Monday, March 19, 2012

50 הרוגים בפקיסטן; 40 הרוגים באפגניסטן; 20 הרוגים בסוריה; 17 הרוגים בתימן; 10 הרוגים בסומליה; 3 הרוגים בקווקז; מורה אמריקאי נרצח בתימן בידי פעילי טרור מוסלמים;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-18 במרס 2012 על הריגתם של 20 בני-אדם בהפגזות ומירי של חיילים סורים לעבר בתי תושבים באזורים אחדים ברחבי סוריה. מקור נוסף מסר על 2 הרוגים מפיצוץ של מטען-חבלה במחנה-פליטים פלסטיני – לאחר מכן נמסר שההרוגים היו פעילי טרור שנהרגו מהפעלת מכונית-תופת טרם זמנה. מקורות רשמיים בסוריה מסרו על פיצוץ של מכונית-תופת בעיר חאלב ליד מטה המודיעין הפוליטי ונמסר על 3 הרוגים –25 פצועים בפיגוע. הצבא הסורי הפציץ שכונות אחדות בעיר חומס. באזור העיר דרעא היו עימותים קטלניים בין כוחות-הצבא לבין אנשי "הצבא הסורי החופשי". מקורות באופוזיציה הסורית מסרו על עריקתם של 50 חיילים בדיר אל-זור. לאורך כל הלילה היו חילופי-אש כבדים בדמשק בין חיילים סורים לאנשי האופוזיציה הלוחמת.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-18 במרס 2012 על הריגתם של 40 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה במקומות רבים בו-זמנית.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-18 במרס 2012 על הריגתם של כ-50 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז אורקזאי. מקורות צבאיים נוספים מסרו כי הפעולה כללה התקפה אווירית מסיבית על יעדי טרור של ארגון הטליבאן הנמצאים במחוז אורקזאי.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-18 במרס 2012 על הריגתם של 16 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בידי הצבא התימני שפעל בדרום המדינה. כמו כן נמסר על הריגתו של מורה אמריקאי מירי של פעילי טרור מוסלמים הקשורים לארגון אל-קאעידה.
--
קניה – טרור – סומליה: מקורות צבאיים בקניה ובסומליה מסרו ב-18 במרס 2012 על הריגתם של לפחות 10 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בהפצצה אווירית של הצבא הקנייתי שנערכה בדרום סומליה נגד יעדי בסיסי טרור של הארגון המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-18 במרס 2012 על הריגתם של שוטר ו-2 פעילי טרור מוסלמים בהיתקלות עם כוחות-הביטחון בצפון הקווקז.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: