Wednesday, March 7, 2012

85 הרוגים נוספים בתימן; 39 הרוגים בסוריה; 16 הרוגים בניגריה; 7 פעילי טרור נהרגו בפקיסטן; 5 הרוגים בקווקז; קצין מודיעין חוסל באפגניסטן; הרוג בתאילנד; חייל מבורונדי נהרג בסומליה; דיפלומט סעודי נרצח בבנגלדש;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-6 במרס 2012 על הריגתם של 39 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים ובתי תושבים ברחבי סוריה. כמו כן נמסר על הריגתם של 5 חיילים סורים בקרבות שפרצו עם אנשי "הצבא הסורי החופשי" הפועל באזור דרעא. מקורות נוספים בלבנון מסרו על עימותים רחבי היקף בין כוחות הצבא לאנשי "הצבא הסורי החופשי" הפועל במוקמות רבים במחוז אידליב. גם באזורים הסמוכים לגבול הטורקי הירדני נרשמו עימותים רבים במהלך היממה האחרונה, אולם לא נמסר מספרם המדויק של הנפגעים. ספרד הודיעה שהיא מתכוננת לסגור את השגרירות בדמשק. בימים האחרונים נמלטו כ-2,000 סורים ללבנון. פליטים סורים שהגיעו ללבנון מסרו כי חיילים סורים ירו לעבר הפליטים והרגו כ-60 בני-אדם ואנסו לפחות 9 נשים. בפגישה שנערכה בין הנשיא אסד לנציגי ארגון הידידות הסורית-אוקראינית, אמר אסד שסוריה יכולה להתמודד עם "הטרור ועם הרפורמות החדשות כדי לבנות את סוריה המתחדשת". הצעה נוספת בעניין הסורי נדחתה במועצת-הביטחון של האו"ם. הטלוויזיה הסורית מסרה כי כוחות הבצא מצעו בשכונת באר אל-עמר בעיר חומס "מעבדה ליצור נשק" וכן מזל"ט "שנמצא גם בשימוש של ישראל".
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-6 במרס 2012 על הריגתו של קצין מודיעין אפגני מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במזרח אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-6 במרס 2012 על הריגתם של 7 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך בהיתקלות עם פעילי טרור מוסלמים שפעלו ליד הגבול האפגני.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-6 במרס 2012 על הריגתם של 85 חיילים נוספים בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה. ההתקפה התבצעה על בסיס צבאי שבמהלכה נהרגו לפחות 185 בני-אדם. מקור נוסף מסר על 55 חיילים שנלקחו בשבי בידי פעילי טרור מארגון הטליבאן במהלך הפעולה.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-6 במרס 2012 על הריגתו של חייל מבורונדי מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועל באזור מוגדישו.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-6 במרס 2012 על הריגתם של 16 בני-אדם בעימותים אלימים שפרצו בין שתי מליציות שבטיות דתיות-מוסלמיות הפועלות בצפון ניגריה.
--
תאילנד – מלזיה: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-6 במרס על הריגתו של חייל מפיצוץ של מטען חבלה שהופעל באזור הגבול בין תאילנד למלזיה. דובר צבאי בתאילנד מסר שהמטען הופעל בשלט-רחוק.
--
סעודיה – טרור – בנגלדש: מקורות תקשורתיים בבנגלדש מסרו ב-6 במרס 2012 על הריגתו של דיפלומט סעודי מירי של מתנקש בעיר הבירה דאקה. גורמים משטרתיים מסרו כי הם עדיין לא עלו על המניע האמיתי של האירוע. גורם נוסף מסר כי כנראה הרצח התבצע על רקע פלילי.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-6 במרס 2012 על הריגתם של 4 שוטרים ומחבלת מתאבדת בפיגוע שהתבצע באזור הקווקז שכונן בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים במקום.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: