Friday, February 10, 2012

137 הרוגים בסוריה; 14 הרוגים בטורקיה; 13 פעילי טרור נהרגו בסומליה בהתקפה של קניה; 8 ילדים נהרגו בהפצצה של נאט"ו באפגניסטן; 5 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 3 חיילים נהרגו באפגניסטן; הרוג בעיראק; הרוג בתאילנד; קרבות קשים במאלי; חוסל מפקד בכיר בארגון אל-קאעידה בפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות ערביים מסרו ב-9 בפברואר 2012 על הריגתם של 137 בני-אדם נוספים בהפגזות של הצבא הסורי על העיר חומס ובמקומות נוספים. לפחות 110 בני-אדם נהרגו רק בעיר חומס במהלך היממה האחרונה. במהלך היום העלו התושבים המתגוררים בעיר חומס קריאות לעזרה מהעולם לנוכח ממדי ההרג וההרס בעיר שנגרמו מירי מסיבי של טנקים, רקטות ומקלעים. גרמניה הודיעה על גירושם של 4 דיפלומטים סורים החשודים במעקב אחרי אנשי אופוזיציה סורים הנמצאים על אדמת גרמניה. מקור תקשורתיים מסרו על הריגתו מירי של חיים סורים של עיתונאי סורי שעבד עבור סוכנות הידיעות AFP. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-9 בפברואר 2012 על הריגתם של 7 חיילים סורים במהלך קרבות שנערכו עם אנשי "הצבא הסורי החופשי" הפועלים באזור העיר דרעא. לאורך כל היממה האחרונה נערכו קרבות אחדים בין חיילים סורים הנאמנים למשטר לבין אנשי "הצבא הסורי החופשי". מקורות נוספים בסוריה ציינו כי השלטונות הסורים משתמשים במניעת טיפול רפואי לתושבים הפצועים כ"נשק מלחמתי" נגד המתקוממים בעיר חומס ובמקומות נוספים. מקור פרסי מסר כי מפקד המורדים החמושים בעיר חומס, עבד אל-ראזק טאלאס, נהרג ב-9 בפברואר 2012 מירי של חיילים סורים הפועלים בעיר. הטלוויזיה הסורית מסרה ב-9 בפברואר 2012 כי במהלך הימים האחרונים נהרגו לפחות 100 חיילים סורים קרבות בעיר חומס נגד "הטרוריסטים החמושים". לאורך כל הלילה נמסר מפי מקורות באופוזיציה הסורית על המצב הנואש השורר בעיר חומס. נמסר על רופאים שנהרגו במהלך היום מירי והפגזות של הצבא סורי על חומס. יום קודם לכן נמסר על מותם של כ-20 פגים בגלל פגיעה מכוונת ברשת החשמל. מקורות תקשורתיים בלוב מסרו כי שלטונות המדינה הורו לסגל הדיפלומטי הסורי לעזוב את לוב תוך 72 שעות. במהלך הלילה האחרון ניסו כוחות חמושים של האופוזיציה לפרוץ את המצור שהוטל על העיר חומס, וכן נערכו התקפות יזומות אחדות על שיירות של חיילים באזור מחוז אידליב ובאזור דרעא. במהלך היממה האחרונה הצבא הסורי ירה 300 טילים לעבר העיר חומס.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-9 בפברואר 2012 על הריגתם של 3 חיילים אפגנים מירי ומפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז הלמנד.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-9 בפברואר 2012 על הריגתם של 8 ילדים אפגנים בהפצצה אווירית של נאט"ו שנערכה במחוז קאפיסה. מקור רשמי באפגניסטן אישר את הדיווח הזה.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-9 בפברואר 2012 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן. בין ההרוגים היה באדר מנסור מי שהיה אחד מהפקדים הבכירים ביותר של ארגון אל-קאעידה בפקיסטן. מידע נוסף: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-8 בפברואר 2012 על הריגתם של 10 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-9 בפברואר 2012 על הריגתו של אדם אחד מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר כירכוך.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-9 בפברואר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון שפעלו נגד מפגינים שיצאו למחות נגד המשטר הנוכחי בתימן. כמו כן נמסר על הריגתם של 5 בני-אדם בהתקוממות של אסירים בבית-כלא השוכן ליד עיר הבירה.
--
קניה – טרור – סומליה: מקורות צבאיים בקניה מסרו ב-9 בפברואר 2012 על הריגתם של 13 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בהתקפה יזומה של הצבא הקנייתי על בסיסי טרור של הארגון הנמצאים בסומליה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-9 בפברואר 2012 על הריגתם של 13 חברי המחתרת הכורדית ועל הריגתו של חייל טורקי בעקבות התקפה של אנשי המחתרת שנערכה בדרום-מזרח טורקיה.
--
תאילנד – טרור: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-9 בפברואר 2012 על הריגתו של אדם אחד מפיצוץ של משאית-תופת שהופעלה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום תאילנד.
--
מאלי – טרור ואלימות: מקורות רשמיים במאלי מסרו ב-9 בפברואר 2012 על נסיגתם של כוחותיה מעיירה שהשתלטו עליה פעילי טרור מארגון "טאורג" הפועלים במדבר הצפוני של מאלי. יחד עם נסיגת הכוחות הצבאיים, נמלטו מהעיירה כ-50,000 בני-אדם. גורם רשמי מסר כי במהלך הנסיגה נהרג לפחות חייל אחד. המורדים מארגון "טאורג" הצהירו כי בדעתם להקים מדינה עצמאית.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: