Saturday, February 4, 2012

250 הרוגים בסוריה; 25 הרוגים בפקיסטן; 10 הרוגים בעיראק; 5 מורדים כורדים נהרגו בטורקיה; 5 הרוגים בניגריה; 4 הרוגים במצרים; 3 חיילים נהרגו בתימן; 2 פעילי טרור נהרגו בטוניסיה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-3 בפברואר 2012 על הריגתם של לפחות 250 בני-אדם – בעיקר באזור העיר חומס. גורמים מקומיים בסוריה מסרו כי הצבא הסורי ערך התקפת-פתע על שכונת אל-חאלדיה בחומס תוך-כדי ירי מסיבי של טנקים ופצצות מרגמה. נמסר על ירי ישיר לעבר בתי האזרחים במטרה להרוג כמה שיותר תושבים. בניינים אחדים עלו באש וחלקם אף קרס על יושביהם. מקור אחר ציין על 36 בניינים העולים באש ברחבי השכונה. לאורך כל הלילה נמשכה ההתקפה ונמסר על מאות פצועים שנותרו ללא טיפול סביר. חיילים סורים עוברים מבית לבית תוך כדי ירי ללא אבחנה. נשים וילדים נותרו ללא הגנה, ללא טיפול נאות וללא מזון. הטלוויזיה הסורית דחתה מכל וכול את הדיווחים על טבח בעיר חומס. עוד נודע על הריגתם של 8 חיילים סורים באזור העיר דרעא ועל חטיפתם של כ-20 חיילים הנאמנים לאסד בידי אנשי האופוזיציה הפועלים בעיר חומס. ההתקפה של הצבא הסורי על העיר חומס באה בזמן שהאופוזיציה מציינת 30 שנה לטבח בעיר אל-חמה שבעקבותיו נהרגו עשרות-אלפי בני-אדם. במהלך היממה האחרונה נרשמו עימותים רבים בין אנשי כוחות-הביטחון הנאמנים למשטר לבין אנשי האופוזיציה הפועלים באזור דמשק, במחוז אידליב ובדרעא. גורמים בכירים בעזה הנוצרית בסוריה המונה כי-2.5 מיליון נפש, הביעו את חששם לנוכח האלימות המתגברת בסוריה והם אף הביעו את חששם שהעדה הנוצרית תהייה מטרה לאלימות מצד גורמים אסלאמיים הפועלים נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. לאחר שנודע על ההתקפה של אסד על העיר חומס, עשרות צעירים סורים תקפו בלונדון, ברלין ובקהיר את שגרירות סוריה לאחר שנודע על מעשי הטבח בעיר חומס. ב-4 בפברואר 2012 צפוי להתקיים במועצת-הביטחון דיון נוסף על סוריה. גורמי אופוזיציה סורים בכירים מייחלים כי לאחר שנדע על הטבח בחומס, יצטרפו תושבי דמשק וחאלב להפגנות נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. היממה האחרונה הייתה מאחת היממות הקשות ביותר שעברו על סוריה מאז שהחלה מלחמת-האזרחים ב-15 במרס 2012.
--
מצרים - מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-3 בפברואר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון שפעלו נגד מפגינים באזור העיר קהיר ובעיר סואץ. מקורות מקומיים במצרים דיווח על כ-1,500 פצועים בהפגנות הללו הנמשכות כבר יומיים. האופוזיציה המצרית הכריזה על "יום זעם" נוסף בעקבות אירועי הדמים במשחק הכדורגל שבו נהרגו 74 בני-אדם בהתפרעות רצחנית המונית.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-3 בפברואר 2012 על הריגתם של 7 חיילים ו-18 פעילי טרור מארגון הטליבאן ממהלך התקפה גדולה שנערכה בידי פעילי הארגון על עמדה צבאית הנמצאת צפון-מערב המדינה. גורם רשמי בפקיסטן מסר כי בין היתר נחטפו 5 חיילים בעקבות פעולה זו.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-3 בפברואר 2012 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה ארוכה של מעשי טרור שהתבצעה ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על פציעתם של 12 בני-אדם באירועים הללו.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-3 בפברואר 2012 על הריגתם של 3 חיילים תימנים יומיים פני כן בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה שפעלו נגד מתקני נפט אחדים הנמצאים במחוז מאריב. גורמים בתימן מסרו על עשרות התקפות כאלה בשבועות האחרונים הגורמים סבל גדול לאוכלוסייה המקומית בשל הפסקות חשמל ארוכות הדרושות כדי לתקן את הנזקים. גורמים אזרחיים בתימן מסרו על הפסקות חשמל של כ-20 שעות ביממה באזורים אחדים ברחבי תימן המקשים מאוד על ההתנהלות היומיומית של התושבים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-3 בפברואר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה. פעילי הארגון תקפו בו-זמנית מתקנים אחדים בצפון המדינה.
--
טוניסיה – טרור: מקורות רשמיים בטוניסיה מסרו ב-3 בפברואר 2012 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים מירי של חיילים טוניסאים שפעלו באזור הגבול בין אלג'יריה לטוניסיה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-3 בפברואר 2012 על הריגתם של 5 חברי המחתרת הכורדית בהיתקלות עם חיילים טורקים שפעלו בדרום-מזרח טורקיה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: