Monday, March 5, 2012

61 הרוגים בתימן; 59 הרוגים בסוריה; 30 הרוגים בדרום-סודאן; 9 הרוגים בסומליה; 6 הרוגים באפגניסטן; 5 הרוגים באלג'יריה; 3 הרוגים בפקיסטן; 2 הרוגים בעיראק; שוטר נהרג בקניה; ארגון הטרור "בוקו חראם" קרא למלחמת ג'יהאד נגד נוצרים המתגוררים בניגריה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-4 במרס 2012 על הריגתם של 59 בני-אדם (כולל 7 ילדים) במהלך יום נוסף של אלימות צבאית כלפי אזרחים והפגזות על בתי תושבים במקומות רבים ברחבי סוריה. מקורות נוספים באופוזיציה הסורית מסרו על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של חיילים סורים בדיר אל-זור הנמצאת במזרח סוריה. כמו כן נמסר שהצבא הסורי מתכנן לתקוף שכונות אחדות בדיר אל-זור בדומה למה שהתרחש בעיר חומס. גובר זרם הפליטים הסורים לטורקיה וללבנון. גורמים תקשורתיים בטורקיה דיווחו כי מסוקים סורים עוקבים אחרי הפליטים המנסים לחצות את הגבול לטורקיה. אנשי הצלב האדום מסרו פעמים אחדות במהלך היום כי הם עדיין מחכים לקבל אישור להיכנס לשכונת באב אל-עמר כדי לסייע לתושבים הנצורים במקום. תושבים בחומס מסרו על הפצצות של חיל-האוויר הסורי על נקודות צפוניות לעיר חומס באזור העיר רסתאן – שם נמסר על לפחות 15 הרוגים. קרבות ליד הגבול הירדני בין כוחות האופוזיציה לחיילי הצבא הנאמנים למשטר.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-4 במרס 2012 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה במזרח המדינה.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-4 במרס 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם בשלוש תקריות טרור שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-4 במרס 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור בגדאד. (האירוע הזה דומה לאירוע שהתרחש יום קודם לכן, ולכן סביר להניח שמדובר על אותו אירוע)
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-4 במרס 2012 על הריגתם של 36 חיילים ו-25 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בהתקפה של פעילי הארגון על בסיס צבאי הנמצא במחוז אביאן.
--
סומליה – פונטלנד – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-4 במרס 2012 על הריגתם של 9 בני-אדם בקרבות שפרצו במחוז האוטונומי פונטלנד עם פעילי טרור מקומיים.
--
קניה – טרור – סומליה: מקורות צבאיים בקניה מסרו ב-4 במרס 2012 על הריגתו של שוטר קנייתי מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בדרום סומליה ליד הגבול עם קניה.
--
דרום-סודאן – טרור אתני: מקורות צבאיים בדרום-סודאן מסרו ב-4 במרס 2012 על הריגתם של 30 בני-אדם בקרבות שפרצו בין שתי מיליציות מקומיות הפועלות בדרום-סודאן. ממשלת חרטום האסלאמית של עומר אל-באשיר מסייעת לגורמים מקומיים לערער את היציבות בדרום-סודאן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-4 במרס 2012 על הקריאתו של ארגון הטרור המוסלמי "בוקו חראם" לפתוח במלחמת ג'יהאד נגד הנוצרים המתגוררים ברחבי ניגריה.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות תקשורתיים באלג'יריה מסרו ב-4 במרס 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם ועל פציעתם של 20 נוספים מפיצוץ של מכונית תופת שהופעלה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה. מקורו נוסף טען כי היעד להתקפה היה בסיס משטרתי באזור הסהרה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: