Thursday, February 16, 2012

52 הרוגים בסוריה; 15 הרוגים בסומליה; 13 הרוגים בניגריה; 9 הרוגים בפקיסטן; 5 פעילי טרור נהרגו באפגניסטן; 4 הרוגים בדרום-סודאן; 5 הרוגים בעיראק; אברהים חליל דאודוב חוסל בצפון הקווקז; הרוג נוסף בקווקז; 5,047 הרוגים בטרור אסלאמי בדרום-תאילנד; טיל נורה לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-15 בפברואר 2012 על הריגתם של 52 בני-אדם מירי ומהפגזות של הצבא הסורי על אזרחים ומפגינים – בעיקר בעיר חומס. כמו כן נמסר מפי מקורות בעיר אל-חמה על התקפה מסיבית של הצבא הסורי על העיר שבמהלכה נהרגו תושבים אחדים. בעיר חאלב נהרגו לפחות 14 בני-אדם מירי של חיילים סורים. בשעות הבוקר של ה-15 בפברואר 2012 נמסר על התקפה של הצבא על שכונה הנמצאת באזור דמשק, אולם עדיין לא נמסר על מספרם המדויק של הנפגעים. האופוזיציה הסורית מסרה שכ-15 אחוזים מחיילי הצבא הסורי ערקו מאז ה-15 במרס 2011. ארגונים לזכויות-אדם בסוריה משערים כי מאז שהחלה ההתקוממות נעצרו בידי שירותי-הביטחון של סוריה כ-70,000 בני-אדם. מקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-16 בפברואר 2012 כי הנשיא אסד הורה על קיום משאל-עם תוך 10 ימים בנוגע לחוקה הסורית. משאל-העם יערך ב-26 בפברואר 2012. סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה פרסמה ב-15 בפברואר 2012 סעיפים אחדים בחוקה המוצעת: בין היתר נכתב בהקדמה לחוקה המוצעת ש"סוריה היא הלב הפועם של העולם-הערבי והערביות, והיא חזית בעימות עם האויב הציוני". מקורות בעיר דמשק מסרו על הריגתה של ילדה בת 7 מירי של צלף סורי בעת שהילדה עמדה ליד חלון חדרה בשעה שהיא קראה קריאות עידוד לעבר מתפללים שיצאו למחות על ההרג המתחולל בעיר חומס. בני משפחתה של הילדה טוענים כי סביר להניח שעלווים ירו בילדה. על רקע המקרה הזה, תושבים מסרו כי בני העדה העלווית קיבלו נשק על-מנת להגן על עצמם לאור האירועים הקשים המתחוללים במדינה. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו על הרוגים במהלך היום מירי של חיילים סורים שפעלו באל-חמה, בדרעא, במחוז אידליב ובדיר אל-זור. מקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-15 בפברואר 2012 על פיצוץ שאירע בצינור נפט באזור העיר חומס. שעות אחדות לאחר הפיצוץ, נמסר מפי גורמי אופוזיציה שהצינור הופצץ בידי מטוסי-קרב של הצבא סורי (כנראה שהדיווח הזה אינו נכון). בארה"ב נמסר כי שירותי-המודיעין האמריקאים הגבירו את המעקב אחרי הנשק הכימי המצוי בסוריה לאור המצב הביטחוני המעורער במדינה. מקורות באו"ם מסרו שעצרת האו"ם תתכנס ב-16 בפברואר 2012 כדי לדון בהצעה לגנות את המשטר הסורי לאור האירועים האלימים המתחוללים במדינה תחת המשטר העלווי של בשאר אל-אסד.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-15 בפברואר 2012 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן מירי של חיילים אפגנים שפעלו במחוז קנדהאר. מקור בכיר אמר כי השלושה נשאו מטעני-חבלה מאולתרים שהיו מוכנים לקראת פעולת טרור באזור. כמו כן נמסר מפי מקור צבאי על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן מירי של חיילים אפגנים שפעלו במחוז קונדוז.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-15 בפברואר 2012 על הריגתו של אדם אחד ועל פציעתם של 7 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים המחוז חייבאר. כמו כן נמסר על הריגתם של 5 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים לעבר אוטובוס נוסעים אזרחי. עוד נמסר על 3 הרוגים בשלוש תקריות בהן היו מעורבות מיליציות פוליטיות-אתניות הפועלות בעיר קראצ'י בעידודו הנמרץ של ארגון הטליבאן הפועל בעיר.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-15 בפברואר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה שפעלו באזור העיר מוסול. בין ההרוגים היה קצין בכיר בצבא העיראקי. כמו כן נמסר על הריגתם של אשתו ו-2 ילדיו של שוטר בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים שפעלו דרומית לעיר בגדאד. אל-קאעידה מתכנן פיגוע ענק בעיר בגדאד.
--
סומליה – פונטלנד – טרור: מקורות צבאיים בפונטלנד שבסומליה מסרו ב-15 בפברואר 2012 על הריגתם של 15 חיילים מקומיים בהיתקלות עם פעילי טרור מוסלמים שיזמו התקפה מכוונת.
--
צפון-סודאן – דרום-סודאן: מקורות רשמיים בדרום-סודאן מסרו ב-15 בפברואר 2012 על הריגתם של 4 חיילים מדרום-סודאן בהתקפה אווירית של הממשלה האסלאמית של חרטום של עומר אל-באשיר. לפני ימים אחדים חתמו שתי המדינות על הסכם ל"אי-התקפה".
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-15 בפברואר 2012 על הריגתו של מנהיג המורדים האסלאמיים בצפון הקווקז, אברהים חליל דאודוב, בהיתקלות עם כוחות הביטחון שפעלו בצפון הקווקז. בהיתקלות שהייתה לפני ימים אחדים, נפצע דאודב, אולם למרות בריחתו הוא סבל מאיבוד רב של דם שגרם למותו בסופו של דבר. כמו כן נמסר על הריגתו של כהן-דת מוסלמי בכיר מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון-הקווקז.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-15 בפברואר 2012 על הריגתם של 5,047 בני-אדם בפיגוע טרור אסלאמיים בשמונה השנים האחרונות בדרום-תאילנד. בין ההרוגים היו 2,968 מוסלמים, ו-1,940 בודהיסטים; שאר ההרוגים הם ללא שיוך דתי.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה אישרו ב-15 בפברואר 2012 את הריגתם של לפחות 13 פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בעקבות היתקלות שנערכה ב-12 בפברואר 2012. דובר צבאי מסר כי בהיתקלות שהייתה בצפון ניגריה נפצעו 2 חיילים ניגרים, אך לפחות 12 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בהתקפה. דובר של ארגון "בוקו חראם" מסר דיווח שונה לחלוטין בו הוא מסר ש"נהרגו 12 חיילים ניגרים" עדי ראיה שהיו במקום מסרו כי ראו במקום גופות של חיילים. עוד נמסר מפי דוברים של ארגון "בוקו חראם" על עריפת ראשם של 3 בני-אדם שנחשדו במסירת מידע לשלטונות על פעילות הארגון. לכול הדעות זו טקטיקה חדשה של הארגון בדומה להתנהגות של ארגון "אל-שבאב" בסומליה הנוהג כך באופן קבוע. מקורות לא רשמיים בניגריה מסרו ב-15 בפברואר 2012 כי ממשלת ניגריה ביקשה מארה"ב סיוע הדוק במאבק נגד ארגון "בוקו חראם".
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-15 בפברואר 2012 על ירי של 4 טילים לעבר ישראל שנורו בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. לא נגרם נזק. בעקבות הירי, צה"ל תקף מטרות טרור ברצועת-עזה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: