Friday, March 16, 2012

35 הרוגים בסוריה; 13 הרוגים באפגניסטן; 2 הרוגים נוספים בסומליה; הרוג בפיליפינים; חיילת נדקרה בירושלים; 7 טילים נורו לעבר ישראל; מסתנן נהרג בגבול המצרי;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות ערביים מסרו ב-15 במרס 2012 על הריגתם של 35 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים ובתי תושבים בעיקר באזור מחוז אידליב. הצבא הסורי הצליח להשתלט על נקודות אחדות במחוז אידליב שהיו בידי אנשי "הצבא הסורי החופשי". מקורות רשמיים בסוריה טענו ש"טרוריסטים חמושים" חטפו תושבים במחוז אידליב ורצחו אותם. במהלך היום היו עימותים אלימים ביותר באזור דמשק, דרעא, דיר אל-זור, חומס ואל-חמה. בדמשק נחטף קצין בכיר בידי אנשי האופוזיציה הלוחמת. מקורות בטורקיה מסרו ב-15 במרס 2012 על הגעתם לטורקיה של כ-2,000 פליטים סורים נוספים במהלך היממה האחרונה. כ-15,000 פליטים סורים נמצאים על אדמת טורקיה. המשטר הסורי ארגן הפגנת תמיכה באסד בהשתתפותם של עשרות-אלפי תומכים. מקורות בינלאומיים מסרו כי מאז שהחלה מלחמת-האזרחים בסוריה נהרגו יותר מ-9,000 בני-אדם – שליש מהם היו אזרחים. גורמים בטורקיה מסרו כי בחודש האחרון ערקו כ-20,000 חיילים סורים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-15 במרס 2012 על הריגתם של 13 בני-אדם – רובם נשים וילדים – מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז קנדהאר.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-15 במרס 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם בשתי תקריות טרור שהתרחשו בפקיסטן במהלך היממה האחרונה. במקרה אחד נהרג קצין משטרה בכיר בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-15 במרס 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם נוספים בפיגוע ההתאבדות שהיה יום קודם לכן מתחם ממשלתי בעיר מוגדישו. עד כה נהרגו בפיגוע ההתאבדות 6 בני-אדם.
--
פיליפינים – טרור: מקורות רשמיים בפיליפינים מסרו ב-15 במרס 2012 על רציחתו של חוטף הודי שהוחזק בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אבו סיאף" הפועל בדרום המדינה. הנרצח הוחזק בשבי במשך 9 חודשים.
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-15 במרס 2012 על דקירתה של חיילת בירושלים בידי טרוריסט מוסלמי ממזרח ירושלים. כמו כן נמסר על ירי של 7 טילים לעבר ישראל שנורו בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. עוד נמסר על הריגתו של מסתנן מירי של חיילי צה"ל שפעלו באזור הגבול המצרי במהלך חילופי אש עם חוליית טרור שניסתה לחדור לישראל.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: