Wednesday, March 28, 2012

60 הרוגים בסוריה; 40 הרוגים נוספים בלוב; 14 הרוגים באפגניסטן; 2 הרוגים בפקיסטן; 2 הרוגים בפיליפינים; סודאן הפציצה מתקני נפט של דרום-סודאן; המשטר הצבאי של מאלי במשא-ומתן עם המורדים בצפון המדינה; תקרית אש בגבול המצרי – 2 הרוגים;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-27 במרס 2012 על הריגתם של 60 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים ובתי תושבים במקומות רבים ברחבי סוריה. מקור לבנוני מסר על פלישה של חיילים סורים לעיירה הנמצאת בתחום לבנון – תושבים מקומיים מסרו כי החיילים הסורים ניהלו קרבות עזים עם מורדים הנמצאים בכפר. מקור רשמי בסוריה מסר ב-27 במרס 2012 על ביקורו של הנשיא אסד בשכונת באב אל-עמר בחומס – שהופגזה ברציפות במשך שבועות רבים בידי הצבא הסורי שפעל נגד אנשי "הצבא הסורי החופשי". מקור באופוזיציה הסורית מסר על ירי לעבר פמלייתו של הנשיא שביקר בעיר חומס. מקורות נוספים בסוריה הקשורים לאופוזיציה הסורית מסרו כי במהלך היום נהרגו אזרחים רבים מירי של צלפים סורים – מקור אחד ציין על לפחות 60 הרוגים (רק בשעות היום של ה-27 במרס 2012) מירי של צלפים – מקור נוסף מסר על הריגתם של 31 בני-אדם לאורך היממה האחרונה. כל ארגוני האופוזיציה בסוריה מתארגנים לקראת "ועידת ידידי סוריה" שתתקיים בטורקיה ב-1 באפריל 2012. גרום בכיר באו"ם מסר ב-27 במרס 2012 כי מאז שהחלו המהומות בסוריה נהרגו לפחות 9,000 בני-אדם.
--
אפגניסטן – נאט"ו – אפגניסטן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-27 במרס 2012 על הריגתם של 3 חיילי נאט"ו מירי של חיילים אפגנים. המתיחות בין החיילים נוצרה גם על רקע שריפת ספר הקוראן לפני שבועות אחדים שהציתה גל של אלימות ברחבי אפגניסטן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-27 במרס 2012 על הריגתם של 14 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה נגד פעילי הארגון הפועלים באזורים אחדים ברחבי אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-27 במרס 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם בעימותים קטלניים שפרצו בין שתי מיליציות מקומיות הפועלות במחוז קוויטה. מקורות נוספים (בלתי אמינים) מסרו ב-27 במרס 2012 על הריגתם של 41 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון-מערב המדינה בידי הצבא הפקיסטני.
--
סודאן – דרום-סודאן: מקורות רשמיים בדרום-סודאן מסרו ב-27 במרס 2012 על הפצצה אווירית של סודאן על מתקני נפט הנמצאים בדרום-סודאן הריבונית. לא נמסר מספרם המדויק של הנפגעים. ממשלת דרום-סודאן הזמינה פעמים אחדות את נשיא סודאן לדון יחדיו כדי לפתור את המשבר בנוגע לאזורים השנויים במחלוקת בהם נמצאים מתקני נפט. חשש רציני מפריצת מלחמה בין שתי המדינות.
--
מאלי – מורדים: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-27 במרס 2012 על ניהול מגעים בין המשטר הצבאי החדש של מאלי לבין המורדים הפועלים בצפון המדינה במטרה להביא לסיומו של המשבר הביטחוני השורר באזור.
--
לוב – טרור אתני: מקורות צבאיים ותקשורתיים בלוב מסרו ב-27 במרס 2012 על הריגתם של 40 בני-אדם נוספים בעימותים הקטלניים שפרצו בין שתי מיליציות מקומיות הפועלות בדרום לוב. ביומיים האחרונים נהרגו 50 בני-אדם בקרבות הללו.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-27 במרס 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם בקרבות שפרצו בין שתי מיליציות מוסלמיות טרוריסטיות הפועלות בדרום המדינה. כ-270 משפחות נמלטו מהאזור בשל הקרבות הללו.
--
ישראל - טרור - מצרים: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-27 במרס 2012 על תקרית אש בין חיילי צה"ל לבין פעילי טרור מוסלמים שפעלו בצדו המצרי של הגבול. שעות אחדות לאחר מכן נמסר על הריגתם של 2 מבריחים – אחד מצרי והשני ישראלי – מירי של חילי צה"ל וחיילים מצרים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: