Thursday, March 22, 2012

100 הרוגים בסומליה; 20 הרוגים בסוריה; 16 הרוגים באפגניסטן; 18 הרוגים בניגריה; 7 הרוגים בפקיסטן; 6 שוטרים נהרגו בטורקיה; 4 הרוגים נוספים בעיראק; טרוריסט מוסלמי מארגון אל-קאעידה עדיין מתבצר בטולוז שבצרפת;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-21 במרס 2012 על הריגתם של 20 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר אזרחים ובתי תשובים – בעיקר באזור דיר אל-זור, דרעא וחומס. מפקד "הצבא הסורי החופשי" מסר כי מאז שהחלה ההתקוממות העממית ב-15 במרס 2011 ערקו כ-75,000 חיילים וקצינים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-21 במרס 2012 על הריגתם של 16 בני-אדם בהתקפה אווירית על בסיסי טרור של ארגון הטליבאן הנמצאים במזרח אפגניסטן. מקורות מקומיים מסרו כי בין ההרוגים היו גם אזרחים רבים.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות משטרתיים בפקיסטן מסרו ב-21 במרס 2012 על הריגתם של 2 שוטרים מפיצוץ של מטען חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועל בצפון-מערב המדינה. כמו כן נמסר מפי דובר צבאי על הריגתם של 5 פעילי טרור בעקבות פעילות צבאית יזומה נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז קוראם.
--
עיראק – טרור: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-21 במרס 2012 על 4 הרוגים נוספים בסדרת פיגועי הטרור שהתבצעה יום קודם לכן ב-8 ערים שונות במקביל בעיראק בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה. עד כה נמסר על הריגתם של 50 בני-אדם.
--
קניה – טרור – סומליה: מקורות תקשורתיים בקניה ובסומליה מסרו ב-21 במרס 2012 על הריגתם של 100 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בעקבות קרבות קשים שנערכו בדרום סומליה בהם היו מעורבים כוחות רבים של קניה, אוגנדה ומיליציות פרו-ממשלתיות.
--
ניגריה – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-21 במרס 2012 על הריגתם של 16 בני-אדם בקרבות שפרצו בין מיליציות אתניות הפועלות במזרח ניגריה. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים באזור העיר קאנו.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-21 במרס 2012 על הריגתם של 5 שוטרים בהיתקלות עם חברי המחתרת הכורדית הפועלת במזרח המדינה. כמו כן נמסר על מותו של שוטר לאחר פציעה קשה שנגרמה במהלך הפגנות אלימות בין כורדים לכוחות הביטחון שפעלו במזרח המדינה.
--
צרפת – טרור מוסלמי: מקורות רשמיים בצרפת מסרו ב-21 במרס 2012 על מצור שנמשך שעות רבות על ביתו של טרוריסט מוסלמי המזוהה עם ארגון אל-קאעידה החשוד ברצח של 4 יהודים ושל 3 חיילים צרפתים. במהלך היום נודע שהטרוריסט המוסלמי עדיין לא הסגיר את עצמו. ארבעת ההרוגים היהודים הובאו לקבורה בישראל. בהלוויה השתתף שר-חוץ הצרפתי שהביע הזדהות עם ישראל לנוכח האירוע הקשה. מקורות נוספים מסרו כי הטרוריסט היה פעיל בארגון אל-קאעידה ואף שהה תקופה מסוימת בכלא באפגניסטן – לאחר מכן הדיווח הזה הוכחש על היותו בכלא האפגני.
==

מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: