Saturday, February 18, 2012

56 הרוגים בסוריה; 55 הרוגים בלוב; 37 הרוגים בפקיסטן; 13 שוטרים נהרגו בקווקז; 4 הרוגים בעיראק; 4 הרוגים נוספים בתימן; 4 פעילי טרור וחייל קנייתי נהרגו בסומליה; 3 הרוגים בניגריה; 200 נוצרים נהרגו בסוריה בחודשים האחרונים; טיל נורה לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-17 בפברואר 2012 על הריגתם של 56 בני-אדם מירי ומהפגזות של הצבא הסורי על אזרחים ובתי תושבים – בעיקר בעיר חומס. במהלך היום התגברו ההפגזות של הצבא הסורי על שכונת באב אל-עמר. תושבים בחומס מסרו על מציאתן של 9 גופות של בני-אדם שכנראה נורו למוות בידי כנופיות "השביחה" הפועלות למען המשטר. דוברים אמריקאים מסרו במהלך היום כי קיים חשש רציני בנוגע להשתלטות של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה על סוריה. במהלך היום היו עימותים אלימים מאוד בין הצבא הסורי לתושבים בעיר דרעא, אל-חמה, באזור דמשק ובמחוז אידליב. מקורות בעדה הנוצרית מסרו ב-17 בפברואר 2012 על הריגתם של לפחות 200 נוצרים קרבות שפרצו בין חוליות חמושות לבין הצבא הסורי בחודשים האחרונים – רובם נהרגו בעיר חומס. מקורות בדמשק מסרו על הריגתם של 3 בני-אדם ועל פציעתם של 12 נוספים מירי של חיילים סורים במהלך הפגנת מחאה שנערכה לאחר "תפילת יום השישי". מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-17 בפברואר 2012 על הקמתו של בסיס של אנשי המחתרת הכורדית, ה-PKK, בצפון סוריה אזור ראס אל-עיין. לטענת המקורות, בבסיס נמצאים כ-150 חברי המחתרת הכורדית הפועלת בצפון סוריה ליד הגבול הטורקי. כמו כן נמסר על קשרים שנרקמו בין אנשי המחתרת הכורדית לבין הנשיא אסד במטרה לאתגר את המדיניות הטורקית כלפי אסד. 2,000 מפגינים השתתפו בהפגנת מחאה נגד המשטר הסורי שנערכה ליד שגרירות סוריה בקהיר.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-17 בפברואר 2012 על הריגתם של 5 פעילי טרור ו-3 אנשי מיליציה חמושה בקרבות שפרצו במחוז חייבאר. כמו כן נמסר על הריגתם של 19 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים באזור העיר פארשינר. מקור צבאי מסר על הריגתם של 10 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בפעולה צבאית יזומה שנערכה במחוז אורקזאי.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-17 בפברואר 2012 על הריגתם של 4 שוטרים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בשלוש תקריות שונות שהתרחשו במהלך היממה האחרונה ברחבי בעיראק.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-17 בפברואר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם נוספים בקרבות שפרצו בין מיליציה שיעית לבין מיליציה סונית בצפון תימן במחוז סעדה. ביומיים האחרונים נהרגו לפחות 15 בני-אדם בקרבות הללו.
--
קניה – טרור – סומליה: מקורות צבאיים בקניה מסרו ב-17 בפברואר 2012 על הריגתם של 4 פעילי טרור וחייל קנייתי אחד בקרבות שפרצו בדרום סומליה בין הצבא הקנייתי לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בדרום סומליה ליד הגבול עם קניה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות רשמיים ותקשורתיים בלוב מסרו ב-17 בפברואר 2012 על הריגתם של לפחות 55 בני-אדם ועל פציעתם של 200 נוספים בקרבות שפרצו בין שתי מליציות חמושות הפועלות בדרום-מזרח לוב. אחת מהמיליציות מורכבת מנאמניו של קדאפי שחוסל בידי המורדים לפני חודשים אחדים. מקור רשמי בלוב מסר שזהו מספר ההרוגים של השבוע האחרון בקרבות שפרצו בין שתי המיליציות היריבות. המועצה הזמנית של לוב אינה מצליחה להשליט סדר וביטחון ברחבי המדינה. בלוב פועלות מיליציות חמושות רבות המבוססות של בני-השבטים ושכירי חרב מאפריקה. מקורות תקשורתיים נוספים מסרו כי סביר להניח שמספר ההרוגים של השבוע האחרון מגיע ליותר מ-100 בני-אדם משני הצדדים. שנה עברה מאז שהחלה ההתקוממות העממית בלוב שהביאה להפלתו של מועמר קדאפי.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-17 בפברואר 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם (ביניהם 2 שוטרים) מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות רשמיים ברוסיה מסרו ב-17 בפברואר 2012 על הריגתם של 13 שוטרים בשלושת הימים האחרונים בהיתקלויות עם פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-17 בפברואר 2012 על ירי של טיל לעבר אזור אשקלון שנורה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. לא היו נפגעים בנפש. כמו כן נמסר על ירי של טיל נ"ט לעבר רכב של צה"ל והופעל מטען-חבלה ליד גדר המערכת. גם במקרה הזה לא היה נפגעים. מקור צבאי מסר שסביר להניח שישראל תגיב על הפעולה הטרוריסטית הזו.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: