Thursday, March 15, 2012

70 הרוגים בסוריה; 15 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי; 10 הרוגים בתימן; 9 הרוגים באפגניסטן; 4 הרוגים בסומליה; 3 טילים נורו לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; היום עברה שנה מאז שהחלה מלחמת-האזרחים בסוריה: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-14 במרס 2012 על הריגתם של 70 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים ובתי תושבים – בעיקר באזור העיר דרעא ובמחוז אידליב. מקורות רשמיים בסוריה מסרו שכוחות הצבא הצליחו להשתלט מחדש על אזורים נרחבים במחוז אידליב שהיו בידי אנשי "הצבא הסורי החופשי". מקורות נוספים ותושבים בעיר חומס ובאל-חמה מסרו על קרבות קטלניים בין אנשי כוחות-הביטחון וכנופיות "השביחה" לאנשי האופוזיציה הלוחמת. סוריה הודיעה שהצעותיו של קופי ענאן בנוגע לסיום המשבר בסוריה, חיוביות. איטליה סגרה את השגרירות שלה בדמשק. מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו על שני עיתונאים טורקיים שלא ידוע מה עלה בגורלם בעקבות כניסתם לסוריה. סעודיה סגרה את שגרירות שלה בדמשק.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-14 במרס 2012 על הריגתם של 9 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים באזור העיר קדנהאר.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-14 במרס 2012 על הריגתם של 15 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בשני חיסולים-ממוקדים אמריקאים שנערכו בפקיסטן.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים ותקשורתיים בתימן מסרו ב-14 במרס 2012 על הריגתם של 10 בני-אדם בקרבות שפרצו ביין כוחות-הביטחון לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-14 במרס 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל המתחם ממשלתי בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בעיר מוגדישו.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-14 במרס 2012 על ירי של 3 טילים לעבר ישראל שנורו בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. לא נגרם נזק. בתגובה לירי צה"ל תקף מטרות טרור בעזה.
==

מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: