Tuesday, March 13, 2012

200 הרוגים בסוריה ביומיים; 9 הרוגים בעיראק; 6 פעילי טרור נהרגו באפגניסטן; 4 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים בסומליה; 3 פעילי טרור נהרגו בתימן; 3 הרוגים בניגריה; 2 הרוגים בקווקז; 5 טרוריסטים מוסלמים ו-2 אזרחים נהרגו בעזה; 42 טילים נורו לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות בתקשורת הערבית מסרו ב-12 במרס 2012 על רציחתם של 50 נשים וילדים בעיר חומס בידי כנופיות "השביחה" הפועלות למען המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. עוד נמסר כי חלק מהנשים נאנסו לפני ההוצאה להורג ואחדות מהן נשרפו כד להעלים את הראיות. דוברים נוספים ציינו כי במהלך היומיים האחרונים נהרגו לפחות 200 בני-אדם בקרבות ובעימותים רבים בין חיילים סורים לבין אזרחים ואנשי "הצבא הסורי החופשי". קרבות קשים נערכו גם במחוז אידליב ובאזור העיר דרעא. בעיר דרעא הופעלה מכונית-תופת שגרמה להריגתם של 3 בני-אדם. האופוזיציה הסורית מיואשת מהתנהגותו של העולם לנוכח מעשי הזוועה של המשטר כלפי אזרחי סוריה מאז ה-15 במרס 2011.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-12 במרס 2012 על הריגתם של 6 פעיל טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה נגד ארגון הטליבאן בארבעה מחוזות שונים באפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-12 במרס 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם בקרבות שפרצו בין שתי מיליציות אתניות הפועלות באזור העיר קראצ'י. ארגון הטליבאן מעודד את המעשים האלה כדי לערער את השליטה הביטחונית של פקיסטן בעיר קראצ'י.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-12 במרס 2012 על הריגתם של 9 בני-אדם במהלך שוד של חנות תכשיטים שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים למטרות מימון פעילותם.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-12 במרס 2012 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה במהלך פעילות צבאית אווירית נגד פעילי הארגון הפועלים בדרום המדינה.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-12 במרס 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של שני מטעני-חבלה שהופעלו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר מוגדישו.
--
ניגריה – טרור: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-12 במרס 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-12 במרס 2012 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים בהיתקלות עם כוחות הביטחון שפעלו בצפון הקווקז.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-12 במרס 2012 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים ו-2 אזרחים ברצועת-עזה במהלך התקפה אווירית של צה"ל בתגובה לירי של עשרות טילים לעבר ישראל במהלך היממה האחרונה. במהלך היממה האחרונה נורו לעבר ישראל 42 טילים מרצועת-עזה. טילים אחדים נחתו במרכזי הערים וגרמו נזק לרכוש פרטי וציבורי.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: