Saturday, March 17, 2012

60 הרוגים נוספים בסוריה; 14 הרוגים באפגניסטן; 3 הרוגים בקווקז; 2 הרוגים בניגריה; הרוג בפקיסטן; טיל נורה לעבר ישראל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בעזה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-16 במרס 2012 על 50 הרוגים נוספים ביום הקודם, וכן על 10 הרוגים במהלך היממה האחרונה. מרבית ההרוגים היו באזור אידליב ובאזור דרעא. אירועים קטלניים היו גם באזור דמשק. טורקיה קראה לאזרחיה לצאת מיד מסוריה. ארה"ב ביקשה מעיראק להפסיק את הטיסות לסוריה העוברות בתחומה האווירי בטענה שהמטוסים נושאים נשק. באופוזיציה הסורית מתגברים הקולות המצדדים בהתערבות צבאית זרה במטרה להפיל את המשטר עלווי של אסד. גורמים באופוזיציה הלוחמת בסוריה מסרו על מחסור רציני בנשק, בתחמושת ובמימון הפעילות השוטפת של הכוחות הפועלים נגד אסד. טורקיה שוקלת להקים "מסדרון הומניטארי" באזור הגבול המשותף עם סוריה. תושבים במחוז דרעא מסרו על פעילות צבאית פעילה מאוד במקומות אחדים במחוז. כנופיות "השביחה" של המשטר העלווי ממשיכות להתעמר באוכלוסייה המקומית באזור העיר חומס באמצעות רצח, אונס וביזה. מאז שהחלה מלחמת-האזרחים בסוריה נאנסו אלפי נשים בידי חברי הכנופיות "השביחה" המורכבות מבני העדה העלווית.
--
אפגניסטן – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-16 במרס 2012 על הריגתם של 14 בני-אדם בהתרסקות מסוק צבאי טורקי שפעל במסגרת כוחות נאט"ו הפועלים באפגניסטן. 12 מההרוגים היו חיילים טורקים והשאר אזרחים אפגנים.
--
ניגריה – טרור: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-16 במרס 2012 על הריגתם של 2 הרוגים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועל בצפון המדינה.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-16 במרס 2012 על הריגתו של בנו של מנהיג מקומי בעיר קראצ'י בעקבות מאבקים בין מיליציות פוליטיות-אתניות הפועלות בעיר קראצ'י בעידודו של ארגון הטליבאן. כמו כן נמסר מפי דוברי אל-קאעידה הפועלים בפקיסטן שיש לפתוח בהתקוממות כללית במדינה בדומה למה שמתרחש בעולם-הערבי בשנה האחרונה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-16 במרס 2012 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים בהיתקלות עם כוחות-הביטחון הפועלים בצפון הקווקז. מקור צבאי מסר כי החוליה הייתה בדרכה לבצע פיגוע.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-16 במרס 2012 על ירי של טיל לעבר ישראל שנורה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. לא נגרם נזק.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: