Monday, February 27, 2012

59 הרוגים בסוריה; 27 הרוגים בסומליה; 11 שיעים נרצחו בפקיסטן; 5 פעילי טרור נהרגו בפקיסטן; 5 פעילי טרור נהרגו בתימן; 4 הרוגים בניגריה; 2 הרוגים באפגניסטן; 2 שוטרים זרים נהרגו בדארפור; 2 פעילי טרור נהרגו בקשמיר; הרוג בעיראק; חייל נהרג בטורקיה; טיל נורה לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-26 בפברואר 2012 על קיומו של משאל-עם שנערך בכל רחבי המדינה בנודע לחוקה החדשה של סוריה. לשם כך נפתחו 13,000 קלפיות ששימשו את המצביעים שמספרם נאבד בכ-14.6 מיליון בעלי זכות הצבעה שמימשו את זכות עד לשעה 19:00. הטלוויזיה הסורית ערכה "הצגה" של שידורים חיים על תהליך ההצבעה ועל דעותיהם של התושבים בנוגע לחוקה החדשה. מילת התנגדות אחת לא נשמעה בנוגע לקיומו של משאל-העם למרות התדמית "הדמוקרטית" שניסו לצייר לבחירות המגוחכות האלה. על-פי החוקה החדשה אסד ימשיך לשלוט עד 2028. האופוזיציה הסורית מסרה ב-26 בפברואר 2012 "מערכת בחירות דמוקרטית אמיתית" תתקיים רק לאחר סילוקו של אסד. דוברים באופוזיציה הסורית מסרו לאורך כל היום על תקריות רבות שפרצו בין הצבא הסורי לבין מפגינים ואנשי האופוזיציה הלוחמת בעיר חומס, חאלב, דרעא, דיר אל-זור, דמשק ובכל מחוז אידליב. במהלך היום נמסר על 59 הרוגים בעיקר בעקבות הפגזות על העיר חומס בידי כוחות הצבא הנאמנים לאסד. לפחות 10 מההרוגים היו חיילים סורים שנפגעו בהיתקלויות עם אנשי האופוזיציה הלוחמת. במהלך היום נעשה מאמץ מחודש לחלץ פצועים מהעיר חומס בחסות הצלב-האדום. במחוז אידליב נרשמו עשרות אירועים אלימים בין האופוזיציה הלוחמת לבין הצבא הסורי על רקע קיומו של משאל-העם. מקורות רשמיים בירדן מסרו כי הם מארחים כ-80,000 פליטים סורים שנמלטו מאזור דרעא בעקבות הפעילות האכזרית של הצבא הסורי הפועל במחוז דרעא. תושבים בעיר חומס מסרו כי לאורך כל היממה האחרונה הצבא הסורי המשיך להפגיז את העיר בירי של טנקים וארטילריה. גופתה של העיתונאית האמריקאית, מרי קולבין, עדיין לא הועברה לקבורה בארה"ב. ממשלת הפיליפינים הודיעה על עשרות מאזרחיה היוצאים מידי יום ביומו את סוריה בחזרה לארצם.
--
אפגניסטן – מחאה ואלימות: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-26 בפברואר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של שוטרים אפגנים במהלך הפגנת מחאה שנערכה בצפון אפגניסטן בעקבות שרפת הקוראן בידי חיילי נאט"ו.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-26 בפברואר 2012 על הריגתם של 11 מוסלמים שיעים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-26 בפברואר 2012 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בידי הצבא הפקיסטני במחוז חייבאר.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-26 בפברואר 2012 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום תימן.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-26 בפברואר 2012 על הריגתם של 27 בני-אדם בקרבות שפרצו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בדארפור מסרו ב-26 בפברואר 2012 על הריגתם של 2 שוטרים זרים מטעם האו"ם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בחבל דארפור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-26 בפברואר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם ועל פציעתם של 40 נוספים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם". הפיצוץ התרחש ליד כנסייה נוצרית השוכנת בעיר ג'וס.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-26 בפברואר 2012 על הריגתו של חייל טורקי מפיצוץ של מוקש שהוטמן ליד הגבול עם סוריה – באזור בו פועלים חברי המחתרת הכורדית.
--
הודו – קשמיר: מקורות תקשורתיים בקשמיר מסרו ב-26 בפברואר 2012 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים בחבל קשמיר.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-26 בפברואר 2012 על ירי של טיל שנורה לעבר ישראל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. לא היו נפגעים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: