Friday, March 9, 2012

60 הרוגים בסוריה; 9 הרוגים באפגניסטן; 8 הרוגים בדרום-סודאן; 7 פעילי טרור וחייל נהרגו בתימן; 5 חיילים נהרגו בתאילנד; פעילי טרור מוסלמים הרגו פרופסור ו-2 מהנדסים זרים בניגריה; 2 פעילי טרור מוסלמים נתפסו בפיליפינים; מוסלמי נהרג בחברון בעקבות דקירת חייל צה"ל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות שונים בסוריה ומחוצה לה מסרו ב-8 במרס 2012 על הריגתם של 60 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים ובתי תושבים במקומות רבים ברחבי סוריה. גורמים נוספים באופוזיציה הסורית מסרו על עימותים רבים בעיקר מחוז אידליב שם ריכז הצבא הסורי כוחות רבים כדי להתמודד עם אנשי "הצבא הסורי החופשי" השולט על מרבית המחוז. מקורות צבאיים רשמיים בסוריה מסרו ב-8 במרס 2012 על חטיפתו של קצין בכיר בדרגת תת-אלוף בעיר רסתאן בידי אנשי "הצבא הסורי החופשי" הפועל באזור. סוריה "חגגה" 49 שנים למהפכת הבעת' שהתבצעה ב-8 במרס 1963. במהלך היום נרשמו עימותים קשים גם בעיר חאלב ונמסר על ירי של חיילים סורים לעבר משתתפים בלוויות באזור העיר דמשק. בעיר עזאז במחוז חאלב נמסר פיצוץ של 2 מטעני-חבלה במתחם בניינים של שירות-הביטחון הסורי. מקורות בטורקיה מסרו על זרם של פליטים סורים הנמלטים לטורקיה בשל הקרבות המתנהלים בין כוחות-הביטחון לבין האופוזיציה הלוחמת. טורקיה מאיימת על סוריה בהתקפה צבאית עם האירועים האלימים יגלשו לשטחה ואם סוריה תפעיל את המחתרת הכורדית נגד יעדים טורקים. במהלך היממה האחרונה נמסר על 4 קצינים בכירים שערקו לשורות האופוזיציה הלוחמת נגד בשאר אל-אסד. האופוזיציה הסורית דחתה את הצעתו של קופי ענאן, מזכ"ל האו"ם לשעבר, לנהל דיאלוג עם המשטר הסורי של בשאר אל-אסד. ענאן יגיע ב-9 במרס 2012 לסוריה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-8 במרס 2012 על הריגתם של 9 שוטרים אפגנים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן שהצליחו לחדור לשורות כוחות הביטחון של אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-8 במרס 2012 על הריגתם של 4 בני משפחה אחת מפיצוץ של מטען חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור פשוואר.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-8 במרס 2012 על הריגתם של 7 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה. במהלך השבוע האחרון נרשמו עימותים רבים בין כוחות הצבא לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה השולטים על חלקים רחבים מאוד באזור דרום תימן. כמו כן נמסר על הריגתו של חייל מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור מחוז שאבווה.
--
דרום-סודאן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-8 במרס 2012 על הריגתם של 8 בני-אדם בעימותים אלימים שפרצו בין שתי מליציות אתניות מקומיות הפועלות בדרום-סודאן.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-8 במרס 2012 על הריגתו של פרופסור זר שלימד בניגריה מירי של מתנקשים מוסלמים הפועלים בהשראת ארגון הטרור המוסלמי "בוקו חראם". כמו כן נמסר על הריגתם של 2 מהנדסים זרים בידי חוטפיהם במהלך מבצע חילוץ כושל.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-8 במרס 2012 על הריגתם של 5 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום-תאילנד.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-8 במרס 2012 על תפיסתם של 2 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אבו סיאף" הפועל בדרום המדינה. הארגון נמצא בקשרים הדוקים ומזוהה עם ארגון אל-קאעידה. הארגון מונה לפחות 1,000 פעילי טרור מוסלמים. מקור צבאי בפיליפינים מסר כי בעקבות המבצעים הצבאיים שהיו לאחרונה, מספר פעילי טרור הצטמצם לחצי.
--
ישראל – טרור – יו"ש: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-8 במרס 2012 על הריגתו מוסלמי מירי של חיילי צה"ל בעקבות פיגוע דקירה בידי טרוריסט מוסלמי. הטרוריסט נפצע מהירי אך תושב אחר שהיה לידו נהרג מירי של חיילי צה"ל שהגיבו לאירוע.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: