Friday, March 23, 2012

110 הרוגים בסוריה; 9 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בניגריה; 7 הרוגים בטורקיה; 5 הרוגים באפגניסטן; 4 הרוגים בעיראק; 4 הרוגים בסומליה; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; קצין מודיעין וחייל נהרגו בתימן; טרוריסט מוסלמי מארגון אל-קאעידה נהרג בטולוז שבצרפת; הפיכה צבאית במאלי;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות תקשורתיים בלבנון ומקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-22 במרס 2012 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של התקפות צבאיות של הצבא הסורי על העיר חומס, על דרעא ועל דיר אל-זור. תושבים בעיר אל-חמה מסרו על כניסה מסיבית של כוחות הצבא הסורי לתוך העיר לאחר הפגזה קשה שנמשכה לאורך כל היממה האחרונה. מקור נוסף מסר על הריגתם של לפחות 14 בני-אדם בהפגזות על העיר אל-חמה. כמו כן נמסר על הריגתם של 13 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר אוטובוס אזרחי שנע במחוז אידליב. מקורות לבנון מסרו על הפצצה סורית על כפר לבנוני במהלך הלילה הקודם – לא נמסר על הרוגים או נפגעים בתקרית. האיחוד האירופאי ידון על מניעת כניסתה לאירופה של אסמה אל-אסד, אשתו של הנשיא בשאר אל-אסד.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-22 במרס 2012 על הריגתם של 3 אזרחים אפגנים ועל פציעתם של 15 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במזרח המדינה. מקור נוסף מסר כי ההרוגים נפגעו מירי של פצצות מרגמה. עוד נמסר על 2 ילדים נוספים נהרגו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בדרום המדינה.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-22 במרס 2012 על הריגתו של חייל נאט"ו מהכוח הבריטי מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים במחוז הלמנד. מאז תחילת חודש מרס 2012 נהרגו באפגניסטן 26 חיילי נאט"ו. מאז תחילת שנת 2012 נהרגו באפגניסטן 64 חיילי נאט"ו.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-22 במרס 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם בני העדה השיעית מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור העיר בגדאד.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-22 במרס 2012 על הריגתו של קצין מודיעין תימני בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה. עוד נמסר כי הקצין חוסל לאחר שנחטף בידי פעילי טרור מוסלמים. שעות אחדות לאחר מכן נהרג חייל בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה על מחסום צבאי בדרום המדינה.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-22 במרס 2012 על הריגתם של 4 אזרחים מירי של פצצות מרגמה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר מוגדישו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-22 במרס 2012 על הריגתם של 9 פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה באזור העיר קאנו.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-22 במרס 2012 על הריגתם של 7 חברי המחתרת הכורדית – ה-PKK – במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה במזרח המדינה. מידע נוסף: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-21 במרס 2012 על הריגתם של 5 שוטרים טורקים מירי של חברי המחתרת הכורדית הפועלת במזרח המדינה.
--
צרפת – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בצרפת מסרו ב-22 במרס 2012 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי מארגון אל-קאעידה שביצע סדרת פיגועים בצרפת שגרמה להריגתם של 4 יהודים ו-3 חיילים צרפתים.
--
מאלי – הפיכה צבאית: גורמים תקשורתיים במאלי מסרו ב-22 במרס 2012 על השתלטותם של כוחות הצבא על ארמון הנשיאות ועל אמצעי התקשורת במדינה במהלך היממה האחרונה. נמסר על חייל אחד הרוג ועל כ-40 נוספים שנפצעו. דוברים צבאיים מסרו על ביטול החוקה של מאלי. גורמים צבאיים במאלי מסרו כי השלטון הקודם נכשל בהתמודדות עם המרידות של שבטי "הטוארג" וארגונים אסלאמיים רדיקליים המקושרים לארגון אל-קאעידה שגרמו להריגתם של מאות בני-אדם בחודשים האחרונים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע



No comments: