Thursday, February 2, 2012

100 הרוגים בסוריה; 50 הרוגים בפקיסטן; 6 הרוגים בניגריה; 4 הרוגים בסומליה; 3 הרוגים בעיראק; 3 הרוגים בדארפור; 2 הרוגים בתימן; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; 8 טילים נורו לעבר ישראל; 338 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן נהרגו בצפון-אפגניסטן בשנת 2011; 74 הרוגים במצרים במשחק-כדורגל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-1 בפברואר 2012 על הריגתם של 100 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים שיצאו למחות נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. גורמים נוספים בסוריה מסרו על הריגתם של 240 בני-אדם בארבעת הימים האחרונים. במהלך היממה האחרונה נערכו קרבות רבים בין חיילים סורים לבין אנשי "הצבא הסורי החופשי" הפועל באזור דמשק, אל-חמה, חומס, דרעא ובמחוז אידליב. בשעות הערב של ה-1 בפברואר 2012 נודע על חטיפתם של 12 עולי-רגל שיעים מאיראן. למרות הטענה של האופוזיציה שהיא שולטת במחוז דרעא באופן מלא, מקור צבאי סורי מסר ב-1 בפברואר 2012 על הריגתם של 11 "טרוריסטים" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז. מקורות רשמיים בסוריה הביעו סיפוק מסוים לנוכח חוסר היכולת של מועצת-הביטחון להגיע להחלטה מוסכמת בעניין הסורי. מקורות נוספים בסוריה ציינו כי רוסיה וסין מעניקות לאסד אורך-נשימה בהתמודדות של המשטר נגד האופוזיציה הלוחמת. מפקד "הצבא הסורי החופשי" ריאד אל-אסעד מסר ב-1 בפברואר 2012 כי כוחותיו שולטים על 50 אחוזים משטח המדינה. כמו כן נמסר של מגעים חשאיים בין המורדים לאיראן בנוגע לשחרור האיראנים שעצרו בידי כוחות האופוזיציה. על-פי מה שנראה במהלך היממה אחרונה, מצבו של הצבא הסורי קשה במקומות רבים. יחידות שלמות של חיילים ערקו בימים האחרונים; יחידות אחדות מנותקות מהפיקוד המרכזי; ליחידות הנמצאות באזורים מרוחקים לא מגיעה אספקה סדירה של ציוד לחימה ומזון. גורמי אופוזיציה בכירים מסרו כי הנשיא אסד ערך שינויים אחדים במערך הביטחוני של המדינה תוך כדי האצלת סמכויות רבות לשר-ההגנה לשעבר חסן תורכמאני, וזאת מתוך הנחה שרק הוא יכול לנהל את המערכה הצבאית נגד המורדים בהצלחה רבה יותר מאשר הרמטכ"ל הסורי הנוכחי דאוד רג'אחה. כמו כן, גורמי אופוזיציה בכירים מסרו כי כל משפחותיהם של בכירי המשטר נמצאים תחת מעקב ופיקוח הדוק בשל החשש מעריקתם וכאקט של איום כלפי כל אלה המתכננים להביע מחאה כלשהי נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. מקור נוסף באופוזיציה מסר כי אישיות סורית בכירה ביותר נמצאת במשא-ומתן עם האופוזיציה הסורית בנוגע לעריקתו ובנוגע לתפקידו לאחר נפילתו של אסד. בימים אחרונים שוב העלו גורמים באופוזיציה סרטונים בהם נראים חיילים המספרים על עריקתם בעקבות מעשי ההרג של הצבא הסורי מאז שהחלה ההתקוממות ב-15 במרס 2011.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טרור: מקור צבאים באפגניסטן מסר ב-1 בפברואר 2012 על הריגתו של חייל נאט"ו מירי של חייל אפגני. בעבר התרחשו מקרים כאלה בהם חיילים אפגנים ירו בחיילי נאט"ו או פעילי טרור שהתחפשו לחיילים אפגנים ירו למוות בחיילי נאט"ו.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-1 באפריל 2012 על הריגתם של 338 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך שנת 2011 במסגרת פעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון-אפגניסטן. מקורות צבאיים מסרו על שיפור המצב הביטחוני באזור זה בשל פעילותו של הצבא נגד ארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים מסרו ב-1 בפברואר 2012 על הריגתם של 14 חיילים פקיסטנים ושל 36 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך קרבות שפרצו בצפון-מערב פקיסטן במסגרת פעילות צבאית יזומה שנערכה בידי הצבא הפקיסטני באזור הגבול עם אפגניסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-1 בפברואר 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם ועל פציעתם של 14 נוספים בסדרה של פיגועי טרור שהתרחשה בעיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-1 בפברואר 2012 על הריגתם של 2 חיילים בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה שתקפו מתקן לזיקוק נפט הנמצא במרכז תימן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-1 בפברואר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים במרכז סומליה.
--
צפון-סודאן – דארפור: מקורות צבאיים בצפון סודאן מסרו ב-1 בפברואר 2012 על הריגתם של 3 מורדים בהיתקלות עם חיילים מקומיים הפועלים במזרח חבל דארפור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-1 בפברואר 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפעולים בצפון המדינה.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-1 בפברואר 2012 על ירי של 8 טילים לעבר ישראל שנורו בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים מרצועת-עזה. במקומות אחדים בנגב נשמעה אזעקת "צבע אדום". הירי של הטילים ברובו היה כשנודע על הריגתם של 74 בני-אדם במשחק-כדורגל במצרים בחיסול הדדי של שתי קבוצות אוהדים על המגרש.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: