Sunday, February 19, 2012

82 הרוגים במאלי; 31 הרוגים בקווקז; 30 הרוגים בקניה בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים; 20 הרוגים בסוריה; 20 פעילי טרור נהרגו בפקיסטן; 3 פעילי טרור נהרגו בתימן; 6 טילים נורו לעבר ישראל ביומיים;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-18 בפברואר 2012 על הריגתם של 20 בני-אדם מירי ומהפגזות של חיילים סורים לעבר תושבים ובתי האזרחים בחומס, באל-חמה, בדרעא, בדמשק, בדיר אל-זור ובמחוז אידליב. המקורות מסרו על 2 הרוגים במרכז דמשק מירי של חיילים סורים במהלך הפגנת מחאה גדולה נגד אסד. לפני שבועות אחדים מסרנו כאן על מל"טים הפועלים בסוריה ועל פעילות מודיעינית של גורמים מערביים זרים. ובכן, מקורות בטורקיה ובארה"ב מסרו על מל"טים אמריקאים רבים הפועלים בסוריה. מקור איראני (לא אמין) מסר על תפיסתם של כ-40 קציני מודיעין טורקים בידי כוחות-הביטחון של סוריה. מקורות בארה"ב מסרו כי הפעילות האווירית אינה מתבצעת לשם איסוף מידע לקראת התערבות צבאית, אלא כדי לאסוף מידע מרשיע ומוצק על פעילותו האלימה והאכזרית של הצבא הסורי נגד התושבים. תושבי חומס ממשיכים לדווח על הפגזות קשות מאוד במהלך היממה האחרונה, וכן הועברה קריאה נואשת לעבר מדינות המערב להתערב באופן מידי על-מנת להפסיק את הפעילות הצבאית נגד תושבי העיר. שתי ספינות-קרב איראניות הגיעו לנמל טרטוס שבסוריה. הספינות הגיעו דרך תעלת-סואץ. בפגישה שנערכה בין אסד לסגן-שר החוץ הסיני, צ'אי צ'יון, אמר אסד שהאירועים האלימים סוריה מתרחשים בידי גורמים זרים שמטרתם להביא ל"חלוקתה של סוריה". זה מה שיקרה בסופו של דבר אם אסד יישאר בשלטון. לאורך כל הלילה נמשכו ההפגזות של הצבא הסורי על העיר חומס, וכן נרשמו תקריות ועימותים אלימים בין הצבא הסורי לאנשי "הצבא הסורי החופשי" הפועל בכל מחוז אידליב ובאזור העיר דרעא. האופוזיציה הסורית פרסמה סרטון בו נראים 2,500 עריקים במחוז אידליב נשבעים לפעול למען העם הסורי במסגרת "הצבא הסורי החופשי". זוהי העריקה בגדולה ביותר מאז שהחלה ההתקוממות נגד המשטר ב-15 במרס 2011.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-18 בפברואר 2012 על הריגתם של 20 פעילי טרור נוספים במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בידי הצבא הפקיסטני הפועל בצפון-מערב המדינה. ביומיים האחרונים נהרגו לפחות 37 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-18 בפברואר 2012 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום המדינה.
--
קניה – טרור – סומליה: מקורות תקשורתיים בקניה מסרו ב-18 בפברואר 2012 על הריגתם של 30 בני-אדם בהתקפה יזומה של פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שנערכה על אדמת קניה בנקמה של מעורבותה במלחמה בסומליה בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
מאלי – טרור: מקורות ב"אמנסטי אינטרנשיונל" מסרו ב-18 בפברואר 2012 על הריגתם של 82 בני-אדם ועל בריחתם של 44,000 תושבים בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים משבט ה"טוארג" הפועלים בצפון מאלי. מקורות בצרפת מסרו כי הרצח בהתבצע בסגנון "אל-קאעידה". לוחמי ה"טוארגו" עמדו לצידו של קדאפי בהתקוממות שפרצה בלוב בפברואר 2011. שבטי ה"טוארג" באזור רוצים להקים אוטונומיה משלהם שתכלול גם חלקים נוספים ממדינות שכנות.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-18 בפברואר 2012 על הריגתם של 11 שוטרים ו-20 פעילי טרור מוסלמים בשלושת הימים האחרונים בפעילות צבאית יזומה המתבצעת בצפון הקווקז. מידע נוסף: מקורות רשמיים ברוסיה מסרו ב-17 בפברואר 2012 על הריגתם של 13 שוטרים בשלושת הימים האחרונים בהיתקלויות עם פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-18 בפברואר 2012 על ירי של 5 טילים לעבר ישראל שנורו בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. לא היו נפגעים בנפש. במהלך הלילה תקף צה"ל מטרות טרור בעזה. מידע נוסף: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-17 בפברואר 2012 על ירי של טיל לעבר אזור אשקלון שנורה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. לא היו נפגעים בנפש. כמו כן נמסר על ירי של טיל נ"ט לעבר רכב של צה"ל והופעל מטען-חבלה ליד גדר המערכת. גם במקרה הזה לא היה נפגעים. מקור צבאי מסר שסביר להניח שישראל תגיב על הפעולה הטרוריסטית הזו.
==

מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: