Wednesday, March 14, 2012

65 הרוגים בסוריה; 13 הרוגים בניגריה; 8 הרוגים בסומליה; 7 הרוגים נוספים בעיראק; 5 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 5 הרוגים בקווקז; 3 הרוגים בתימן; 2 פעילי טרור נהרגו באפגניסטן; 6 פצצות-מרגמה ו-7 טילים נורו לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-13 במרס 2012 על הוצאתם להורג של 45 בני-אדם במחוז אידליב. כמו כן נמסר על הריגתם של 10 חיילים סורים בהיתקלות עם אנשי "הצבא הסורי החופשי" הפועל במחוז אידליב. עוד נמסר על הריגתם של 10 חיילים באזור העיר דרעא. מקורות נוספים במסוריה מסרו במהלך היממה האחרונה על עימותים קטלניים נוספים שהיו במחוז דרעא, דמשק, דיר אל-זור, חאלב, חומס ואל-חמה. טורקיה הודיעה שהיא תארח את הכינוס השני של "ידידי סוריה" ב-2 באפריל 2012. במהלך היום נמסר כי הצבא הסורי הצליח להשתלט מחדש על אזורים נרחבים במחוז אידליב שהיו בשליטתם של אנשי "הצבא הסורי החופשי". רשת אל-ערביה דיווחה הבוקר על 100 הרוגים במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-13 במרס 2012 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-13 במרס 2012 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בידי כוחות-הביטחון האפגניים.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-13 במרס 2012 על הריגתם של 7 בני-אדם נוספים במהלך שוד של חנות תכשיטים בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה שהתבצע יום קודם לכן. עד כה נהרגו באירוע 14 בני-אדם.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-13 במרס 2012 על הריגתם של 3 חיילים בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-13 במרס 2012 על הריגתם של 8 בני-אדם בשתי תקריות טרור שהתרחשו במהלך היממה האחרונה ברחבי סומליה. באירוע אחד נהרגו 2 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" במהלך חתונה שנערכה באזור העיר מוגדישו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-13 מרס 2012 על הריגתם של 13 בני-אדם בשני פיגועי טרור שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה. במקרה אחד נהרגו לפחות 10 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים חברי הארגון "בוקו חראם". כל הפיגועים היו נגד נוצרים המתגוררים באזור העיר ג'וס.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-13 במרס 2012 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים נוספים במהלך היתקלות עם כוחות הביטחון הפועלים בצפון הקווקז. עד כה נמסר על 7 הרוגים בתקרית.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-13 במרס 2012 על ירי של 6 פצצות-מרגמה ו-7 טילים לעבר ישראל מרצועת-עזה למרות הפסקת האש שהוכרזה יום קודם לכן. במהלך הלחימה האחרונה נהרגו 22 פעילי טרור מוסלמים ו-4 אזרחים. כמו כן נורו לעבר ישראל כ-200 טילים. צה"ל תקף עשרות מטרות טרור בעזה. במהלך הלילה האחרון, צה"ל תקף שתי מטרות טרור בעזה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: