Sunday, February 5, 2012

110 הרוגים נוספים בסוריה; 100 הרוגים בסומליה; 37 הרוגים בדרום-סודאן; 20 הרוגים במאלי; 8 הרוגים נוספים במצרים; 5 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים בעיראק; 2 פעילי טרור נהרגו בקשמיר; 2 הרוגים בתאילנד; הרוג בתימן; 3,012 אזרחים נהרגו באפגניסטן בשנת 2011; חיל-האוויר של טורקיה תקף מטרות כורדיות בצפון-עיראק;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-4 בדצמבר 2011 על הריגתם של 337 בני-אדם בהתקפה של הצבא הסורי על העיר חומס ובמיוחד על השכונה חאלידיה. (בדיווח הקודם מסרנו על הריגתם של 250 בני-אדם). גורמי אופוזיציה סורים פרסמו סרטון בו נראים עשרות גופות של תושבים שנאספו לבית-חולים מאולתר הנמצא באזור חומס. כמו כן תושבים מקומיים מסרו על הרג של נשים וילדים בהפגזות מסיביות לעבר בתי התושבים. עשרות בתים עלו באז וקרסו על יושביהם. העיר חומס סגורה מכל עבריה וחסומה על ידי יחידות צבאיות המונעות כל הגשת עזרה ואספקה לתושבים. חיילים סורים יחד עם כנופיות "השביחה" עוברים מבית לבית תוך כדי ירי, אונס וביזה. מקורות מקומיים בחומס מסרו כי אירועי הדמים החלו בזמן שקובצה גדולה של חיילים סורים החליטו לערוק בעיר חומס, ובתגובה למעשה הצבא הסורי פתח במתקפה אכזרית ללא אבחנה. מקורות נוספים בדמשק מסרו על הריגתם של 12 בני-אדם בירי של חיילים סורים לעבר משתתפי הלוויה. כמו כן נמסר על הריגתם של 18 בני-אדם מירי של חיילים סורים שירו לעבר אזרחים בעיר דרעא. "הצבא הסורי החופשי" מנהלך קרבות באזור העיר דרעא, באזור העיר חמוס, באל-חמה ובמחוז אידליב. נמסר מפי גורמים באופוזיציה על התקפות רבות של לוחמי האופוזיציה על מתקנים צבאיים, על הרגע של חיילים סורים אחדים, ועל לקיחת שבויים מכוחות הצבא. בעקבות אירועי חומס, האופוזיציה הלוחמת הכריזה על "ג'יהאד" על אסד ועל כל העדה העלווית בסוריה. זוהי התפתחות שצריכה להדאיג מאוד את המשטר העלווי בסוריה. מקורות ברוסיה מסרו כי בימים הקרובים תתקיים פגישה דחופה עם אסד לנוכח ההחמרה באירועים. בדיוני מועצת-הביטחון שנערכו ב-4 בפברואר 2012, ארה"ב וצרפת הפגינו קשיחות כלפי העמדה הרוסית המגוננת על אסד. אובמה מסר כי המשטר הסורי רצח מאות בני-אדם בעיר חומס. טוניסיה, אלג'יריה וכוויית החליטו לסלק את השגריר הסורי בעקבות אירועי חומס. הפגנות מחאה של גולים סורים נערכו בבירות רבות ברחבי-העולם. למרות הלחץ הרב שהטילו ארה"ב וצרפת על סין ורוסיה, הן הטילו וטו על ההחלטה שנידונה במועצת-הביטחון. האירועים בחומס מציבים את אסד בעמדה מוחלשת יותר משום שסביר להניח שהשדרה הפוליטית והצבאית במדינה תגיע למסקנה שאסד למעשה מסכן את סוריה ואת העדה העלווית כולה. לפיכך, הסיכוי להפיכה צבאית בסוריה גובר מיום ליום. מרבית השירותים בסוריה מושבתים בערים הגדולות ובאזורים מרחוקים מעיר הבירה. סימנים ראשונים להתמרדות בעיר חאלב המהווה את המרכז הכלכלי של סוריה כולה. הפגנות מחאה נגד המשטר הסורי נערכו במצרים, בירדן, בלבנון, בגרמניה, בבריטניה, באוסטרליה, בקנדה, בארה"ב ובמקומות נוספים. במצרים השגרירות הסורית נהרסה. גורמים ערביים בכירים מסרו כי ידוע להם על עינויים של ילדים בעיר חומס בידי שירותי-הביטחון של אסד. גורמים מקומיים בחומס הביעו את חששם כי עשרות בני-אדם עדיין קבורים מתחת להריסות הבתים שהועלו באש בידי חיילי אסד.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-4 בפברואר 2012 על הריגתם 3,021 בני-אדם בשנת 2011 בפיגועי טרור וירי של כוחות צבאיים של חיילים אפגנים וחיילי נאט"ו. מאז 2007 נהרגו באפגניסטן 12,000 אזרחים. על זה כמובן צריך להוסיף את אלפי ההרוגים של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן וכן חיילים אפגנים וחיילי נאט"ו.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-4 בפברואר 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם בשני פיגועי טרור שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-4 בפברואר 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה במהלך היממה האחרונה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברחבי עיראק.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-4 בפברואר 2012 על הריגתו של פעיל טרור מוסלמי מארגון אל-קאעידה בהיתקלות עם כוחות צבא הפועלים בדרום המדינה.
--
קניה – טרור – סומליה: מקורות צבאיים בקניה מסרו ב-4 בפברואר 2012 על הריגתם של 100 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בהתקפה אווירית של הצבא הקנייתי שפעל נגד בסיסי טרור של ארגון "אל-שבאב" הנמצאים בדרום סומליה.
--
דרום-סודאן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-4 בפברואר 2012 על הריגתם של 37 בני-אדם בעימותים אלימים בין שתי מיליציות צבאיות הפועלות בדרום-סודאן.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-4 בפברואר 2012 על התקפה אווירית של טורקיה על בסיסי אחדים של המחתרת הכורדית הפועלת בצפון-עיראק. מידע נוסף: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-3 בפברואר 2012 על הריגתם של 5 חברי המחתרת הכורדית בהיתקלות עם חיילים טורקים שפעלו בדרום-מזרח טורקיה.
--
הודו – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-4 בפברואר 2012 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים בחבל קשמיר.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-4 בפברואר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום-תאילנד.
--
מצרים – מחאה ואלימות: גורמים רשמיים במצרים מסרו ב-4 בפברואר 2012 על הריגתם של 12 בני-אדם בשלושת הימים האחרונים בעקבות עימותים בין כוחות הביטחון לבין מפגינים על רקע הריגתם של 74 בני-אדם בידי אספסוף מצרי בעת משחק-כדורגל. עוד נמסר על פיצוצו בפעם ה-12 של צינור המוביל גז מסיני לישראל.
--
מאלי – טרור: מקורות צבאיים במאלי מסרו ב-4 בפברואר 2012 על הריגתם של 20 פעילי טרור מוסלמים במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון המדינה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: