Tuesday, March 27, 2012

40 הרוגים בסוריה; 10 הרוגים במאלי; 10 הרוגים בלוב; 6 הרוגים בניגריה; 5 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים בעיראק; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 2 פעילי טרור נהרגו באפגניסטן; 2 הרוגים בסומליה; 2 עיתונאים מאלג'יריה נהרגו בסוריה; 2 מיליון ערבים היגרו לאירופה בשנת 2011;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-26 במרס 2012 על הריגתם של כ-40 בני-אדם במהלך היממה האחרונה מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים ובתי תושבים במקומות רבים ברחבי סוריה. תושבים בעיר חומס מסרו שבמהלך היום נהרגו לפחות 5 בני-אדם מהפגזות של הצבא הסורי על העיר – בין ההרוגים הייתה תינוקת. ארגונים לזכויות אדם מסרו שהכוחות הסורים משתמשים בתושבים כ"מגינים אנושיים" בעת כניסתם לאזורי עימות עם האופוזיציה הלוחמת. מקורות נוספים מסרו על הריגתו של מפקד המודיעין של חיל-האוויר הסורי, איאד מאנדו, מירי של אנשי האופוזיציה הלוחמת. טורקיה החליטה לסגור את שגרירותה בדמשק. גם נורבגיה נקטה בצעד דומה. לאורך כל היממה האחרונה הופגזה העיר חומס בידי הצבא הסורי שהסתייע בירי של טנקים ומסוקי קרב. מקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-26 במרס 2012 כי אסד יכריז בקרוב על הפסקת הקרבות בערים המרכזיות ועל מתן חנינה למורדים שלא היו מעורבים בפגיעה בחיילים סורים. מקור ברוסיה מסר כי ההחלטה החדשה של הנשיא אסד באה בעקבות לחץ של רוסיה על הנשיא הסורי. טורקיה הודיעה שב-1 באפריל 2012 תיערך באנקרה ועדת "ידידי סוריה" שתעסוק בדרכים לסייע לאופוזיציה הסורית הפועלת נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. גורמים באופוזיציה הסורית מסרו ב-26 במרס 2012 כי בידיהם נמצאת רשימה של כ-10,000 הרוגים ועל כ-3,000 נעדרים מאז שהחלה ההתקוממות נגד המשטר העלווי של אסד ב-15 במרס 2011. מקורות תקשורתיים באלג'יריה מסרו ב-26 במרס 2012 על הריגתם של 2 עיתונאים מאלג'יריה במהלך עימותים קטלניים שהתרחשו באזור מחוז אידליב.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-26 במרס 2012 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו מירי של פעילי טרור מוסלמי מארגון הטליבאן שהתחזה לחייל אפגני. שני ההרוגים היו שייכים לכוח הבריטי הפועל באפגניסטן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-26 במרס 2012 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז פריאב. כמו כן נמסר על תפיסתו של מנהיג התנועה האסלאמית האוזבקית הפועלת במחוז.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-26 במרס 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם בקרבות קטלניים שהתפתחו בין שתי מליציות אתניות הפועלות בצפון-מערב המדינה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-26 במרס 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם מירי ומפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בצפון עיראק באזור העיר מוסול. ב-29 במרס 2012 תיפתח בעיר בגדאד ועידת הפסגה הערבית. כוחות-הביטחון של עיראק ערוכים לקראת כל התפתחות אפשרית מצד פעילי טרור מוסלמים מארגונים שונים הפועלים בעיראק. גורם רשמי בעיראק מסר כי שירותי-הביטחון של עיראק סיכלו ניסיון של גורמי טרור להתנקש במנהיגים ערביים שיגיעו לוועידה.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-26 במרס 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם בעקבות ירי של פצצות מרגמה שנורו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר מוגדישו. מקור נוסף ציין שהירי התבצע לעבר מחנה פליטים הנמצא באזור העיר מוגדישו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-26 במרס 2012 על הריגתם של 3 אזרחים ו-3 פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" במהלך תקריות אלימות בין חברי הארגון לבין אנשי כוחות הביטחון הפועלים באזור העיר קאנו.
--
מאלי – טרור ואלימות: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-26 במרס 2012 על הריגתם של 10 בני-אדם בקרבות שפרצו בין שתי מיליציות מקומיות הפועלות בצפון המדינה. בין ההרוגים היה מפקד המורדים התומך במשטר הצבאי החדש של מאלי.
--
לוב – טרור ואלימות; מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-26 במרס 2012 על הריגתם של 10 בני-אדם בעימותים קטלניים בין שתי מיליציות שבטיות מקומיות הפועלות בדרום המדינה.
--
העולם-הערבי – אירופה – הגירה: מכון מחקר אמריקאי, "מכון ברוקינס", מסר ב-26 במרס 2012 על הגירתם לאירופה של 2 מיליון ערבים בשנת 2011 בעקבות ההתקוממות הערבית שהתרחשה בכל המרחב המזרח-תיכוני.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: