Wednesday, February 15, 2012

49 הרוגים בסוריה; 14 הרוגים בלוב; 12 פעילי טרור נהרגו בתימן; 8 הרוגים באפגניסטן; 6 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים בעיראק; 5 הרוגים נוספים בטורקיה; 3 הרוגים בעיראק; 3 הרוגים בסומליה; 3 הרוגים בקווקז; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; פיגוע איראני בתאילנד; 3,369 פעילי טרור מוסלמים נהרגו באפגניסטן בשנת 2011;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-14 בפברואר 2012 על הריגתם של 49 בני-אדם – בעיקר בעיר חומס מהפגזות קשות מאוד שהומטרו על העיר בידי הצבא הסורי. בין ההרוגים לפחות 3 עריקים שהצטרפו לאופוזיציה הלוחמת. תושבים מקומיים בעיר חומס תיארו את ההפגזות הללו כאחת מהקשות ביותר בימים האחרונים. מקורות דיפלומטים ערביים הביעו דאגה עמוקה מאוד לנוכח המצב הנואש השורר באזורים אחדים בסוריה – בעיקר בעיר חומס. ועם זאת, מקורות ערביים אינם מסתירים את זעמם על אוזלת-ידה של המערכת הבינלאומית לנוכח סירובן של רוסיה וסין להטיל סנקציות נוקשות על המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. סין הודיעה בפירוש שמה שמתרחש בסוריה הוא עניינה הפנימי, וכי היא מתנגדת למעורבותן של מדינות זרות בסוריה. במהלך היום והלילה נמשכה ההפגזה עלה עיר חומס. עוד נמסר על ירי של צלפים לעבר תושבים המבקשים למצוא מזון למשפחותיהם. על-פי עדות מקומית, בין ההרוגים היו לפחות 3 נשים. מקור מקומי נוסף מסר על ריח חריף של גופות הנמצאות כבר ימים רבים מתחת להריסות הבתים שקרסו מירי מכוון של טנקים וארטילריה. האופוזיציה הלוחמת באזור העיר חומס אינה מצליחה לסייע אפילו במעט לתושבים הנצורים בשל ההפגזה. מקורות מדיניים בעיראק הביעו את דאגתם לנוכח מעורבותם של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה ובסוריה ובהברחתם של אמצעי-לחימה מעיראק לסוריה. לדעתם, פעילות כזו מעלה את הסכנה לעלייתם של כוחות סונים רדיקליים לאחר אסד, דבר העלול לסכן את עיראק המנהלת מרקם חברתי עדין ביותר לאור החלוקה העדתית השברירית בין סונים, לשיעים ולכורדים. מקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-14 בפברואר 2012 על הריגתם של כ-2,000 מאנשי כוחות-הביטחון מאז שהחלה ההתקוממות נגד אסד ב-15 במרס 2011. האופוזיציה הסורית מסרה במהלך הלילה על התקפה מחודשת של הצבא הסורי על העיר אל-חמה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-14 בפברואר 2012 על הריגתם של 3,369 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן ומארגון אל-קאעידה במהלך השנה האחרונה בפעילות צבאית שנערכה בידי כוחות-הביטחון של אפגניסטן שהתבצעה בשיתוף פעולה עם כוחות נאט"ו.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-14 בפברואר 2012 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים ו-2 חיילים בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד פעילי טרור מארגון הטליבאן הפועלים במחוז פקטיקה.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-14 בפברואר 2012 על הריגתו של חייל נאט"ו מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז הלמנד.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-14 בפברואר 2012 על הריגתם של 2 שוטרים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן שתקפו מחסום משטרתי במחוז קוויטה. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של פעילי טרור הפועלים בשם מיליציה אתנית-דתית בעיר קראצ'י. בנוסף לכך, ילד נהרג מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפעלים במחוז נסירבאד.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים ומקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-14 בפברואר 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם שנחטפו בידי חברי המחתרת הכורדית ולאחר מכן כנראה הוצאו להורג בצפון עיראק. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 בני-אדם בתי תקריות טרור שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-14 בפברואר 2012 על הריגתם של 14 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בעקבות פעילות צבאית יזומה שנערכה בידי הצבא התימני הפועל בדרום תימן.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-14 בפברואר 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם בתי תקריות טרור שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. במקרה אחד נערף ראשו של נוצרי נוסף בידי פעילי טרור מוסלמים.
--
לוב – טרור ואלימות: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-14 בפברואר 2012 על הריגתם של 14 בני-אדם נוספים בקרבות שפרצו בין שתי מיליציות חמושות הפועלות באזור טריפולי. ביומיים האחרונים נהרגו לפחות 17 בני-אדם בקרבות האלה. 22 נוספים נפצעו.
--
רוסיה – קווקז; מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-14 בפברואר 2012 על הריגתם של 3 שוטרים בהיתקלות עם פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז. עוד 6 נוספים נפצעו בתקרית.
--
תאילנד – טרור אסלאמי – איראן: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-14 בפברואר 2012 על 3 פיצוצים שהתרחשו בבנגקוק ועל פציעתם של 5 בני-אדם, וכן על פציעתו הקשה של טרוריסט איראני שהיה מעורב בפיגועים הללו. הטרוריסט פעל בשירות חיזבאללה ואיראן. משטרת תאילנד הודיעה שהיא עצרה 2 חשודים נוספים בעלי אזרחות איראנית שיש להם קשר ישיר לסדרת הפיגועים שהתרחשה במהלך היום.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-14 בפברואר 2012 על הריגתם של 5 כורדים נוספים חברי ה-PKK שנהרגו בהיתקלות צבאית שנערכה במזרח המדינה עם כוחות הצבא שפעלו באזור יום קדום לכן. סך הכל נהרגו בהיתקלות 15 חברי המחתרת ו-2 חיילים טורקים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: