Saturday, February 11, 2012

95 הרוגים בסוריה; 17 הרוגים בסומלילנד; 11 פעילי טרור נהרגו בפקיסטן; 8 פעילי טרור נהרגו באפגניסטן; 2 שוטרים נהרגו באפגניסטן; קצין בכיר נהרג בתימן; מנהיג מקומי חוסל בניגריה; מחבלת-מתאבדת נהרגה בטורקיה; טיל נורה לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-10 בפברואר 2012 על הריגתם של 28 בני-אדם ועל פציעתם של 240 נוספים בשני פיצוצים של מכוניות-תופת שהופעלו בעיר חאלב. אחד מהפיצוצים היה ליד מטה המודיעין הצבאי בעיר. הרס רב נגרם לסביבה מעוצמת הפיצוצים. הטלוויזיה הסורית שידרה צילומים קשים מאוד של הפיצוצים בחאלב תוך כדי הצגתם של חלקי גופות. דובר של "הצבא הסורי החופשי" גינה את הפיגוע וטען שזה היה מעשה ידיו של המשטר הסורי. סביר להניח שזו הייתה פעולה של ארגון אל-קאעידה הפועל בסוריה. במהלך כל היום המשיך הצבא הסורי להפציץ את העיר חאלב ונגרמו אבדות כבדות בנפש וברכוש. מקור מקומי בעיר חומס מסר על 39 הרוגים בעיר מירי של חיילים סורים שירו לעבר מתפללים שיצאו ממסגד בשכונת באב אל-עמר לאחר "תפילת יום השישי" וכן מהפגזות מסיביות של הצבא הסורי. כמו כן נמסר על הריגתם של עוד 30 בני-אדם נוספים ברחבי סוריה בעימותים בין חיילים סורים למפגינים שיצאו למחות נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. אנשי "הצבא הסורי החופשי" חגגו יחד עם תושבים מקומיים את "שחרורה" של העיר אידליב מהנוכחות של הצבא הסורי הנאמן למשטר. מקורות תקשורתיים באידליב מסרו כי כוחות המורדים הצליחו להציב מחסומים מסביב לעיר. הפגנות ועימותים קשים היו לאורך כל היום גם במחוז דרעא, באזור דמשק, באל-חמה, ובדיר אל-זור. מקורות מקומיים בעיר זבאדאני מסרו ב-10 בפברואר 2012 על הפגזה של הצבא הסורי על העיר בנמצאת כ-20 ק"מ מדמשק. מקור נוסף מסר על קרבות בין הצבא הסורי למורדים-עריקים הפועלים באזור העיר זבאדאני. לאורך כל הלילה נמשכו הקרבות בין אנשי "הצבא הסורי החופשי" לבין חיילים סורים הנמצאים באזור העיר דרעא, אולם לא נמסר מספרם המדויק של הנפגעים. בעקבות הפיצוצים בעיר חאלב, ניכרת ההיסטריה והתלהמות נגד ישראל וארה"ב בטלוויזיה הסורית. בעשרת הימים האחרונים (מ-1 בפברואר 2012 ועד ל-10 בפברואר 2012) נהרגו בסוריה 880 בני-אדם – רובם בעיר חומס. מקורות בארה"ב מסרו כי לנוכח האכזריות של המשטר הסורי, נשקלת האפשרות להכריז על מסדרון הומניטארי בסוריה ליד הגבול עם טורקיה. בלבנון פרצו קרבות בין תומכי אסד למתנגדיו בעיר טריפולי ונמסר על פצועים אחדים בהם גם חיילים לבנונים. בכירים ואנשי עסקים בסוריה ממשיכים להוציא את כספם ואת משפחותיהם מסוריה לנוכח האלימות המתמשכת.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-10 בפברואר 2012 על הריגתם של 11 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז אורקזאי.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-10 בפברואר 2012 על הריגתם של 2 שוטרים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז הלמנד. כמו כן נמסר על הריגתם של 8 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך שתי פעולות צבאיות יזומות שנערכו בשיתוף פעולה של הצבא האפגני וכוחות נאט"ו.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-10 בפברואר 2012 על הריגתו של קצין בכיר בצבא התימני מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה.
--
סומלילנד – טרור: מקורות תקשורתיים בסומלילנד מסרו ב-10 בפברואר 2012 על הריגתם של 17 בני-אדם בקרבות שפרצו פעם נוספת בין כוחות הממשלה המרכזית לפעילי טרור ומורדים מקומיים שחלקם פועלים בשיתוף עם ארגון "אל-שבאב".
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-10 בפברואר 2012 על הריגתו של אינטלקטואל מקומי שביקר בחריפות את פעילות של ארגון הטרור "בוקו חראם" הפועל בניגריה. מאז תחילת שנת 2012 נהרגו בניגריה יותר מ-200 בני-אדם בפעולות טרור ישירות שהתבצעו בידי פעילי טרור מארגון "בוקו חראם".
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-10 בפברואר 2012 על הריגתה של אישה שנשאה פצצה שהופעלה בטרם-זמנה. האירוע התרחש בעיר איסטנבול.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-10 בפברואר 2012 על ירי של טיל לעבר ישראל שנורה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים מרצועת-עזה. נגרם נזק לרכוש.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע