Saturday, February 25, 2012

103 הרוגים בסוריה; 6 פעילי טרור נהרגו בסומליה; 6 הרוגים בדארפור; 4 הרוגים באפגניסטן; 4 הרוגים בעיראק; 3 הרוגים בפקיסטן; ילדה נהרגה במאלי; נוצריה מבוגרת נרצחה בניגריה; 3 טילים נורו לעבר ישראל; מוסלמי נהרג בירושלים; 300 פעילי טרור עברו מסומליה לתימן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: במקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-24 בפברואר 2012 על הריגתם של 103 בני-אדם בהפגזות נוספות של הצבא הסורי על העיר חומס ובמקומות נוספים. במהלך היממה האחרונה נערכו מאות הפגנות מחאה נגד המשטר לאחר סיום "תפילת יום השישי". בדמשק הטילו כוחות הביטחון סגר על שכונות אחדות לאחר תפילת יום השישי כדי למנוע עריכת הפגנות מחאה נגד המשטר. באידליב ובדרעא היו עימותים אלימים בין אזרחים לאנשי כוחות-הביטחון ונמסר על עשרות נפגעים. מקורות בטוניסיה מסרו ב-24 בפברואר 2012 על כינוסה של ועידה בינלאומית בהשתתפותן של כ-70 מדינות שדנה במלחמת-האזרחים המתחוללת בסוריה. הועידה בשם "ידידי סוריה" נועדה, בין היתר, להעניק תמיכה והכרה בינלאומית לאופוזיציה הסורית ול"מועצה הלאומית הסורית" המהווה את הגוף המייצג של כל ארגוני האופוזיציה בסוריה המתנגדים למשטרו של בשאר אל-אסד. רוסיה מסרה בתגובה לכינוס העידה בטוניסיה שזו "ועידת אויבי סוריה". תומכי אסד ניסו לשבש את כינוסה של הועידה בטוניסיה והם פרצו למתחם בו היא מתקיימת תוך כדי הנפת תמונות של הנשיא הסורי. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-24 בפברואר 2012 כי מאז ה-15 במרס 2011 נהרגו בסוריה כ-9,000 בני-אדם מירי של כוחות הביטחון ובקרבות בין האופוזיציה הלוחמת לחיילים סורים. קופי אנאן, מזכ"ל האו"ם לשעבר, מונה להיות השליח המיוחד לסוריה מטעם מוסדות האו"ם והליגה-הערבית. בשעות הערב של ה-24 בפברואר 2012 הודיע הצלב האדום על פינוי של הנפגעים מהעיר חומס.
--
אפגניסטן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-24 בפברואר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם מירי של כוחות-הביטחון באפגניסטן לעבר מפגינים שיצאו למחות נגד שרפת הקוראן בידי חיילי נאט"ו הפועלים באפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-24 בפברואר 2012 על הריגתם של 4 שוטרים פקיסטנים בהתקפה שנערכה על תחנת משטרה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב המדינה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים עיראק מסרו ב-24 בפברואר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור מחוז דיאלה. יום קודם לכן נהרגו כ-60 בני-אדם בהתקפה רחבת-היקף של ארגון אל-קאעידה במוקדים שונים בעיראק. מקורות ערביים בלבנון מסרו הודעה מפי דוברי אל-קאעידה על כך שהם אחראים לסדרת הפוגעים הרצחניים שהתבצעה ב-23 בפברואר 2012.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה – יו"ש: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-24 בפברואר 2012 על ירי של 2 טילים נוספים לעבר ישראל יום קודם לכן. במהלך היממה הקודמת נורו לעבר ישראל 4 טילים בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. בעקבות הירי, צה"ל ערך התקפה אווירית של חוליית טרור שתכננה לשגר טיל נוסף לעבר ישראל וכן נפגעו שני יעדי טרור של החמאס בעזה. בשעות הערב של ה-24 בפברואר 2012 נורה טיל נוסף לעבר ישראל, וגם במקרה הזה לא היו נפגעים. עוד נמסר על הריגתו של מוסלמי מירי של חיילי צה"ל בהפגנות שנערכו באזור ירושלים.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-24 בפברואר 2012 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" מירי של טיל שנורה לעברם ממקור בלתי מזוהה. סביר להניח שחיל-האוויר של קניה ביצע את ההתקפה. אולם אין להוציא מכלל חשבון גם התקפה אווירית של ארה"ב בעזרת מל"ט (מטוס ללא טייס). מקורות נוספים ציינו כי במהלך הימים האחרונים נמלטו לתימן 300 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. רבים מפעילי הטרור שנמלטו מסומליה הם מתנדבים זרים שהגיעו לסומליה מעשרות מדינות מוסלמיות ומערביות.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-24 בפברואר 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מקומיים הפועלים בחבל דארפור. ארגון "צבא השחרור של סודאן" מתנגד לכל הסכם של פשרה בחבל דארפור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-24 בפברואר 2012 על רציחתה של נוצריה בת 79 בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון ניגריה. הרצח גם למתח רב בין הקהילה הנוצרית לקהילה מוסלמית המתגוררת בצפון המדינה. במהלך השנה האחרון, נהרגו מאות נורצים בידי פעילי טרור מוסלמים – בעיקר מארגון "בוקו חראם".
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים באפריקה מסרו ב-24 בפברואר 2012 על הריגתה של ילדה בפצצה אווירית של חיל-האוויר של מאלי שנערכה על מחנה פליטים הנמצא בצפון המדינה בו נמצאים פעילי טרור מוסלמים משבטי ה"טוארג". מידע נוסף: מקורות תקשורתיים באפריקה מסרו ב-23 בפברואר 2012 על בריחתם של כ-120,000 בני-אדם בשל הקרבות שפרצו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מוסלמים משבטי ה"טוארג" הפועלים בצפון המדינה. אנשי ה"טוארג" תקפו עשרות כפרים ועמדות צבאיות שגרמו להריגתם של עשרות בני-אדם בשבועות האחרונים ולבריחתם של 120,000 תושבים. שבטי ה"טוארג" הנלחמים במאלי מקבלים נשק שמקורו בלוב.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: