Friday, March 2, 2012

37 הרוגים בסוריה; 22 הרוגים בפקיסטן; 9 הרוגים בניגריה; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; מורה אמריקאי נהרג בעיראק; איש או"ם נהרג בדארפור; 15 שוטרים נפצעו באיסטנבול; 3 טילים נורו לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-1 במרס 2012 על הריגתם של 37 בני-אדם מירי ומהפגזות של הצבא הסורי על מפגינים ובתי תושבים במקומות רבים ברחבי סוריה – בעיקר באזור חומס ובאל-חמה. מקורות נוספים ציינו על עימותים רבים שהתרחשו במהלך היממה האחרונה באזור דרעא, דיר אל-זור, ובכל מחוז אידליב. מקורות רשמיים בבריטניה מסרו כי הם סגרו את שגרירותם בדמשק. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו כי הם הקימו פורום צבאי על-מנת לתאם אסטרטגיה צבאית נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. גורמים ממשלתיים בסוריה מסרו כי הם הצליחו להביס את המורדים בשכונת באב אל-עמר בעיר חומס. דוברי האופוזיציה הלוחמת בעיר חומס אישרו שהם נסוגו משכונת באב אל-עמר בשל הלחץ הכבד של הצבא לאחר 26 ימים של מצור כבד שגרם למאות רבות של הרוגים. בשעות הלילה היו עימותים אלימים בין חיילים סורים למפגינים באזור העיר דמשק. בשעות הערב של ה-1 במרס 2012 נמסר שמחוז קונייטרה ליד הגבול עם ישראל נהרגו 8 חיילים סורים ו-7 מאנשי ה"הצבא הסורי החופשי". אנשי אופוזיציה הפועלים בעיר חומס מסרו כי 2 העיתונאים הזרים שנהרג בהפצצה של הצבא הסורי נקברו בעיר. כל המאמצים לחלץ את גופותיהם ולהביאם לקבורה בארה"ב ובצרפת סוכלו בידי השלטונות הסורים. דובר רשמי בסוריה מסר שהצבא הצליח לאתר את מקום קבורתם ולהעביר את הגופות לנתיחה בדמשק. ארגון הצלב האדום יכנס במהלך היממה הקרובה לשכונת באב אל-עמר כדי לסייע לתושבים.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-1 במרס 2012 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-1 במרס 2012 על הריגתם של 22 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בעקבות שתי פעולות צבאיות יזומות שנערכו על-ידי הצבא הפקיסטני במחוז קוראם ובמחוז אורקזאי.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-1 במרס 2012 על הריגתו של מורה אמריקאי מירי בידי תלמיד בצפון עיראק.
--
סודאן – טרור: מקורות צבאיים בדארפור מסרו ב-1 במרס 2012 על הריגתו של חייל או"ם מירי של מורדים מקומיים הפועלים בחבל דארפור. 3 אנשי או"ם נוספים נפגעו בהתקפה של המורדים.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-1 במרס 2012 על הריגתם של 9 בני-אדם בהתקפות נקמה של נוצרים ומוסלמים בצפון ניגריה על רקע פיגוע טרור שהתבצע בכנסייה נוצרית. דוברים רשמיים בניגריה מסרו כי בעקבות הטרור בצפון המדינה נמלטו למדינות שכנות כ-10,000 בני-אדם.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-1 במרס 2012 על פציעתם של 15 שוטרים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי חברי המחתרת הכורדית הפועלת באיסטנבול.
--
ישראל – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-1 במרס 2012 על ירי של 3 טילי שנורו לעבר ישראל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. לא נגרם נזק.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: