Friday, February 3, 2012

15 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בפיליפינים; 10 הרוגים בסוריה; 6 הרוגים באפגניסטן; 5 הרוגים בתימן; 4 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בעיראק; 3 שוטרים נהרגו בפקיסטן; 58 שיעים נהרגו בפקיסטן בחודש ינואר 2012; טרוריסט אסלאמי בכיר חוסל בפיליפינים; צה"ל תקף מטרות טרור ברצועת-עזה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-2 בפברואר 2012 על הריגתם של 10 בני-אדם בקרבות שנערכו בין כוחות הצבא לבין "הצבא הסורי החופשי" שפעל באזור דמשק, דרעא, חומס ואל-חמה. במוקמות אחדים ברחבי סוריה נרשמו עימותים רבים בין חיילים לבין אזרחים שיצאו למחות נגד המשטר. המחוז אידליב היו עימותים אלימים בין כנופיות "השביחה" לבין מורדים שערקו מהצבא הסורי. במחוז דרעא היו עימותים וקרבות בין חיילים סורים לבין אזרחים שהסתייעו במורדים שערקו מהצבא (דיווח של סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה). המשטר הסורי הכריז על כוננות עליונה לקראת סיום "תפילות יום השישי" של ה-3 בפברואר 2012 שהוכרז כ"יום הזעם על חללי הטבח של 1982". סגן-שר ההגנה הרוסי הצהיר כי ארצו לא תפסיק למכור נשק לסוריה למרות אירועי הדמים מאז שהחלה ההתקוממות בסוריה ב-15 במרס 2011. כוחות סורים חסמו צירים מרכזיים בעיר אל-חמה כדי לפזר מפגינים שניסו לציין 30 שנה לטבח בתושבי אל-חמה בשנת 1982 בהוראתו של אביו של בשאר, אל-אסד, חאפז אל-אסד. על-פי הערכות אחדות, בטבח של שנת 1982 נרצחו כ-10,000 בני-אדם בידי חיילים סורים. גורמים נוספים בסוריה ציינו שבטבח של 1982 נהרגו יותר מ-20,000 בני-אדם. ברחבי העיר אל-חמה, התושבים ציינו את הטבח בשביתה כללית שהוכרזה בכל רחבי העיר ובמקומות נוספים בסוריה. במהלך היממה האחרונה נרשמו אירועים אלימים בין חיילים סורים לעריקים באזור הגבול עם לבנון. הדיון במועצת-הביטחון של האו"ם בעניין הסורי, נמשך עד כה ללא תוצאה מעשית לנוכח האלימות המתפשטת בסוריה. במהלך היום נמסר מפי גורם אופוזיציוני על הוצאתו להורג של חייל עריק לעיני בני-משפחתו. ירדן הוציאה את המשקיפים שלה מסוריה. נורבגיה צמצמה את מספר אנשי הסגל הדיפלומטי הפועלים בסוריה. מקורות תקשורתיים רשמיים בסוריה מסרו ב-2 בפברואר 2012 כי במהלך היום נערכו הלוויותיהם של 19 מאנשי כוחות הביטחון שנהרגו בעימותים עם המורדים.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-2 בפברואר 2012 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בכיר בפעילות צבאית יזומה שנערכה על-ידי הצבא הפיליפיני בשיתוף עם כוחות אמריקאים שפעלו בדרום הפיליפינים נגד בסיסי טרור של הארגונים האסלאמיים הפועלים באזור. מקור צבאי בכיר מסר לאחר הפעולה כי בהתקפה נהרגו לפחות 15 פעילי טרור מוסלמים מארגון אבו-סיאף המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. אירועים מרכזיים שהיו בשבועות האחרונים: מקורות תקשורתיים בפיליפינים מסרו ב-15 בדצמבר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהפועל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-3 בדצמבר 2011 על הריסתו של גשר בפיצוץ רב-עוצמה שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום הפיליפינים. ב-20 השנים האחרונות נהרגו עשרות אלפי בני-אדם בפיגועי טרור אסלאמיים שהתבצעו בדרום המדינה. מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-22 בנובמבר 2011 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-7 בנובמבר 2011 על הריגתו של חייל אחד מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות רשמיים בפיליפינים מסרו ב-4 בנובמבר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מידע נוסף: ממשלת הפיליפינים מסרה ב-3 בנובמבר 2011 כי השיחות עם המורדים המוסלמים הפועלים בדרום המדינה יימשכו למרות ההרוגים והפעילות הצבאית שהייתה בשבועיים האחרונים שבמהלכם נהרגו עשרות בני-אדם. קורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-31 באוקטובר 2011 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים בהתקפה יזומה של הצבא הפיליפיני על בסיסי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-30 באוקטובר 2011 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים בהתקפה אווירית של הצבא הפיליפיני על בסיסי טרור הפועלים בדרום המדינה. מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-27 באוקטובר 2011 על הריגתם של 16 פעילי טרור מוסלמים בעקבות מבצע צבאי נרחב שנערך בדרום המדינה.מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-25 באוקטובר 2011 על הפצצה אווירית של חיל-האוויר הפיליפיני נגד מטרות של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. בשבועיים האחרונים נהרגו לפחות 33 חיילים פיליפיניים בפיגועים של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. דובר צבאי רשמי מסר כי מתנהל מבצע צבאי נרחב נגד אנשי ארגון הטרור הפועל בדרום המדינה בהשתתפותם של כוחות רגליים ואוויריים. מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-23 באוקטובר 2011 על הריגתם של 8 בני-אדם - 2 חיילים ו-6 אזרחים - מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. קורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-21 באוקטובר 2011 על הריגתם של 2 חיילים פיליפינים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מאז תחילת השבוע נהרגו 27 חיילים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום הפיליפינים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-2 בפברואר 2012 על הריגתם של 2 חיילים אפגנים ו-4 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך היתקלות שהתרחשה באזור מחוז הארט.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-2 בפברואר 2012 על הריגתם של 3 שוטרים פקיסטנים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב פקיסטן. כמו כן נמסר מפי גרום רשמי בפקיסטן על הריגתם של 58 שיעים בפיגועים של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן ושל ארגון אל-קאעידה.
--
עיראק – טרור; מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-2 בפברואר 2012 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים בשתי תקריות שהיו במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו שלושה פעילי טרור מוסלמים שנשאו חגורות-נפץ, אולם הם נורו בידי שוטרים עוד לפני שהם הצליחו להוציא לפועל את זממם.

--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-2 בפברואר 2012 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה נגד פעילי הארגון הפועלים בדרום תימן.
--
ישראל – טרור מרצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-2 בפברואר 2012 על התקפה אווירית של צה"ל על בסיסי טרור ברצועת-עזה בעקבות ירי של 8 טילים לעבר ישראל יום קודם לכן.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: