אדם ועל פציעתם של כ-150 נוספים בסדרה של פיצוצים וירי שהתבצעה בכל רחבי עיראק בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
תימן – טרור – סעודיה: מקורות צבאיים בסעודיה מסרו ב-21 באוגוסט 2013 על הריגתו של חייל סעודי בהיתקלות עם טרוריסטים מוסלמים שיעים הפועלים בצפון תימן. כמו כן נסמר על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון א-קאעידה בעימותים קטלניים שפרצו עם טרוריסטים מוסלמים שיעים הפועלים בצפון תימן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-21 באוגוסט 2013 על הריגתם של 3 שוטרים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" על תחנת משטרה.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות בתקשורתיים באלג'יריה מסרו ב-21 באוגוסט 2013 על הריגתם של 14 בני-אדם עימותים קטלניים בין טרוריסטים מוסלמים משבטי הטוארג לבין תושבים ערבים המתגוררים ליד הגבול בין אלג'יריה למאלי.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-21 באוגוסט 2013 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות שהייתה יום קודם לכם עם כוחות-הביטחון הפועלים בצפון הקווקז. בהיתקלות הזו נהרגו 9 טרוריסטים מוסלמים.
--
הודו – קשמיר – פקיסטן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-21 באוגוסט 2013 על הריגתו של חייל פקיסטני בהפגזה של הצבא ההודי על קשמיר הפקיסטנית.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Wednesday, August 21, 2013

90 הרוגים בסוריה; 83 הרוגים באפגניסטן; 26 הרוגים בעיראק; 17 טרוריסטים מוסלמים הוצאו להורג בעיראק; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקווקז; 3 הרוגים בפקיסטן; שופט נהרג בלוב; תושב מוסלמי נהרג בג'נין; 11 טרוריסטים מוסלמים נעצרו בסיני; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלבנון, במצרים, בסוריה, בעיראק, בתימן, בניגריה, בסודאן, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-20 באוגוסט 2013 על הריגתם של לפחות 90 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות מקומיים מסרו על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים מארגון חיזבאללה במארב שטמנו להם כוחות המורדים הפועלים נגד בשאר אל-אסד. כמו כן נמסר על הריגתם של אזרחים נוספים באזור לטקיה, בדמשק, בחומס ובקרבות בין ארגונים כורדיים לארגוני טרור אסלאמיים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה. גורמים נוספים מסרו על כ-30,000 כורדים שנמלטו מסוריה לכורדיסטאן העיראקית במהלך חמשת הימים האחרונים. לאורך כל היממה האחרונה נרשמו מאות אירועים קטלניים שגרמו לנפגעים נוספים בקרב האזרחים.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-20 באוגוסט 2013 על מעצרם של 11 טרוריסטים מוסלמים במהלך פעילות צבאית שנערכה בצפון סיני בעקבות הריגתם של 25 חיילים מצרים שאירע יום קודם לכן. בין העצורים היו 2 טרוריסטים מוסלמים מרצועת-עזה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-20 באוגוסט 2013 על הריגתם של 72 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן ו-11 חיילים אפגאניים בפעילות צבאית יוזמה שנערכה נגד ארגון הטליבאן הפועל במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-20 באוגוסט 2013 על הריגתם של 3 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן שביצעו התקפה קטלנית על נקודת ביקורת משטרתית.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-20 באוגוסט 2013 על הריגתם של לפחות 26 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור שהתבצעה בכל רחבי עיראק בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה. כמו כן נמסר על הוצאתם-להרוג של 17 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה בשל פעילותם הקטלנית ברחבי עיראק שגרמה להריגתם של מאות בני-אדם.
--
לוב – טרור: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-20 באוגוסט 2013 על הריגתו של שופט בדימוס מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור העיר בנגאזי.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-20 באוגוסט 2013 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות עם חיילים הפועלים בצפון הקווקז.
--
ישראל – טרור – הרשות הפלסטינית: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-20 באוגוסט 2013 על הריגתו של תושב מוסלמי מירי של חיילי צה"ל במהלך התפרעות של כנופיות ערביות בזמן ניסיון של חיילי צה"ל לעצור טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור ג'נין.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Tuesday, August 20, 2013

100 הרוגים בסוריה; 25 שוטרים נהרגו בסיני; 13 מאנשי כוחות-הביטחון נהרגו באפגניסטן; 13 הרוגים בעיראק; 6 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים בדארפור; מנהיג ארגון "בוקו חראם" נהרג בניגריה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במצרים, בסוריה, בעיראק, בלבנון, בתימן, בלוב, בניגריה, בסומליה, בסודאן, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-19 באוגוסט 2013 על הריגתם של כ-100 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. הצבא הסורי ממשיך לכתוש את מרכזי הערים בהם נאחזים כוחות המורדים וקבוצות של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה. גורמים באו"ם מסרו על כ-20,000 פליטים סורים שברחו לעיראק ביום אחד.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-19 באוגוסט 2013 על הריגתם של 25 שוטרים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה שפעלו באזור רפיח שבסיני. מקורות נוספים במצרים מסרו כי השוטרים הוצאו-להרוג לאחר שהטרוריסטים הורו להם לשכב על הקרקע. לאורך כל היממה האחרונה נרשמו עשרות אירועים אלימים שפרצו בין כוחות-הביטחון לבין חברי תנועת "האחים המוסלמים". כמו כן נמסר על פגיעות נוספות בכנסיות של העדה הקופטית במקומות רבים ברחבי המצרים. גורמים קופטיים מחוץ למצרים מסרו כי העדה במצרים שרויה בחרדה גדולה לנוכח אוזלת-ידו של המשטר להגן על העדה מפני התקפות אלימות של גורמים אסלאמיים. במקרים אחדים נמסר כי המשטרה המקומית מתעלמת במכוון מקריאות לעזרה של בני-העדה במהלך התקפות של מוסלמים על כנסיות, בתים ומבני ציבור המזוהים עם העדה הקופטית. מקורות ערביים מסרו על הריגתו של עיתונאי מצרי מ"אל-אהרם" מירי של חיילים בשעת עוצר – כנראה הירי התבצע בטעות.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-19 באוגוסט 2013 על הריגתו, ככול הנראה, של מנהיג ארגון הטרור הרצחני "בוקו חראם" בקרב שנערך ב-30 ביוני 2013. לפני שבוע נמסר על הריגתו של מספר 2 בארגון בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד ראשי הארגון. ארגון הטרור "בוקו חראם" אחראי להריגתם של אלפי בני-אדם בשנים האחרונות. רבים מההרוגים היו נוצרים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו  ב-19 באוגוסט 2013 על הריגתם של 13 מאנשי כוחות-הביטחון במהלך התקפות של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן שנערכו במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-19 באוגוסט 2013 על הריגתם של 6 בני-אדם בסדרה של התקפות טרור שהתבצעה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים ברחבי פקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים עיראק מסרו ב-19 באוגוסט 2013 על הריגתם של 13 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים ברחבי עיראק.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בדרום דארפור מסרו ב-19 באוגוסט 2013 על הריגתם של 4 בני-אדם בהפצצה אווירית של הצבא הסודאני של ממשלת חרטום האסלאמית של עומר אל-באשיר.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע