Sunday, March 18, 2012

50 הרוגים בסוריה; 10 הרוגים בניגריה; 9 הרוגים באפגניסטן; 9 הרוגים בפקיסטן; 4 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בפיליפינים; 3 הרוגים בסומליה; 3 הרוגים בדרום-סודאן; הרוג בלוב; הרוגה בתאילנד;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות רשמיים בסוריה ומקורות באופוזיציה מסרו ב-17 במרס 2012 על הריגתם של 50 בני-אדם ביום נוסף של אלימות ברחבי המדינה. 27 בני-אדם נהרגו ו-100 נפצעו בשני פיצוצים של מכוניות-תופת שהופעלו ליד מטה חיל-האוויר הסורי בדמשק. הטלוויזיה הסורית שידרה תמונות קשות מאוד מהאירוע. במחוז אידליב ובמחוז דרעא נמשכו לאורך כל היממה האחרונה הקרבות הקשים המתנהלים בין חיילים סורים לבין אנשי האופוזיציה הלוחמת נגד המשטר. ביומיים האחרונים נהרגו יותר מ-150 בני-אדם. סעודיה מסייעת בנשק לאנשי "הצבא הסורי החופשי" הפועלים נגד אסד. עיראק הודיעה שלא תאפשר מעבר של מטוסים מאיראן לסוריה דרך המרחב האווירי שלה. צרפת גינתה את הפיגועים בדמשק.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים ותקשורתיים מסרו ב-17 במרס 2012 על הריגתם של 5 שוטרים אפגנים ו-5 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בשתי תקריות שונות שהתרחשו ברחבי המדינה. במקרה הראשון שבו נהרגו 5 שוטרים, נמסר על חטיפתם של 9 שוטרים נוספים בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-17 במרס 2012 על הריגתם של 9 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בהפגזה של הצבא הפקיסטני על בסיסי טרור הנמצאים בצפון-מערב המדינה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-17 במרס 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם בקרבות שפרצו בין תושבים מקומיים לפעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועל בדרום סומליה.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות צבאיים בדרום-סודאן מסרו ב-17 במרס 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מקומיים הפועלים במחוז ג'ונגליי. ממשלת חרטום האסלאמית של עומר אל-באשיר מעודדת מעשים כאלה כדי לערער את הביטחון הציבורי בדרום-סודאן העצמאית.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-17 במרס 2012 על הריגתם של 10 נוצרים בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" על כפר נוצרי הנמצא בצפון ניגריה. ארגון "בוקו חראם" אחראי להריגתם של מאות בני-אדם בשנה האחרונה.
--
לוב – טרור: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-17 במרס 2012 על הריגתו של אדם אחד ועל פציעתם של 9 נוספים מירי של אנשי מיליציה לובית שפעלו נגד מפגינים בעיר בנגאזי.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-17 במרס 2012 על הריגתה של תלמידה מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים נגד רכב צבאי בדרום תאילנד. מקורו צבאי מסר שהיעד לפיגוע היה רכב צבאי, אך המטען הופעל מוקדם מידי שגרם להריגתה של תלמידה ולפציעתן של שתיים נוספות.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקור צבאי בתאילנד אישר ב-17 במרס 2012 כי באירוע בו נהרג חייל פיליפיני בדרום המדינה, נהרגו גם 4 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אבו סיאף" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: