Tuesday, February 21, 2012

23 הרוגים בסוריה; 10 הרוגים בסומליה; 5 הרוגים בעיראק; 4 הרוגים באלג'יריה; 3 הרוגים בפיליפינים; 3 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 2 שוטרים נהרגו באפגניסטן; מנהיג מקומי חוסל במאלי; שדרנית בלוב חוסלה בכלא; 2 טילים נורו לעבר ישראל; המורדים בדארפור חטפו 49 חיילי או"ם מסנגל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-20 בפברואר 2012 על הריגתם של 23 בני-אדם מירי ומהפגזות של חיילים סורים לעבר מפגינים ומבתי תושבים בחומס, בדרעא, במחוז אידליב ובדיר אל-זור. בין ההרוגים היו 2 חיילים סורים במחוז אל-חאמה. תושבים מקומיים בעיר חומס מסרו במהלך היממה האחרונה על כניסת חיילים רבים ורכבים כבדים לעיר חומס המסגרת המבצע הצבאי הנרחב נגד כוחות האופוזיציה הפועלים בעיר נגד המשטר. אזרחים סורים שהצליחו לנוס לירדן מסרו על פעילות צבאית מוגברת של הצבא הסורי בכל אזור דרעא וכי ישנם נפגעים רבים בנפש. תושבים בדמשק מסרו ב-20 בפברואר 2012 על תכונה רבה של כוחות צבא ושל מחסומים בכל רחבי העיר דמשק ובמיוחד באזור השכונה אל-מאזה – שם נערכו ביומיים אחרונים הפגנות גדולות של תושבים נגד המשטר. על-פי מקור אחד בדמשק נמסר על לפחות 7 הרוגים ביומיים האחרונים מירי של חיילים סורים שפעלו בעיר דמשק נגד מפגינים. כל מוסדות השלטון בדמשק אובטחו בידי חיילים הנאמנים למשטר. שירותי הביטחון של סוריה נעזרים בכנופיות "השביחה" על-מנת לפזר קבוצות של מתגודדים או קבוצות קטנות של מפגינים. בני העדה העלווית המתגוררים בדמשק קיבלו נשק אישי כדי להגן על עצמם. בתוך כך נמסר על חילוקי-דעות בין מנהיגי המדינות הערביות על הדרכים בהם יש לנקוט כדי לסיים את המשבר בסוריה: מדינות המפרץ דוחפות להתערבות צבאית, שאם לא כן האירועים האלימים המתרחשים בסוריה יימשכו, הם עלולים להשפיע על מדינותיהם. מדינות ערביות אחרות – בהן ירדן ולבנון – חוששות שכל התערבות צבאית זרה תהפוך את סוריה לעיראק מספר 2. דוברים שונים בליגה-הערבית מסרו ב-20 בפברואר 2012 כי "המועצה הלאומית הסורית", המאגדת את כל הארגונים האופוזיציוניים הפועלים נגד אסד, כנראה תקבל הכרה רשמית בעת שתיערך ועידה בשם "ידידות של סוריה" שתתכנס בטוניסיה ב-24 בפברואר 2012. ממשלת קטאר מסייעת למורדים הסורים הן באמצעות הזרמת כספים לארגוני האופוזיציה והן בגיוס מתנדבים להילחם נגד הכוחות הנאמנים לאסד. הצלב האדום הודיע ב-20 בפברואר 2012 כי הארגון מקיים משא-ומתן בין סוריה למורדים על הפסקת-אש הומניטארית.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-20 בפברואר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של פיגועים שהתבצעה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים במחוז אנבר. הרוג נוסף היה באזור העיר פלוג'ה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-20 בפברואר 2012 על הריגתם של 3 חיילי נאט"ו במהלך פעילות מבצעית נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במערב אפגניסטן. מאז תחילת שנת 2012 נהרגו באפגניסטן 42 חיילי נאט"ו. בשנת 2011 נהרגו באפגניסטן 566 חיילי נאט"ו. כמו כן נמסר מפי מקור רשמי באפגניסטן על הריגתם של 14 אזרחים אפגנים בשבוע האחרון בסדרה של פיגועים שהתבצעה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. עוד נמסר מפי דובר משטרתי על הריגתם של 2 שוטרים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור קנדהאר.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-20 בפברואר 2012 על הריגתם של 10 בני-אדם בקרבות קשים שפרצו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור עיר הבירה מוגדישו.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות תקשורתיים באלג'יריה מסרו ב-20 בפברואר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם ועל פציעתם של 20 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל לעבר אוטובוס אזרחי בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור עיר הבירה.
--
מאלי – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-20 בפברואר 2012 על הריגתו של מנהיג של שבט במקומי שחוסל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון-מזרח המדינה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-20 בפברואר 2012 על מותה של שדרנית הטלוויזיה המפורסמת, האלה אל-מיסרטי, בבית-כלא הנמצא בעיר טריפולי. היא כנראה מתה מעינויים.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בפיליפינים מסרו ב-20 בפברואר 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים על בית-כלא השוכן בדרום הפיליפינים. עוד כ-30 בני-אדם נפצעו בהתקפה.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-20 בפברואר 2012 על ירי של 2 טילים לעבר ישראל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. לא נגרם נזק מהירי.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-20 בפברואר 2012 על חטיפתם של 49 חיילי או"ם בידי המורדים הפועלים בחבל דארפור. המורדים (התנועה לצדק ושוויון) מסרו כי בין היתר הם חטפו גם 3 מאנשי כוחות-הביטחון של סודאן. מרבית החוטפים הם חיילים מסנגל הפועלים במסגרת האיחוד האפריקאי והאו"ם במטרה לשמור על ביטחונם של תושבי דארפור. ממשלת חרטום האסלאמית של עומר אל-באשיר מפעילה את הכנופיות הערביות ה"ג'נג'וויד" במלחמה האכזרית בדארפור שגרמה למאות-אלפי הרוגים משנת 2003.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: