Sunday, March 4, 2012

220 הרוגים בסוריה; 10 הרוגים באפגניסטן; 10 הרוגים נוספים בפקיסטן; 4 הרוגים בתימן; 3 הרוגים בעיראק; 2 הרוגים בסומליה; 2 הרוגים בפיליפינים; חייל נהרג בניגריה; טרוריסט מוסלמי נהרג באלג'יריה; טיל נורה לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות תקשורתיים ברחבי העולם הערבי מסרו ב-3 במרס 2012 על טבח קשה של אזרחים בכל רחבי סוריה שהתחולל לאורך כל היממה האחרונה במקומות רבים בסוריה. במהלך הלילה נמסר על 220 הרוגים לפחות ביום נוסף של הרג בסוריה. אנשי "הצבא הסורי החופשי" מסרו על הריגתם 135 חיילים סורים בהתקפה של האופוזיציה על מחנה צבאי ליד דמשק. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו על הוצאתם להרוג של 50 חיילים שערקו לשורות האופוזיציה הלוחמת במחוז אידליב. בחומס נהרגו עשרות בני-אדם במסע שיטתי של רצח, אונס וביזה של כנופיות "השביחה" הפועלות למען המשטר העלווי של אסד. בדרעא נהרגו 7 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת. במחוז אידליב נהרגו אזרחים בהתקפה יזומה של הצבא הסורי על כפר השוכן ליד הגבול הטורקי. בעיירה הסורית תל-כלח ליד הגבול הלבנוני נהרגו 3 אזרחים מירי של חיילים סורים. תושבים בעיר חומס הצליחו להעביר ידיעות קשות על הנעשה בשכונת באב אל-עמר לאחר שזו נתפסה בידי כוחותיו של אסד. רוב הבניינים בשכונה נפגעו מירי מכוון של הצבא הסורי. בתים רבים קרסו לאחר שהועלו באש בידי חיילים ואנשי הכנופיות. דוברים בזירה הבינלאומית משווים בין הנעשה בסוריה למה שהתרחש באזור הבלקן בשנות ה-90 של המאה הקודמת. גופותיהם של שני העיתונאים שנהרגו בהפצצה של הצבא הסורי בעיר חומס, הועברו לידי הצלב האדום. ארגונים בסוריה מסרו כי בשלושת השבועות האחרונים נהרגו חומס לפחות 700 בני-אדם.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-3 במרס 2012 על הריגתם של 10 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז נאנגרהאר. במהלך היממה האחרונה הותקפו שיירות של כוחות נאט"ו שגרמו לפציעתם של חיילים ואזרחים רבים, אך לא נמסר על הרוגים.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן; מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-3 במרס 2012 על הריגתם של 10 בני-אדם נוספים בהתקפה המשולבת של פעילי טרור מארגון הטליבאן שנערכה ביומיים האחרונים בצפון-מערב המדינה ליד הגבול עם אפגניסטן. ביומיים האחרונים נהרגו לפחות 85 בני-אדם בהתקפות הללו. בין ההרוגים היו עשרות חיילים פקיסטנים. דוברים באו"ם בהביעו את דאגתם לנוכח הפגיעה המכוונת במיעוטים בפקיסטן – בעיקר בבני-העדה השיעית הסובלת מסדרה ארוכה של פיגועי טרור שגרמו להריגתם של עשרות בני-אדם בחודש פברואר 2012.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-3 בפברואר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיירה באלאד. כמו כן נמסר על הריגתו של חייל עיראקי מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר בגדאד.
--
סומליה – טרור: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-3 בפברואר 2012 על הריגתם של 2 חיילים מג'יבוטי הפועלים באזור מוגדישו מפיצוץ רימון הושלך בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב". כמו כן נמסר על פיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בעיר מוגדישו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב", אולם לא היו נפגעים – פצועים או הרוגים – בפיגוע.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-3 בפברואר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי –פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-3 בפברואר 2012 על הריגתו של חייל ניגרי בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-3 במרס 2012 על הריגתו של פעיל טרור מוסלמי מארגון אל-קאעידה במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה באזור ההררי של קאדיריה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-3 במרס 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם ועל פציעתם של 15 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום הפיליפינים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: