Monday, March 26, 2012

48 הרוגים בסוריה; 25 הרוגים בפקיסטן; 8 הרוגים באפגניסטן; 3 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 2 שוטרים נהרגו בעיראק; קצין נהרג בתימן; 25 חברי המחתרת הכורדית נהרגו בטורקיה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-25 במרס 2012 על הריגתם של 48 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר אזרחים ובתי תושבים במקומות רבים ברחבי סוריה. מקורות נוספים באופוזיציה הסורית מסרו ב-25 במרס 2012 על הריגתם של 66 בני-אדם ב-18 מוקדי עימות שונים ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. מקור נוסף מסר על רציחתו של מנהיג דרוזי מהעיר סוויידה בידי שירותי המודיעין של סוריה בשל הבעת תמיכה באופוזיציה הלוחמת נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. מקור טורקי מסר על התרסקותו של מסוק סורי בתחומי טורקיה. מקורות בלבנון ציינו כי עדיין נמשך טפטוף הפליטים הסורים הזורם לתחומה של לבנון. מקורות בעיראק מסרו על הקמתו של בסיס צבאי של המורדים הסורים באזור הגבול עם סוריה. טורקיה שוקלת להתערב צבאית בסוריה על רקע תמיכתו של המשטר הסורי במחתרת הכורדית הפועלת בטורקיה. במהלך היממה האחרונה נמסר על ירי כבד של הצבא הסורי על שכונות אחדות באזור העיר חומס – שם נמסר על לפחות 3 הרוגים בשעות הערב, ועל הריגתה של ילדה מירי כבד של חיילים סורים לעבר תושבים בעיר רסתאן. בעיר אל-חמה נהרג לפחות אדם אחד מירי של חיילים סורים. לאורך כל הלילה נמשכו ההפגזות של הצבא הסורי על בתי תושבים גם באזור העיר דרעא ודיר אל-זור. למרות ההודעות של הצבא הסורי על שליטה במחוז אידליב, מסתבר שהצבא הסורי שולט על חלקים קטנים במחוז ובקומות נוספים בהם פועלים אנשי האופוזיציה הלוחמת. מקורות בטורקיה מסרו על הרוג שלישי טורקי מירי של חיילים סורים בתקופה האחרונה – האחרון שבהם היה נהג טורקי שנפגע לפני ימים אחדים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-25 במרס 2012 על הריגתם של 8 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז קנדהאר.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-25 במרס 2012 על הריגתם של 3 חיילי נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בדרום אפגניסטן. מאז תחילת חודש מרס 2012 נהרגו באפגניסטן 30 חיילי נאט"ו. מאז תחילת שנת 2012 נהרגו באפגניסטן 88 חיילי נאט"ו. בשנת 2011 נהרגו באפגניסטן 566 חיילים, וזאת בהשוואה לשנת 2010 שבמהלכה נהרגו 711 חיילי נאט"ו.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-25 במרס 2012 על הריגתם של 5 חיילים ו-12 פעילי טרור מארגון הטליבאן בעקבות מבצע צבאי יזום שנערך בצפון-מערב המדינה. כמו כן נמסר על הריגתם של 8 בני-אדם במחוז בלוצ'יסטן בעימותים אלימים שפרצו בין שתי מיליציות חמושות הפועלות באזור. בתוך כך נמסר מפי דוברי הטליבאן שהם ירצחו חברי פרלמנט פקיסטנים אם הם יאשרו מעבר של כוחות נאט"ו לאפגניסטן דרך פקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-25 במרס 2012 על הריגתם של 2 שוטרים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים במזרח עיראק.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בתימן מסרו ב-25 במרס 2012 על הריגתו של קצין מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בדרום המדינה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-25 במרס 2012 על הריגתם של 25 חברי המחתרת הכורדית במהלך מבצע צבאי שנערך בימים האחרונים נגד ארגון ה-PKK הפועל במזרח טורקיה. בין ההרוגים היו 15 נשים. כמו כן נהרגו לפחות 8 חיילים טורקים מירי של חברי המחתרת הכורדית.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: