Wednesday, February 29, 2012

150 חיילים נהרגו בסודאן; 92 הרוגים בסוריה; 18 הרוגים בפקיסטן; 14 הרוגים באפגניסטן; 3 הרוגים בסומליה; 2 הרוגים בניגריה; קרבות בדרום לוב; חיסול-ממוקד אמריקאי בפיליפינים; טרוריסט נהרג בגבול מצרים; טיל נורה לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-28 בפברואר 2012 על הריגתם של 92 בני-אדם בהפגזה של הצבא הסורי על שכונות מגורים בעיר חומס ובאל-חמה. הדיביזיה הרביעית (בפיקודו של אחיו של הנשיא) נכנסה לפילו צבאית בעיר חומס. גם במהלך היממה האחרונה המשיכו כוחות הנאמנים למשטר להפגיז שכונות וערים אחדות בכל רחבי סוריה. במחוז דרעא נמסר על תקריות אלימות בין כוחות הצבא לבין אנשי "הצבא הסורי החופשי" וגורמי אופוזיציה עצמאיים הפועלים בכל רחבי המחוז. במחוז אידליב היו במהלך היממה האחרונה עשרות תקריות אלימות בין כוחות הצבא לבין אנשי "הצבא הסורי החופשי" וארגונים אסלאמיים חמושים הפועלים בשיתוף פעולה גם גורמי טרור אסלאמיים מארגון אל-קאעידה שחדרו לסוריה דרך הגבול הלבנוני והעיראקי. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו עדויות קשות על טבח של 68 אזרחים באזור העיר חומס שנורו כנראה בידי כוחות הצבא או בידי כנופיות "השביחה" הפועלות למען המשטר. ב-27 בפברואר 2012 נהרגו יותר מ-150 בני-אדם ברחבי סוריה ביום בו פורסם על כמעט 89 אחוזים שהצביעו בעד החוקה הדמיונית של אסד. נשיא טוניסיה מסר ב-28 בפברואר 2012 כי ארצו מוכנה להעניק מקלט מדיני לבשאר אל-אסד. מקורות צבאיים בסוריה מסרו ב-28 בפברואר 2012 על הריגתם של 5 חיילים סורים בקרבות שהיו עם "טרוריסטים חמושים". מקורות תקשורתיים בירדן מסרו ב-28 בפברואר 2012 על שיחה בין אישתו של מלך ירדן לאישתו של בשאר אל-אסד, שבמהלכה הביעה אסמה אל-אסד "דאגה רבה" לנוכח המצב הקשה השורר בירדן. מקורות בצלב האדום מסרו שהם לא הצליחו להוציא את גופותיהם של שני העיתונאים שנהרגו בעיר חומס בהפגזה של הצבא הסורי, אך עיתונאים אחרים שנפצעו באירועי חולצו ללבנון ללא עזרתם של השלטונות הסורים – במהלך החילוץ נהרגו 13 אנשי אופוזיציה. דוברים רשמיים בצרפת מסרו ב-28 בפברואר 2012 כי מועצת-הביטחון של האו"ם שוקדת על הצעה חדשה בנוגע למצב סוריה. מקורות באו"ם מסרו כי מאז שהחלו האירועים האלימים בסוריה ב-15 במרס 2011 נהרגו יותר מ-500 ילדים.
--
פיליפינים – טרור – ארה"ב: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-28 בפברואר 2012 כי הריגתם של 15 פעילי טרור בדרום-הפיליפינים בחודש פברואר 2012 היה בחיסול-ממוקד אמריקאי שהתבצע נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון "אבו סיאף" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. דוברים מסרו כי החיסול-הממוקד האמריקאי מראה על הקשר הביטחוני העמוק בין ארה"ב לממשלה הפיליפינית. מידע נוסף: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-2 בפברואר 2012 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בכיר בפעילות צבאית יזומה שנערכה על-ידי הצבא הפיליפיני בשיתוף עם כוחות אמריקאים שפעלו בדרום הפיליפינים נגד בסיסי טרור של הארגונים האסלאמיים הפועלים באזור. מקור צבאי בכיר מסר לאחר הפעולה כי בהתקפה נהרגו לפחות 15 פעילי טרור מוסלמים מארגון אבו-סיאף המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-28 בפברואר 2012 על הריגתם של 7 בני-אדם (4 נשים ו-3 ילדים) מפיצוץ של מטען-חבלה רב-עוצמה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז הלמנד. עוד נמסר על פיצוץ נוסף בו נהרגו 7 בני-אדם נוספים – ביניהם היו גם פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן שניסו להרכיב מטען-נפץ מאולתר.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-28 בפברואר 2012 על הריגתם של 18 שיעים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז קוהיסטן. בשנים האחרונות נהרגו אלפי שיעים בידי פעילי טרור מוסלמים בני העדה הסונית הפועלית במחוז קוהיסטן. ארגון אל-קאעידה וארגון הטליבאן פועלים נגד בני העדה השיעית כדי לסלקם מהאזור כולו.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-28 בפברואר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם בהיתקלות בין פעילי טרור מוסלמים לבין חיילי משמר הרפובליקה הפועלים בדרום-מזרח המדינה.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-28 בפברואר 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר מוגדישו. המטען הוטמן במגרש כדורגל.
--
סודאן – טרור ואלימות: מקורות צבאיים בסודאן ומקורות תקשורתיים באפריקה מסרו ב-28 בפברואר 2012 על הריגתם של 150 חיילים סודאנים בקרבות שפרצו בין מורדים מקומיים הפועלים בין הגבול של דרום-סודאן לצפון-סודאן. גורמים רשמיים בחרטום מסרו כי הצבא הסודאני ינקום בדרום-סודאן על המעשה הזה.
--
ניגריה – טרור: מקורות משטרתיים בניגריה מסרו ב-28 בפברואר 2012 על הריגתם של 2 מוסלמים מירי של צעירים נוצרים כנקמה על הפיגוע הקטלני שהיה בכנסייה נוצרית לפני ימים אחדים שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם".
--
לוב – אלימות: מקורות באו"ם מסרו ב-28 בפברואר 2012 על דאגתם לנוכח המתיחות הצבאית בדרום לוב לנוכח הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בקרבות שפרצו בין שתי מיליציות שבטיות חמושות, וזאת למרות התערבותו של הצבא הלובי באזור.
--
ישראל – טרור – מצרים: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-28 בפברואר 2012 על הריגתו של טרוריסט מירי של חיילי צה"ל בעת שחולית טרור ניסתה לחצות את הגבול ממצרים לישראל. לא היו נפגעים לצה"ל. זהו הניסיון השלישי של גורמי טרור לבצע פיגוע דרך הגבול המצרי בימים האחרונים.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-28 בפברואר 2012 על ירי של טיל לעבר ישראל שנורה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים מרצועת-עזה. לא נגרם נזק.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: