Sunday, February 26, 2012

94 הרוגים בסוריה; 27 הרוגים בתימן; 24 הרוגים באפגניסטן; 14 הרוגים בניגריה; 12 חיילים נהרגו בדארפור; 4 פעילי טרור נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בסומליה; 4 הרוגים בדרום-סודאן; 3 פעילי טרור נהרגו בפקיסטן; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; התחדשו הקרבות בלוב; 3 טילים נורו לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-25 בפברואר 2012 על הריגתם של 94 בני-אדם מירי והפגזות של הצבא הסורי לעבר מפגינים ואזרחים – בעיקר בעיר חומס. מקורות בארה"ב כי לנוכח ממדי ההרג של הימים האחרונים – שבמהלכם נהרגו יותר מ-200 בני-אדם – נשקלת האפשרות להקים מסדרון-הומניטארי ליד הגבול עם טורקיה בשיתוף עם כוחות נאט"ו שיגיעו במיוחד לאזור. ארה"ב ומדינות מערביות נוספות מקיימות מגעים עם גורמים טורקיים בכירים מאוד על עריכת מבצע אופרטיבי שיעקוף את ה-וטו של רוסיה וסין במועצת-הביטחון. עשרות מדינות מסייעות בדרך עקיפה או ישירה לכוחות האופוזיציה הלוחמת נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. בימים הקרובים האופוזיציה הסורית תקבל טילי נ"ט ואמצעים מתקדמים אחרים כדי שתוכל להתמודד עם הכוחות הסורים הפועלים באכזריות בעיר חומס, באזור דרעא ובמחוז אידליב. מרבית מחוז אידליב נמצא בשליטת האופוזיציה הלוחמת – במקרים אחדים ישנה הבנה שבשתיקה בין הכוחות הנאמנים למשטר לבין אנשי האופוזיציה על נקודות שליטה ללא חיכוכים מיותרים. במהלך סוף השבוע האחרון נערכו לפחות 1,000 הפגנות נגד המשטר בכל רחבי סוריה. המשטר הסורי יודע שהקרב כרגע אבוד וכי יש לנהל מגעים עם גורמים נוספים על חלוקת תפקידים חדשה במדינה. במגעים המתנהלים בין נציגי המשטר לכוחות האופוזיציה עדיין לא הגיעו להסכמות ברורות משום שבכירי האופוזיציה הפועלת מקטאר מסרו כי אסד חייב לעזוב את סוריה לפני דיון מעמיק על חלוקת התפקידים בממשלה הסורית החדשה. דוברים רציניים באופוזיציה הסורית מסרו לנציגי המשטר שהם אינם יכולים לערוב לחייהם של העלווים במדינה אם אסד ימשיך לבצע טבח יומיומי באזרחי סוריה. ועידת "ידידי סוריה" שהתקיימה בטוניסיה לא הגיעה להחלטות רציניות בנוגע למשבר האנושי המתחולל בסוריה. היום צריך להיערך משאל-העם בנוגע לחוקה הסורית.
--
אפגניסטן – טרור – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-25 בפברואר 2012 על הריגתם של 2 חיילים אמריקאים מירי של פעילי טרור מוסלמים במסגרת המחאה שפרצה בעקבות שרפת הקוראן בידי חיילים אמריקאים.
--
אפגניסטן – טרור – ואלימות: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-25 בפברואר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של חיילים אפגנים במהלך הגנות המחאה הנערכות זה היום החמישי על רקע שרפת הקוראן. כמו כן נמסר על הריגתם של 6 חיילים אפגנים בעת ניסיון לפרק מטען-בחלה שהוטמן בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. עוד נמסר על הריגתם של 16 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בעקבות שני מבצעים יזומים שנערכו בידי המשטרה האפגנית בשיתוף של כוחות נאט"ו הפועלים באפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-25 בפברואר 2012 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בהתקפה שנערכה על תחנת משטרה יום קודם לכן. במהלך ההתקפה נהרגו לפחות 4 שוטרים.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-25 בפברואר 2012 על הריגתם של 25 בני-אדם מפיצוץ של מכונית תופת שהופעלה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה. המכונית הופעלה במתחם הנשיאותי. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 חיילים תימנים מירי של פעילי טרור מוסלמים שפעלו בעיר עדן. האירועים האלה התרחשו ביום בו נשבע נשיא חדש לתימן שנבחר בבחירות האחרונות לאחר סילוקו של עלי עבדאללה סאלח.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-25 בפברואר 2012 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-24 בפברואר 2012 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" מירי של טיל שנורה לעברם ממקור בלתי מזוהה. סביר להניח שחיל-האוויר של קניה ביצע את ההתקפה. אולם אין להוציא מכלל חשבון גם התקפה אווירית של ארה"ב בעזרת מל"ט (מטוס ללא טייס). מקורות נוספים ציינו כי במהלך הימים האחרונים נמלטו לתימן 300 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. רבים מפעילי הטרור שנמלטו מסומליה הם מתנדבים זרים שהגיעו לסומליה מעשרות מדינות מוסלמיות ומערביות.
--
דרום-סודאן – טרור אתני: מקורות רשמיים בדרום-סודאן מסרו ב-25 בפברואר 2012 על הריגתן של 4 נשים בהתקפה של מיליציה מקומית שבטית הפועלת בדרום סודאן. מקורות רשמיים בדרום-סודאן חוזרים וטוענים כי ממשלת חרטום האסלאמית מזרימה נשק למליציות הפועלות נגד ממשלת הדרום.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-25 בפברואר 2012 על הריגתם של 12 חיילי הממשלה בהתקפה של פעילי טרור הפועלים בחבל דארפור. מקור אחר בחבל דארפור מסר כי ההרוגים היו 10 אזרחים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-25 בפברואר 2012 על הריגתם של 14 בני-אדם בסדרה של התקפות שנערכו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועל בצפון המדינה. ארגון "בוקו חראם" מבקש לסלק את כל הכופרים מניגריה ולהחיל את חוקי השריעה על כל המדינה. פעילי הארגון מקיימים קשרים הדוקים עם פעילים מארגון אל-קאעידה ועם ארגון "אל-שבאב" הפועל בסומליה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות רשמיים בלוב מסרו ב-25 בפברואר 2012 כי התחדשו הקרבות בין המליציות השונות הפועלות בדרום-מזרח לוב – באזור עיר אל-קופרה הנמצאת ליד משולש הגבולות של לוב, צ'אד וסודאן. למרות התערבותו של הצבא הלובי, הקרבות נמשכים באזור. בשבעות האחרונים נהרגו באזור עשרות בני-אדם משני הצדדים.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-25 בפברואר 2012 על ירי של 3 טילים נוספים לעבר ישראל שנורו בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. לא נגרם נזק. בתגובה לירי, צה"ל תקף שתי מטרות טרור בעזה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: