Wednesday, March 21, 2012

46 הרוגים בעיראק; 20 הרוגים בסוריה; 17 הרוגים בפקיסטן; 6 הרוגים בסומליה; 3 חיילים ו-5 פעילי טרור נהרגו בתימן; חשש בניגריה מהתחזקותו של ארגון אל-קאעידה במדינה; אלפי אנשים עדיין נעדרים בלוב;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-20 במרס 2012 על הריגתם של 20 בני-אדם מירי ומהפגזות של חיילים סורים לעבר מפגינים ובתי תושבים במקומות רבים ברחבי סוריה. מקורות בחומס מסרו על הריגתו של מתאם פעולות האופוזיציה בעיר חומס בשם עבדול רחמן עורפלי בהפגזה של הצבא הסורי. במהלך היום נהרגו לפחות 14 בני-אדם בעיר חומס מהפגזות של הצבא הסורי. בדיר אל-זור היו קרבות קשים בין אנשי "הצבא הסורי החופשי" לבין חיילים סורים הנאמנים למשטר. בדרעא ובמחוז אידליב היו עימותים קטלניים לאורך כל היממה האחרונה. הארגון לזכויות אדם – HRW – שלחה אזהרה לארגון האופוזיציה הסורית בנוגע לעינויים ולרציחתם של אנשי ביטחון סורים בידי אנשי האופוזיציה. הצבא הסורי הצליח להשתלט על העיר דיר אל-זור. כמו כן נמסר כי במהלך הלילה על ירי של טנקים לעבר שכונות אחדות בדמשק.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-20 במרס 2012 על הריגתם של 13 בני-אדם בעימותים אלימים בין מיליציות חמושות הפועלות בצפון מערב המדינה. בעימותים הללו היו מעורבים פעילים המזוהים עם ארגון הטליבאן. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 בני-אדם מירי של מיליציות חמושות הפועלות באזור העיר קראצ'י – בין ההרוגים היה איש משטרה.
--
עיראק – טרור: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-20 במרס 2012 על הריגתם של 46 בני-אדם ועל פציעתם של 200 נוספים בסדרה רחבת-היקף של פיגועי טרור שהתבצעה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה. מרבית ההרוגים היו שיעים שנטבחו בידי פעילי טרור מוסלמים סונים. ההתקפה התבצעה במקביל ב-8 ערים.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-20 במרס 2012 על הריגתם של 3 חיילים תימנים בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה. שלושת החיילים היו בשנתם כשהם נרצחו בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור. שעות אחדות לאחר האירוע נהרגו 5 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה במהלך פעולה צבאית יזומה שנערכה במחוז אביאן.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-20 במרס 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם מירי של פצצות מרגמה שנורו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר מוגדישו.
--
ניגריה – טרור – אל-קאעידה: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-20 במרס 2012 על חששם הגובר שארגון אל-קאעידה הפך את המדינה הניגרית למגרש-המשחקים הראשי של הארגון באפריקה. שיתוף הפעולה האופרטיבי והאידיאולוגי בין ארגון "בוקו חראם" לארגון אל-קאעידה מעלה את החשש שניגריה נסחפת לעבר אנדרלמוסיה ביטחונית בדומה למה שמתרחש בסומליה, בתימן ובאפגניסטן. מידי יום ביומו מותקפים נוצרים ומתחמים דתיים של בני העדה הנוצרית בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" המבקשים להפוך את ניגריה למדינה מוסלמית בלבד המבוססת על חוקי השריעה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות רשמיים בלוב מסרו ב-20 במרס 2012 על אלפי אנשים שעדיין נעדרים בעקבות מלחמת-האזרחים שהחלה בתחילת 2011 שהביא לסילוקו ולהריגתו של מועמר קדאפי.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: