Wednesday, February 8, 2012

50 הרוגים בסוריה; 55 הרוגים בתימן; 20 פעילי טרור נהרגו בפקיסטן; 5 הרוגים בלוב; 4 הרוגים בעיראק; 2 הרוגים בתאילנד; חייל נהרג בפקיסטן; קבלת-פנים נלהבת בסוריה לשר-החוץ הרוסי; הצבא הסורי נערך לכיבושה המלא של העיר חומס;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בעיר חומס ומקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-7 בפברואר 2012 על חידוש ההפגזה של הצבא הסורי על בתי התושבים המתגוררים בשכונות אחדות בעיר חומס. תושבים מסרו כי במהלך היממה האחרונה נהרגו לפחות 50 בני-אדם (כולל 4 חיילים סורים) בנוסף ל-81 בני-אדם שנהרגו יום קודם לכן. תושבים מקומיים מסרו על הרס רב בכל רחבי העיר. במהלך היום קרסו עוד 7 בניינים על יושביהם. כוחות-הביטחון של סוריה הרסו בכוונה את התשתית של העיר - הכוללת אספקת חשמל, מים, שירותי תקשורת, טלוויזיה ושירותים ציבוריים כמו טיפול רפואי לחולים ולנפגעי הירי. במהלך היממה האחרונה הצבא הסורי לא היסס להשתמש פעם נוספת במסוקי-קרב, בקטיושות ובירי מסיבי של טנקים לעבר בתי התושבים במטרה ללמדם לקח לאור מתמיכתם באנשי "הצבא הסורי החופשי" ובעריקים שמצאו מקלט ברחבי העיר. כוחות האופוזיציה ניהלו לאורך היומיים האחרונים קרבות נואשים נגד כוחות-צבא רבים שהועברו במיוחד כדי לטפל בהתקוממות של התושבים. כנופיות "השביחה" העלוויות עורכות מצוד אחרי תושבים תמימים תוך כדי ירי של צלפים לעבר עוברים ושבים והטלת אימה על משפחות רבות באמצעות אונס נשים. תושבי העיר דיווחו לאורך כל היממה האחרונה על הרוגים המתגוללים ברחובות, על הרג של עשרות ילדים, על הפצצות מכוונות לעבר בתי-חולים ארעיים שהוקמו ביוזמת התושבים כדי לטפל בפצועים הרבים. מספר הנפגעים בימים האחרונים בעיר חומס הגיע ליותר מ-150 הרוגים ולכ-2,000 פצועים – מרביתם פצועים קשה מירי. הצבא הסורי מנהל קרב דמים נוסף על השליטה בעיר זבדאני שנתפסה בידי "הצבא הסורי החופשי". כוחות האופוזיציה מסרו כי אלפי חיילים סורים נערכים יחד עם יחידות טנקים וארטילריה לקראת כיבוש מלא של העיר חומס. גורמים רשמיים בסוריה מסרו ב-7 בפברואר 2012 על הגעתו לסוריה של שר-החוץ הרוסי (סרגיי לברוב) יחד עם ראש-מודיעין הרוסי (מיכאיל פרדקוב) כדי לדון בדחיפות עם אסד על האירועים החמורים שהתרחשו בסוריה. סביר להניח שרוסיה תנסה לאותת לאסד לעזוב את תפקידו תוך כדי הבטחה שרוסיה תהיה ערבה לביטחונם של העדה העלווית. בשבועות האחרונים ניהלו גורמים רשמיים ברוסיה מגעים תכופים עם אנשי אופוזיציה בכירים הפועלים בסוריה ובטורקיה. אוסטרליה הודיעה ב-7 בפברואר 2012 שהיא מצטרפת לסנקציות על סוריה לנוכח האירועים הקשים בחומס. גם איטליה הודיעה על החזרת השגריר להתייעצויות. ספרד הודיעה על החזרת השגריר להתייעצויות, וכך הודיעה גם צרפת. שר-החוץ הרוסי טען כי התגובה של המערב לנוכח האירועים בסוריה היא "היסטרית". הטלוויזיה הסורית שידרה בשידור-חי את בואו של לברוב וכן את הפגנת התמיכה הגדולה שנערכה לכבודו בעיר דמשק ובחאלב. השלטונות הסורים הצליחו להוציא עשרות אלפי אנשים לרחובות עם דגלי רוסיה לאות תודה על תמיכתה במשטר. לאחר פגישה עם אסד, אמר לברוב שאסד יבחר את המועד לקיומו של משאל-עם. האופוזיציה הסורית הודיעה שהיא מנסה לגייס אנשי עסקים שיתמכו בלחימה נגד המשטר העלווי של אסד. בגרמניה נעצרו שני חשודים בריגול אחרי גולים סורים. מקורות מוסמכים באו"ם מסרו ב-7 בפברואר 2012 על הריגתם של 400 ילדים מאז שהחלה ההתקוממות העממית ב-15 במרס 2012. ערוץ "אל-ערביה" מסר ב-7 בפברואר 2012 על 15,000 אנשי "משמרות המהפכה" מאיראן הנמצאים בסוריה כדי לסייע לאסד להתמודד עם ההתקוממות.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-7 בפברואר 2012 על הריגתו של חייל פקיסטני בהיתקלות עם פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז קוראם. כמו כן נסמר על הריגתם של 20 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בהפצצה אווירית של הצבא הפקיסטני על בסיסי טרור של ארגון הטליבאן הנמצאים באזור הגבול המשותף עם אפגניסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-7 בפברואר 2012 על הריגתם של 4 חיילים עיראקים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון עיראק.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-7 בפברואר 2012 על הריגתם של 55 בני-אדם בקרבות נוספים שפצרו בין מיליציה שיעית לבין מיליציה סונית הפעלת בצפון תימן. בחודשים האחרונים נהרגו מאות בני-אדם בעימותים בין שיעים (הנתמכים בידי איראן) לבין סונים (הנתמכים בידי סעודיה) במחוז סעדה שבצפון-תימן.
--
לוב – טרור: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-7 בפברואר 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים שפעלו ליד מחנה פליטים הנמצא באזור טריפולי.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-7 בפברואר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום תאילנד.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: