Wednesday, February 22, 2012

100 הרוגים בסוריה; 30 הרוגים בניגריה; 20 הרוגים במאלי; 12 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים בסומליה; 4 פעילי טרור נהרגו באלג'יריה; 4 הרוגים בתימן; 4 אזרחים חוסלו באפגניסטן; 3 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בתאילנד; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; מטען-חבלה גדול התגלה בגבול ישראל-מצרים; 621 בני-אדם נהרגו בבלוצ'יסטן בשנת 2011;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מספר ב-21 בפברואר 2012 על הריגתם של 90 בני-אדם בהפגזות קשות מאוד על העיר חומס בידי כוחות-הביטחון של סוריה שהשתמשו בירי של טנקים וירי של טילים לעבר בתי התושבים. במהלך היממה האחרונה נמסר על מאות פצועים רק בעיר חומס. כוחות האופוזיציה שלחו פעם נוספת קריאה נואשת לעזרה לאור המצב הקשה של התושבים. 18 ימים שלמים הצבא הסורי מפגיז את העיר חומס ובמיוחד את שוכנת באב אל-עמר. במהלך היממה האחרונה נרשמו אירועים קשים נוספים באזור העיר דמשק, דרעא, אל-חאמה, במחוז אידליב ובאזור העיר דיר אל-זור שגרמו להריגתם של 11 בני-אדם נוספים. בעיר חאלב נערכה הפגנת מחאה של סטודנטים. גם בדמשק ישנה התעוררות של תושבים נגד השלטון. שינוי בעמדה של רוסיה לנוכח האירועים הקשים המתחוללים במדינה – רוסיה הסכימה לשלוח נציג של האו"ם כדי לבחון את המצב הביטחוני של תושבי סוריה לאור האירועים הקשים המתחוללים במדינה מאז ה-15 במרס 2012. מקורות רשמיים בסוריה חזרו והדגישו כי מאז ה-15 במרס 2012 נהרגו בסוריה 2,000 אנשי כוחות-הביטחון בפעולות של "טרוריסטים חמושים" שהגיעו ממדינות זרות – כולל פעילי טרור מארגון אל-קאעידה שהגיעו מעיראק. מקורות רשמיים בעיראק מסרו כי קיימת ירידה מסוימת בפעילות הטרוריסטית של ארגון אל-קאעידה בעיראק משום שרבים מהם עברו לפעול בסוריה לצד כוחות האופוזיציה הנלחמים נגד בשאר אל-אסד. נכשלה משימתו של הצלב האדום להביא להפסקת-אש בין כוחות-הצבא לבין האופוזיציה הלוחמת. ועם זאת, הצלב האדום קרא לסוריה לקיים הפסקת-אש יומית בת שעתיים על-מנת לסייע מעט לתושבים האומללים בעיר חומס. ארגוני ביון מערביים מחמשים את האופוזיציה הסורית. מקורות אזרחיים בעיר חומס מסרו ב-21 בפברואר 2012 על הריגתו של העיתונאי העצמאי ראמי אחמד אל-סעיד מירי של חיילים סורים בעיר חומס. אל-סעיד העביר עשרות סרטונים על הקרבות בעיר חומס.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-21 בפברואר 2012 על הריגתו של חייל נאט"ו מירי של פעיל טרור מוסלמי מארגון הטליבאן שהתחזה לחייל אפגני. מאז תחילת שנת 2012 נהרגו באפגניסטן 50 חיילי נאט"ו.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-21 בפברואר 2012 על הוצאתם להרוג של 4 אזרחים בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן באשמת שיתוף-פעולה עם ארה"ב ומסירת מידע מודיעיני בנוגע לפעילות הארגון.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-21 בפברואר 2012 על הריגתם של 12 בני-אדם מירי ומפיצוץ של מטעני-חבלה שהופעלו בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים במחוז בלוצ'יסטן. בשנת 2011 נהרגו במחוז 621 בני-אדם בפיגועי טרור של פעילי טרור מוסלמים מארגונים שונים.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-21 בפברואר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם באירועים שונים שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה על רקע מערכת הבחירות המתקיימת בתימן. דוברי ארגון אל-קאעידה נטלו אחריות לחיסולו של קצין מודיעין שפעל בדרום המדינה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-21 בפברואר 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם נוספים בקרבות שפרצו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים ברחבי סומליה.
--
ניגריה – טרור – אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-21 בפברואר 2012 על הריגתם של 30 בני-אדם בהתקפה רחבת-היקף של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו באזור העיר קאנו. מאז תחילת שנת 2011 הארגון "בוקו חראם" אחראי להריגתם של מאות בני-אדם – רובם יהיו נוצרים.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-21 בפברואר 2012 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה במבצע צבאי יזום שנערך בעקבות הריגתם של 5 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל יום קדום לכן. דוברי הצבא מסרו כי לארבעת פעילי הטרור שנהרגו יש קשר ישיר לפיגוע בו נהרגו האזרחים. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים באלג'יריה מסרו ב-20 בפברואר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם ועל פציעתם של 20 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל לעבר אוטובוס אזרחי בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור עיר הבירה.
--
מאלי – טרור: מקורות צבאיים במאלי מסרו ב-21 בפברואר 2012 על הריגתם של 20 פעילי טרור מוסלמים משבט ה"טוארג" במהלך מבצע צבאי יזום שנערך נגד המורדים הפועלים באזור טימבוקטו. בשבועות האחרונים נהרגו עשרות בני-אדם בקרבות שפרצו בין אנשי ה"טוארג" לבין כוחות-הביטחון של מאלי.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-21 בפברואר 2012 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים בהיתקלות עם כוחות הצבא הפועלים בדרום המדינה. מאז שנת 2004 נהרגו בדרום תאילנד יותר מ-5,000 בני-אדם בפעולות טרור של ארגונים אסלאמיים הפועלים במחוזות יאלה, נאראתיוואט ופאטאני.
--
ישראל – טרור – מצרים: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-21 בפברואר 2012 על גילויו של מטען-חבלה גדול שהושלך לעבר הצד הישראלי מהגבול המצרי בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בחצי-האי סיני. גורמים צבאיים מסרו כי גילוי המטען מנע אסון כבד מאוד.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע



No comments: