Monday, February 13, 2012

47 הרוגים בסוריה; 12 הרוגים באפגניסטן; 7 הרוגים בפקיסטן; 7 הרוגים בעיראק; 7 הרוגים בסומליה; 3 הרוגים בתימן; 2 הרוגים בניגריה; נערף ראשו של נוצרי בסומליה; קרבות קשים בסודאן; טורקיה הפציצה בסיסים כורדים בצפון-עיראק;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-12 בפברואר 2012 על הריגתם של 37 בני-אדם מירי ומהפגזות של הצבא הסורי לעבר מפגינים ותושבים – רובם בעיר חומס. עוד 10 חיילים סורים נהרגו בהיתקלות עם האופוזיציה הלוחמת הפועלת בעיר אל-חמה. רק בשעות הבוקר של ה-12 בפברואר 2012 נורו לעבר העיר חומס 34 טילים בידי הכוחות הסוריים הצרים על העיר. תושבים בחומס מסרו על ירי מסיבי זה היום השמיני של העיר ועל הרס שיטתי של רחבות ושכונות שלמות בעיקר בשכונת באב אל-עמר. תושבים נוספים שלחו קריאת עזרה נואשת לכל מי שיכול לעצור את שפיכות הדמים הזו באמצעות התקשורת הערבית ובאמצעות הודעות שנשלחו דרך האינטרנט. טוניסיה החליטה לארח פסגה של "חברי סוריה" ב-17 בפברואר 2012 לאות תמיכה בכוחות האופוזיציה המורדים בשלטון העלווי של בשאר אל-אסד. ראש משלחת המשקיפים לסוריה מטעם הליגה-הערבית, מוחמד אחמד מוסטפה אל-דאבי מסודאן, הודיע על התפטרותו לנוכח הביקורת הקשה שספגו המשקיפים על אוזלת-ידם בנוגע לאלימות הקשה המתחוללת בסוריה. האני אל-מלאזי, השדרן הבכיר הטלוויזיה הסורית עזב את סוריה לאות מחאה על שידוריה של התחנה שהסתירה את מעשי האלימות והרצח של המשטר. לדעתו של השדרן הבכיר, כל העובדים בתחנה שרויים בפחד בשל החשש ממעצר בידי שירותי-הביטחון של אסד. אל-מלאזי מסר כי שטחים רבים נמצאים בשליטת "הצבא הסורי החופשי" וכי המשטר העלווי של אסד נמצא בתהליך של קריסה וודאית. פורומים של ארגוני הג'יהאד העולמי קוראים לכל המתנדבים המוסלמים להגיע לסוריה כדי להילחם במשטר העלווי של בשאר אל-אסד. ארגון מוסלמי נוסף מסר על הריגתם של שני "לוחמי ג'יהאד" בלחימה נגד המשטר הסורי. דף מיוחד של ג'יהאדיסטים המופיע באינטרנט נקרא "האריות של אל-שאם" (אל-שאם – כינוי לסוריה הגדולה). בשעות הערב נמסר מפי תושבים מקומיים בעיר חומס שהצבא הסורי משתמש באזרחים "כמגן אנושי" ובשל כך נהרגו לפחות 3 בני-אדם בעיר. סעודיה ביקשה ב-12 בפברואר 2012 מהשגריר הסורי לעזוב את המדינה. הליגה-הערבית ביקשה לשלוח כוח-שלום לסוריה שיחצוץ בין כוחות-הביטחון של אסד לבין התושבים. במהלך היום נפגש אסד עם הועדה המנסחת את החוקה סורית המורכבת מ-165 סעיפים. בחוקה החדשה נמחק הסעיף המחייב שבראש הנהגת המדינה תהיה מפלגת הבעת'. אסד רוצה להגיע "מוכן" עם נוסח חדש של חוקה לקראת כינוס מפלגת הבעת' שיערך בעוד שבועות אחדים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-12 בפברואר 2012 על הריגתם של 7 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית משותפת של הצבא האפגני וכוחות נאט"ו. כמו כן נמסר על 3 פעילי טרור נוספים שנהרגו מירי של חיילים אפגנים בעת ניסיונם לחצות את הגבול לאפגניסטן. בנוסף לכך, פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הרגו שופט וילד שתי תקריות טרור שהתרחשו במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-12 בפברואר 2012 על הריגתם של 7 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון טליבאן הפועלים בצפון-מערב המדינה. המטען הוחבא בתוך מכשיר טלוויזיה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-12 בפברואר 2012 על הריגתם של 7 בני-אדם מפיצוץ של מטען-בחלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור העיר בגדאד. בין ההרוגים היה מנהיג שבט מקומי.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-12 בפברואר 2012 על הוצאתם-להורג של 3 בני-אדם בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בחשד על שיתוף פעולה עם ארה"ב.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-12 בפברואר 2012 על הריגתו של נוצרי באמצעות עריפת ראשו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב". כמו כן נמסר על הריגתם של 7 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" על שיירה של הכוחות האפריקאים המסייעים לממשלת סומליה.
--
סודאן – הנילוס הכחול: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-12 בפברואר 2012 על הרוגים רבים בקרבות קשים הנערכים באזור מדינת הנילוס הכחול בין מורדים מקומיים לבים כוחות הממשלה הפועלים באזור. לא נמסר עדיין על מספרם המדויק של הנפגעים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-12 בפברואר 2012 על הריגתם של 2 סוחרים נוצרים בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-12 בפברואר 2012 על הפצצה אווירית של טורקיה על בסיסים של המחתרת הכורדית הנמצאים בצפון-עיראק. לא נמסר על מספרם המדויק של הנפגעים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: