Tuesday, March 6, 2012

45 הרוגים נוספים בתימן; 27 הרוגים בעיראק; 20 הרוגים בסוריה; 4 פעילי טרור נהרגו בפקיסטן; 3 הרוגים בקווקז; 3 פעילי טרור נהרגו בניגריה; 3 הרוגים באפגניסטן; 2 חיילים נהרגו בסומליה; הרוג בתאילנד; מכונית-תופת הופעלה באנקרה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות ערביים מסרו ב-5 במרס 2012 על הריגתם של 20 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר אזרחים ובתי תושבים בחומס, אל-חאמה, דיר אל-זור, אירביד ודרעא. בצפון סוריה וליד הגבול הלבנוני נערכו גם במהלך היום מצבעים צבאיים של הצבא הסורי נגד אנשי "הצבא הסורי החופשי". מקורת נוספים מסרו על הריגתו של ילד מפיצוץ של מטען-חבלה או מפגז שנורה בידי חייליו של אסד. מקורות בירדן, בטורקיה ובלבנון מסרו על פליטים נוספים הנמלטים מסוריה. מקורות בלבנון מסרו ב-5 במרס 2012 על 13 חיילים צרפתים הנמצאים בידי כוחות הביטחון של סוריה. לא ברור מה עשו חיילים צרפתים על אדמת סוריה. תושבים בחומס מסרו כי זו נהפכה "לעיר רפאים" בעקבות הפעילות האלימה של הצבא נגד תושבי באב אל-עמר. תושבים בדיר אל-זור מדווחים כל ריכוז של כוחות צבא וטנקים לקראת כניסתם לעיר. דיווח דומה התקבל במהלך הלילה גם מאזור העיר דמשק. הצלב המסר ב-5 במרס 2012 שאנשיו הגישו סיוע ראשוני לתושבים המתגוררים בשתי שכונות בעיר חומס. דוברים מדיניים ברוסיה מסרו כי הם אינם יכולים להתעלם יותר ממה שמתרחש בסוריה לאור פעילותו האכזרית של בשאר אל-אסד בחומס ובערים נוספות. מקורות בליגה-הערבית מסרו כי מזכ"ל האו"ם לשעבר קופי ענאן, יגיע לסוריה כשליח מיוחד של האו"ם והליגה הערבית.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-5 במרס 2012 על הריגתו של אחד מאנשי כוחות הביטחון האפגנים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. כמו כן נמסר על פיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן ליד בסיס נאט"ו הנמצא מצפון לעיר קאבול שגרם להריגתם של 2 בני-אדם.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-5 במרס 2012 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בהיתקלות עם חיילים פקיסטנים במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז חייבאר.
--
עיראק – טרור: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-5 במרס 2012 על הריגתם של 27 שוטרים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בהתקפה יזומה שנערכה על נקודת ביקורת משטרתית הנמצאת במערב עיראק.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-5 במרס 2012 על הריגתם של 45 חיילים וטרוריסטים נוספים במהלך התקפה יזומה של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה על בסיס צבאי הנמצא במחוז אביאן. עדה כה נהרגו לפחות 106 חיילים ופעילי טרור מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום תימן.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-5 במרס 2012 על הריגתם של 2 חיילים סומלים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בעיר מוגדישו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-5 במרס 2012 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בעת ניסיון לבצע פיגוע נגד בית-ספר נוצרי הנמצא בצפון המדינה.
--
טורקיה – כורדים; מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-5 במרס 2012 על פציעתו של אדם אחד מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה באנקרה בידי חברי המחתרת הכורדית ה-PKK.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-5 במרס 2012 על הריגתם של 3 שוטרים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז על רקע מערכת הבחירות לנשיאות ברוסיה.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בתאילנד מסרו ב-5 במרס 2012 על הריגתו של אדם אחד מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: