Thursday, March 8, 2012

40 הרוגים בסוריה; 18 הרוגים בפקיסטן; 17 הרוגים בעיראק; 15 הרוגים בתימן; 7 הרוגים בסומליה; 6 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 6 הרוגים בניגריה; 4 הרוגים באפגניסטן; הרוג בפיליפינים;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-7 במרס 2012 על הריגתם של 40 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר אזרחים ובתי תושבים בכל רחבי סוריה. בעיר אל-חמה נרשמו עימותים רבים במהלך היממה האחרונה שבמהלכם נהרגו לפחות 20 בני-אדם נוספים – רובם מאנשי "הצבא הסורי החופשי". מקורות בעדה הנוצרית ממשיכים להביע דאגה רבה לחייהם של הנוצרים המתגוררים בסוריה בעידן שלאחר בשאר אל-אסד. דוברים בעדה הנוצרית מסרו במהלך השנה האחרונה כי בני העדה הנוצרית סובלים מהתנכלויות יומיומיות הכללות רצח, אונס, שוד וביזה בידי גורמים המקורבים לגורמים סונים רדיקליים. מקורות באו"ם מסרו שרוב תושבי שכונת באב אל-עמר בחומס נטשו את בתיהם. סגן-שר הנפט הסורי, עבדו חוסאם אל-דין, התפטר מתפקדיו והצטרף לכוחות האופוזיציה הפועלת נגד אסד - כך מסר מפי גורמי אופוזיציה בסוריה. אם ההודעה הזו נכונה, זו העריקה של האישיות הבכירה ביותר עד כה מאז שהחלו המהומות בסוריה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-7 במרס 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז קנדהאר. מקור נוסף באפגניסטן מסר כי הפיגוע התבצע באמצעות אופנוע ממולכד.
--
אפגניסטן – נאט"ו - טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-7 במרס 2012 על הריגתם של 6 חיילי נאט"ו מהכוח הבריטי במהלך פעילות מבצעית נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. שעות אחדות לאחר ההודעה נסמר מפי מקור צבאי שהשישה נהרגו מפיצוץ של מטען-חבלה רב-עוצמה שהוטמן בידי פעלי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בדרום אפגניסטן. מאז תחילת חודש מרס 2012 נהרגו באפגניסטן 9 חיילי נאט"ו. מאז תחילת השנת 2012 נהרגו באפגניסטן 67 חיילי נאט"ו.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-7 במרס 2012 על הריגתם של 18 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה נגד פעילי הארגון הפועלים במחוז אורקזאי.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-7 במרס 2012 על הריגתם של 17 בני-אדם בסדרה של פיצוצים ומעשי טרור שהתבצעו ברחבי עיראק במהלך היממה אחרונה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה. רק לפני יומיים נהרגו 27 שוטרים עיראקים בסרה של פיצוצים שהתרחשו בעיר בגדאד.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-7 במרס 2012 על הריגתם של 15 חיילים נוספים בהתקפה רחבת-היקף של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בהתקפה יזומה של בסיס צבאי הנמצא בדרום המדינה. עד כה נהרגו לפחות 200 חיילים ופעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-7 במרס 2012 על הריגתם של 7 בני-אדם מירי של פצצות מרגמה שנורו לעבר תושבים במערב מוגדישו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-7 במרס 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" על יעדים נוצריים הנמצאים בצפון המדינה. כמו כן נמסר על קרבות בדלתה הניגרית בין חיילים למורדים מקומיים נמסר על לפחות 10 הרוגים.
--
פיליפינים – טרור: מקורות תקשורתיים בפיליפינים מסרו ב-7 במרס 2012 על הריגתו של אדם אחד מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מקור נוסף מסר שהאיש היה סוחר גומי שפעל בדרום המדינה.
==

מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: