Thursday, March 1, 2012

100 הרוגים בסוריה; 20 הרוגים בסין; 8 הרוגים בעיראק; 6 פעילי טרור נהרגו באפגניסטן; 4 הרוגים בניגריה; 4 הרוגים בפקיסטן; 3 הרוגים בסומליה; משנת 2004 נהרגו בעיראק 69,263 בני-אדם בפיגועי טרור;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-29 בפברואר 2012 על הריגתם של 100 בני-אדם מירי והפגזות של הצבא הסורי על מפגינים ובתי תושבים ברחבי סוריה – בעיקר בעיר חומס ואל-חאמה. תושבים בעיר חומס מסרו על הפגזות נוספות של הצבא הסורי במהלך כל היממה האחרונה. כוחות מיוחדים של הצבא הסורי נכנסו לשכונות אחדות בעיר חומס במטרה לסלק את אנשי האופוזיציה הלוחמת הפועלת בעיקר אלה הנאחזים בשכונת באב אל-עמר. מקורות באו"ם העוקבים אחרי הנעשה בסוריה מאשרים כי מידי יום ביומו נהרגים בסוריה כ-100 בני-אדם. בשעות הערב נמסר מפי גורמי אופוזיציה הפועלים בעיר חומס שהצבא הסורי נכנס בכוחות גדולים לעיר חומס ובתוך כמה שעות הם יצליחו להשתלט לחלוטין על שכונת באב אל-עמר. על-פי הדיווחים שזרמו במהלך הלילה נמסר כי תושבי השכונה נמצאים במצב של ייאוש קשה לנוכח ההתקפה הקשה של הצבא. מקורות מקומיים מסרו על מסוקי-קרב סורים שהמטירו אש לעבר התושבים בשכנות באב אל-עמר. כמו כן נמסר על ילד שנהרג בדיר אל-זור מירי של צלף סורי. דוברים רשמיים בסוריה מסרו כי הם "יעשו הכל כדי למנוע את חדירתם של טרוריסטים מלבנון". התקשורת הספרדית מסרה ב-29 במרס 2012 שעיתונאי ספרדי הצליח להימלט מחומס הנצורה ללבנון בעזרתם של אנשי "הצבא הסורי החופשי". במהלך הלילה נמסר מגורמי אופוזיציה סורים על כ-7,000 חיילים צרים על העיר חומס. ריאד אל-אסעד מפקד "צבא סוריה החופשי" מסר כי אנשיו הצליחו להפעיל 3 מסוקי-קרב באזור העיר אל-חאמה.
--
סין - מחאה ואלימות אסלאמית: מקורות תקשורתיים בסין מסרו ב-29 בפברואר 2012 על הריגתם של 20 בני-אדם בעימותים אלימים בין המיעוט מוסלמי מחוז שינג'יאנג לבין כוחות הביטחון הפועלים באזור. מקורות נוספים סין מסרו כי המהומות והעימותים האלימים נמשכים זה ימים אחדים. במהלך השנים האחרונות נהרגו מאות בני-אדם בעימותים הללו – בעיקר מירי של כוחות-הביטחון הפועלים במחוז.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-29 בפברואר 2012 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה של כוחות נאט"ו במחוז מנגרהאר. מקור צבאי נוסף מסר כי פעילי הטרור שנהרגו התכוונו לתקוף בסיס צבאי של נאט"ו.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-29 בפברואר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם – תושבי חוץ – מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים במחוז פשוואר. כמו כן נסמר על הריגתם של אישה וילד מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-29 בפברואר 2012 על הריגתם של 8 בני-אדם מפיצוץ של מטען חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפעולים באזור העיר בגדאד. ממשלת עיראק מסרה כי בשנים 2004-2011 נהרגו בעיראק 69,263 בני-אדם במעשי אלימות וטרור. השנה הקטלנית ביותר הייתה שנת 2006 שבמהלכה נהרגו 21,539 בני-אדם.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-29 בפברואר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם (כנראה חיילים) בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו נגד בסיס צבאי הנמצא בדרום סומליה. כמו כן נמסר על רציחתו של מנהל רדיו בכיר בעיר מוגדישו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב".
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-20 בפברואר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם (3 מהם שוטרים) בשתי תקריות טרור שהתבצעו בצפון ניגריה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם". הארגון אחראי להריגתם של מאות בני-אדם בשנה האחרונה – רובם היו נוצרים.
==

מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: