Saturday, March 19, 2016

טרור אסלאמי - 287 הרוגים ביממה האחרונה

144 הרוגים בעיראק; 50 הרוגים בסוריה; 20 הרוגים בתימן; 20 הרוגים בפקיסטן; 17 לוחמים כורדים ושוטר נהרגו בטורקיה; 10 הרוגים באפגניסטן; 7 טרוריסטים מוסלמים וחייל נהרגו בפיליפינים; 7 אזרחים נהרגו בניגריה; 4 חיילים ושוטרים נהרגו בניז'ר; 2 הרוגים בדארפור; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר; טרוריסט מוסלמי נהרג בגוש-עציון; טרוריסט מוסלמי נהרג בקניה; 500 נוצרים נרצחו בניגריה בידי מוסלמים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במצרים, בתימן, בניגריה, בפיליפינים, בסודאן, בסומליה, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 287 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-18 במרס 2016 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים רבים באזור תדמור, אל-ראקה, חומס, חאלב, דיר אל-זור, דרעא וצפון מחוז לטקיה. מקרות המקושרים למשטר הסורי מסרו שמרבית ההרוגים במהלך היממה האחרונה היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "ג'בהת אל-נוסרה" וארגון "המדינה האסלאמית". מקור ממשלתי מסר על הפצצתו של משלוח נשק גדול שהיה מיועד עובר טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור העיר אל-חמה. דובר צבאי מסר על קרבות עם נפגעים רבים באזור דיר אל-זור נגד ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות בסוריה מסרו על הריגתם של "עשרות" טרוריסטים מוסלמים מארגון "חיזבאללה" בקרבות שהיו באזור תדמור נגד ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות ביטחוניים בבלגיה מסרו על מעצרו של סאלח עבד אל-סלאם, מארגון הטרור "המדינה-האסלאמית", שהיה האחראי לטבח בצרפת ב-13 בנובמבר 2015 בו נרצחו 130 בני-אדם.

Battles for Syria - March 17th 2016
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-18 במרס 2016 על הריגתם של 144 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-18 במרס 2016 על הריגתם של 20 בני-אדם לפחות בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה אחרונה ברחבי תימן, גורמים רשמיים בסעודיה מסרו על הפחתה בהתקפות האוויריות לאור מספר הנפגעים הגבוה שהיה במהלך השבוע האחרון בהפצצות אוויריות סעודיות.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-18 במרס 2016 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של התקפות טרור בפעולות צבאיות יזומות שנערכו נגד ארגון "הטליבאן" במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים ובמקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-18 במרס 2016 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בסדרה של קרבות בפעולות צבאיות יזומות שנערכו במהלך היממה האחרונה נגד ארגוני טרור אסלאמיים הפועלים ברחבי פקיסטן. מרבית ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים. לפחות 2 חיילים נהרגו קרבות הללו.
--
קניה – טרור אסלאמי: מקורות משטרתיים בקניה מסרו ב-18 במרס 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי המזוהה עם ארגון "אל-שבאב" בהיתקלות שהייתה באזור עיר הבירה.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-18 במרס 2016 על הריגתם של 2 אנשי כוחות-הביטחון מירי של טרוריסטים מקומיים הפועלים בחבל דארפור.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-18 במרס 2016 על הריגתם של 7 אזרחים נוצרים בהתקפה של מליציות מוסלמיות הפועלות במרכז ניגריה. גורמים נוספים מסרו כי במהלך החודשים האחרונים נהרגו יותר מ-500 נוצרים בהתקפות הללו.
--
ניז'ר – טרור: מקורות רשמיים בניז'ר מסרו ב-18 במרס 2016 על הריגתם של 4 חיילים ושוטרים בשתי התקפות טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו ליד הגבול המשותף עם מאלי.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-18 במרס 2016 על הריגתם של 17 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור סירנאק. כמו כן נמסר על הריגתו של שוטר מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בדרום-מזרח טורקיה.
--
הודו – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-18 במרס 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים באזור חבל קשמיר.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-18 במרס 2016 על הריגתם של 7 טרוריסטים מוסלמים וכן על הריגתו של חייל אחד בפעילות יזומה שנערכה נגד ארגון "אבו סיאף" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה הפועל בדרום הפיליפינים.
--
ישראל – טרור: מקורות צבאים בישראל מסרו ב-18 במרס 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי במהלך פיגוע-דקירה שהתבצע נגד כוחותינו הפועלים בגוש-עציון. מאז ה-1 באוקטובר 2015 נהרגו ברחבי ישראל 155 טרוריסטים מוסלמים.
==

ד"ר יוחאי סלע